عمومی

ایلان ماسک احتمالاً به‌دلیل نقض مفاد قرارداد توسط توییتر از خرید این شرکت عقب‌نشینی می‌کند

ایلان ماسک می‌گوید توییتر به‌وضوح در حال نقض مفاد قرارداد ۴۴ میلیارد دلاری است و احتمال دارد در پاسخ به این اقدام توییتر، روند خرید را متوقف و قرارداد را فسخ کند. به‌گزارش ورج، تیم حقوقی ایلان ماسک ساعاتی پیش ایمیلی برای توییتر ارسال کرده است تا اعلام کند این شبکه‌ی اجتماعی نتوانسته است مدارک کافی برای اثبات تعداد بات‌ها ارائه دهد.

ظاهراً در این ایمیل، گفته شده است که با‌توجه‌‌‌به بندهای شرایط قرارداد امضاشده با توییتر، ایلان ماسک حق دارد به این اطلاعات دسترسی داشته باشد. وکلای ایلان ماسک می‌گویند مدیرعامل تسلا اعتقاد دارد توییتر دربرابر ارائه‌ی اطلاعاتی که دانستنشان حق ماسک است، مقاومت می‌کند. آنان می‌گویند توییتر نتوانسته است به تعهداتش پایبند بماند و به‌دلیل نقض مفاد قرارداد، احتمال دارد ایلان ماسک از خرید توییتر عقب‌نشینی کند.

در هفته‌های اخیر، ایلان ماسک بارهاوبارها از توییتر انتقاد کرده و مدعی شده است که تعداد حساب‌های اسپم در این شبکه‌ی اجتماعی بسیار بیشتر از حد تصور است. توییتر می‌گوید حساب‌های اسپم و جعلی کمتر از ۵ درصد کل کاربران فعال روزانه‌ی این شبکه‌ی اجتماعی را تشکیل می‌دهند؛ اما ماسک اعتقاد دارد این عدد فراتر از ۲۰ درصد است.

برخی تحلیلگران می‌گویند ایلان ماسک به‌دنبال بهانه‌تراشی است تا از قراردادی عقب‌نشینی کند که حدوداً یک ماه پیش به‌صورت اولیه امضا کرده است. برخی تحلیلگران دیگر اعتقاد دارند ایلان ماسک در پی خرید توییتر با قیمت کمتر است.

برای فسخ این قرارداد غرامت یک‌میلیارد‌دلاری در نظر گرفته شده است و هر طرفی که بخواهد عقب‌نشینی کند، باید یک‌میلیارد دلار غرامت بدهد. برخی گزارش‌ها می‌گویند توییتر در تلاش است با اتکا به قانون، ایلان ماسک را به نهایی‌کردن قرارداد مجبور کند.

مدتی پیش،‌ایلان ماسک اعلام کرد روند خرید توییتر را به‌صورت موقت تعلیق کرده؛ چون بابت تعداد واقعی بات‌های توییتر نگران است. در همان زمان، ماسک گفت اگر توییتر مدارک کافی برای اثبات تعداد حساب‌های اسپم ارائه ندهد، امکان پیش‌برد قرارداد وجود ندارد.

مقاله‌های مرتبط:

  • سهام‌داران توییتر با طرح ادعای دست‌کاری سهام، از ایلان ماسک شکایت کردند
  • وضعیت بغرنج ماسک؛ اجبار به خرید توییتر یا پرداخت یک‌میلیارد دلار غرامت؟

با وجود‌ همه‌ی حواشی چند وقت اخیر، این نخستین‌باری است که ایلان ماسک مستقیماً به عقب‌نشینی از قرارداد تهدید می‌کند. او پیش‌تر انتقادهای خود را در مصاحبه‌های متفرقه و در قالب توییت مطرح می‌کرد. تحلیلگر مؤسسه‌ی Wedbush Securities می‌گوید نامه‌ی جدید تیم حقوقی ماسک خطاب به توییتر نشان می‌دهد مدیرعامل تسلا به فکر عقب‌نشینی از قرارداد خرید توییتر افتاده است. گفتنی است توییتر به درخواست رسانه‌ی ورج برای ارائه‌ی جزئيات تکمیلی پاسخ نداده است.

توییتر می‌گوید کمتر از ۵ درصد کاربران فعال روزانه‌اش حساب‌های اسپم هستند. پاراگ آگراوال، مدیرعامل توییتر، ماه گذشته گفت شرکتش توضیحاتی درباره‌ی نحوه‌ی تخمین تعداد حساب‌های اسپم به ایلان ماسک داده است.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا