عمومی

iOS 16 با طراحی جدید و قابل تغییر لاک اسکرین معرفی شد

اپل در رویداد نرم‌افزارمحور WWDC 2022 که از ۱۶ خرداد به مدت ۵ روز در حال برگزاری است، از سیستم‌عامل جدید آیفون (iOS 16)، آیپد (iPadOS 16)، مک‌ (macOS 13) و ساعت هوشمند اپل واچ (watchOS 9) رونمایی کرد. معرفی به‌روزرسانی‌های بزرگ سیستم‌عامل‌های اپل همواره از کلیدی‌ترین و جذاب‌ترین بخش‌های این کنفرانس بوده است و نگاه بسیاری از طرفداران اکوسیستم اپل، حتی کاربرانی که هنوز از مدل‌های ۵ یا ۶ سال پیش آیفون استفاده می‌کنند، به قابلیت‌های جدید iOS دوخته شده است.

iOS 15 که سال گذشته در جریان WWDC معرفی شد، با تغییراتی بنیادین در فیس تایم، مپس، iMessages، آب‌وهوا و Photos همراه بود. طبق گزارش‌های غیررسمی، iOS 15 اکنون روی حدود ۸۵ درصد از همه‌ی آیفون‌های فعال نصب شده و انتظار می‌رود روند مهاجرت به سیستم‌عامل جدید نیز مثل گذشته با اقبال گسترده‌ای رو‌به‌رو شود.

در ادامه به توضیح تاریخ عرضه‌ی iOS 16، آیفون‌های سازگار و قابلیت‌های جدید این سیستم عامل خواهیم پرداخت.

قابلیت‌های جدید iOS 16

سال گذشته، با توجه به همه‌گیری کرونا و خانه‌نشینی که به افزایش استفاده از جلسات آنلاین منجر شد، اپل بیشترین زمان از معرفی iOS 15 را به ویژگی‌های جدید فیس تایم، از جمله قابلیت Spatial Audio، امکان به‌اشتراک‌گذاری محتوا و پشتیبانی از اندروید و ویندوز اختصاص داد. قابلیت آنلاک کردن آیفون ازطریق فیس آی‌دی، هنگام پوشیدن ماسک و بدون نیاز به اپل واچ نیز در iOS 15.4 ارائه شد.

امسال، کاربران iOS 16 درمقایسه با نسخه‌های پیشین، بیشترین بهبود را در بخش قابلیت‌ها و ظاهر لاک اسکرین تجربه خواهند کرد که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهید شد.

ظاهر جدید لاک اسکرین با پشتیبانی از ویجت‌

بی‌شک، جذاب‌ترین تغییر iOS 16 به ظاهر لاک اسکرین برمی‌گردد. کاربران در iOS 16 می‌توانند با نگه داشتن انگشت روی لاک اسکرین آیفون، ظاهر آن را شخصی‌سازی کرده، از فیلترهای رنگی استفاده کنند یا فونت زمان را تغییر دهند. همچنین، پشتیبانی از ویجت به لاک اسکرین اضافه شده است که به گفته‌ی اپل، میلیون‌ها حالت ممکن برای تغییر شکل لاک‌ اسکرین با اضافه کردن ویجت وجود دارد. امکان ایجاد چندین لاک اسکرین و انتخاب بین آن‌ها با سوایپ روی صفحه نیز موجود است.

این مطلب در حال به‌روزرسانی است…

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا