عمومی

مک بوک ایر ۲۰۲۲ با تراشه قدرتمند M2 و روشنایی ۵۰۰ نیت معرفی شد

در رویداد Peak Performance اپل که در ماه مارس ۲۰۲۲ برگزار شد، محصولاتی مانند مک استودیو و استودیو دیسپلی و آیپد ایر ۲۰۲۲ معرفی شدند، اما برخلاف انتظار عموم در این رویداد خبری از مک بوک ایر جدید نبود.

اگرچه از نظر تاریخی WWDC رویدادی نیست که در آن محصولات سخت‌افزاری معرفی شود، اما در تاریخ استثناهایی هم وجود داشته است. برای مثال اپل از Power Mac G5، مک پرو، iPhone 3G و برخی موارد دیگر در سال‌های گذشته در جریان رویداد WWDC رونمایی کرد. در همین راستا، کوپرتینویی‌ها ۱۶ خرداد، روز برگزاری رویداد WWDC 2022 را برای معرفی مک بوک ایر ۲۰۲۲ انتخاب کردند. کوپرتینو‌هایی اعلام کردند که مک بوک ایر پرفروش‌ترین لپ‌تاپ اپل است و نسخه‌ی M2 آن از ماه جولای و با قیمت پایه‌ی ۱۱۹۹ دلار به بازار عرضه می‌شود.

طراحی مک بوک ایر M2

مک بوک ایر ۲۰۲۲ با تراشه M2

اپل مک بوک ایر M2 را در رنگ‌های نقره‌ای، space grey و دو رنگ جدید starlight و midnight معرفی کرد. این اولترا بوک خوش‌ساخت اپل در بالای نمایشگر به یک ناچ مجهز است و تنها ۱۱٫۳ میلی‌متر ضخامت و ۲٫۷ پوند وزن دارد.

مک بوک ایر M2 نمایشگری ۱۳٫۶ اینچی با فنلوری IPS، قابلیت نمایش یک میلیارد رنگ و حاشیه‌های باریک‌تر در اطراف عرضه شد و از روشنایی ۵۰۰ نیتی بهره می‌برد که ۲۵ درصد روشن‌تر از نسل قبلی است؛ علاوه بر این، این دستگاه بی‌صدا و بدون فن طراحی شده است.

مشخصات فنی مک بوک ایر M2

مک بوک ایر ۲۰۲۲ با تراشه M2

قلب تپنده‌ی مک بوک ایر ۲۰۲۲، تراشه‌ی M2 اپل است و قدرتی کم‌نظیر را در این اولترا بوک سبک و جمع‌وجور به نمایش خواهد گذاشت که تا پنج برابر سریع‌تر از نسل آخر اینتل مک‌بوک ایر و تا ۴۰ درصد سریع‌تر از مک بوک ایر 2020 با تراشه‌ی M1 بوده و در Final Cut Pro نیز تقریباً ۴۰ درصد سریع‌تر عمل می‌کند. اولترا بوک جدبد اپل با رم‌های ۸، ۱۶، ۲۴، گیگابایت و SSDهایی با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت، ۵۱۲ گیگابایت، یک ترابایت و دوترابایت عرضه می‌شود.

مک بوک ایر M2 دارای وب‌کم 1080p FaceTime HD و همچنین میکروفون‌ها و بلندگوهای جدیدی است که از فناوری Dolby Atmos پشتیبانی می‌کند. دوربین 1080p این دستگاه، وضوح دو برابری و عملکرد دو برابری در نور کم را برای این دستگاه به ارمغان می‌آورد.

در بخش اتصالات نیز تغییراتی دیده می‌شود؛ مک بوک ایر ۲۰۲۲ با کانکتور MagSafe عرضه خواهد شد که به نمونه‌ی اضافه شده در مک بوک پروهای جدید اپل شبیه است. کانکتور مگ سیف آزادی عمل بیشتری را دراختیار کاربر قرار می‌دهد و امکان وصل کردن مانیتورهای مختلف و لوازم حانبی دیگری مانند حافظه و هاب را برای او فراهم می‌کند.

مک بوک ایر ۲۰۲۲ با تراشه M2

علاوه بر کانکتور مگ سیف، دو پورت USB-C دارد که می‌توانند تنها در عرض ۲۰ دقیقه شارژ مک بوک ایر M2 را به ۸۰ درصد برساند. یک جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری هم روی دستگاه مشاهده می‌شود و با پشتیبانی از فناوری شارژ سریع، مک بوک ایر M2 با شارژری ۶۷ واتی عرضه می‌شود.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا