بازی

طراح سخت‌افزاری پلی استیشن از سونی جدا می‌شود

طراح سخت‌افزاری پلی استیشن از سونی جدا می‌شود

ماسایاسو ایتو (Masayasu Ito)، طراح سخت‌افزاری پلی استیشن، مدیر نماینده و معاون اجرایی شرکت سرگرمی‌های تعاملی سونی، به زودی از کمپانی جدا می‌شود و از ماه آینده بازنشسته خواهد شد. 

سونی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که ماسایاسو ایتو از تاریخ ۱ اکتبر از کمپانی جدا می‌شود و لین تاو (Lin Tao) جای او را پر خواهد کرد. کیچیرو اوراتا (Kiichiro Urata) هم از سمت معاون ارشد رئیس بخش توسعه و روابط شرکای آسیایی به مدیر شرکت ترفیع گرفته است. بنابر گزارش سایت بلومبرگ ماسایاسو ایتو با ۶۰ سال سن، قصد استراحت دارد. 

ایتو در سال ۱۹۸۶ به سونی پیوست. او از سال ۲۰۰۰ در بخش سرگرمی‌های کامپیوتری این شرکت فعالیت داشت و یکی از مهم‌ترین وظایف او طراحی سخت‌افزار پلتفرم پلی استیشن بود. در ابتدا او لوازم جانبی PS2 و مانیتور LCD پلی استیشن ۱ را طراحی و سپس به تیم کنسول دستی PSP اضافه شد.

مطلب پیشنهادی:بررسی بازی Kena: Bridge of Spirits – هدایت‌گر ارواحاولین اثر استودیوی امبر لب یک عنوان درخشان است
بررسی بازی Kena: Bridge of Spirits – هدایت‌گر ارواح

طراح پلی استیشن

ماسایاسو ایتو سخت‌افزار PS3 و سخت‌افزار و نرم‌افزار PS4 را هم طراحی کرده بود. با این وجود ظاهر پلی استیشن ۵ با دیگر کنسول‌های این شرکت تفاوت زیادی داشت و احتمالا به خاطر این بود که ایتو این کار را انجام نداده و سونی از یک طراح دیگر استفاده کرده است.

جدا از پشتیبانی از کنسول PS5 این شرکت روی هدست واقعیت مجازی PSVR 2 نیز کار می‌کند که نسب به ورژن قبلی پیشرفت‌های زیادی داشته است. برای توسعه بازی‌های این هدست واقعیت مجازی تنها به کیت توسعه نرم‌افزار (SDK) پلی استیشن ۵ نیاز است که کار سازندگان را بسیار آسان‌تر می‌کند.

مطلب پیشنهادی:آیا سرویس PS Now ارزش خرید دارد؟یک بررسی منصفانه!
آیا سرویس PS Now ارزش خرید دارد؟


هر آنچه قبل از دیدن سریال ارباب حلقه ها باید بدانید

تماشا از یوتیوب lastech سینما

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا