تکنولوژی

جت‌های جنگنده نسل ششم نیروی هوایی آمریکا رسما وارد فاز توسعه شدند

رئیس نیروی هوایی آمریکا، «فرانک کندال» در رویدادی رسما اعلام کرد که این کشور یک برنامه مهندسی، تولید و توسعه برای نسل ششم جت‌های جنگنده شروع کرده و این جنگنده‌ها وارد فاز توسعه برای رسیدن به خط تولید شده‌اند.

پروژه توسعه این جنگنده‌ها در مراحل اولیه قرار دارد و بسیار محرمانه است، بنابراین مقامات اطلاعات زیادی درباره آن منتشر نمی‌کنند و در رویداد هم خبری از انتشار جزئیاتی درباره آن‌ها نبود.

جت‌های جنگنده نسل ششم آمریکا

نیروی هوایی آمریکا با یک برنامه جدید می‌خواهد خانواده‌ای از سیستم‌ها بسازد تا در نسل بعدی تجهیزات هوایی دست بالاتر را نسبت به رقبایش داشته باشد و به نوعی برترین کشور در این زمینه باشد. در مرکز این برنامه، جنگنده‌های نسل ششم قرار دارند که به جنگ‌افزارها و سنسورهای جدید مجهز می‌شوند و می‌توان چندین پهپاد را با آن‌ها همراه کرد.

به عنوان بخشی از این برنامه، نیروی هوایی آمریکا یک نمونه اولیه از جنگنده NGAD را در سال 2020 مورد آزمایش قرار دارد، با این حال در آن زمان اطلاعاتی درباره این هواپیما و البته سازنده‌اش منتشر نشد.

جنگنده نسل ششم آمریکا

حالا کندال گفته یک نمونه اولیه آزمایشی مورد بررسی قرار گرفته:

«کاری که ما انجام دادیم یک نمونه اولیه آزمایشی بود. به بیان ساده یک برنامه هواپیمای X داشتیم که برای کاهش خطرات برخی فناوری‌های کلیدی موردنیاز برای برنامه تولید طراحی شده بود.»

به نظر می‌رسد با اعلام رسمی شروع برنامه توسعه جت‌های جنگنده نسل ششم، آمریکا طراحی نهایی و البته سازنده آن را انتخاب کرده، هرچند هنوز اطلاعی از سازنده‌اش نداریم. یکی از شرکت‌های لاکهید مارتین، بوئینگ و نورثروپ گرامن سازنده این هواپیما خواهند بود، با این حال شانس نورثروپ گرامن پایین‌تر است چرا که روی بمب‌افکن پنهانکار فوق‌العاده پیشرفته B-21 کار می‌کند.

با توجه به سابقه طولانی که لاکهید مارتین در توسعه جنگنده‌های پیشرفته دارد، انتظار می‌رود ساخت جت‌های جنگنده نسل ششم را هم برعهده بگیرد. در حال حاضر هیچ اطلاعات موثقی درباره این جنگنده‌ها نداریم اما حالا که توسعه آن‌ها رسما شروع شده، انتظار داریم در آینده نه چندان دور شاهد انتشار جزئیات بیشتری درباره آن‌ها باشیم؛ جنگنده‌هایی که احتمالا صدها میلیون دلار قیمت خواهند داشت.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا