رمز ارز

چه خطراتی سرمایه‌گذاران NFT را تهدید می‌کند؟

زمان مطالعه: دقیقه

کمیسیون اوراق بهادار و معاملات آتی هنگ کنگ (SFC) اخیرا بیانیه‌ای را منتشر کرده و به سرمایه‌گذاران در مورد خطرات مرتبط با توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) – که در سال های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند – هشدار داده است.
این نهاد نظارتی در بیانیه خود می‌نویسد:

۲۰۰ میلیون بیبی دوج رایگان

فقط با ثبت نام در صرافی پینگی میتونی ۲۰۰ میلیون واحد بیبی دوج و ۱۰,۰۰۰ واحد لونا هدیه بگیری!
دریافت جایزه

مانند سایر دارایی‌های مجازی، توکن‌های NFT نیز در معرض خطرات زیادی از جمله بازارهای ثانویه با نقدینگی پایین، نوسانات قیمتی، قیمت‌گذاری نامشخص، هک و کلاهبرداری، قرار دارند. سرمایه‌گذاران باید مراقب این خطرات باشند و اگر قادر به درک کامل آنها نیستند، نباید در این دارایی‌ها سرمایه‌گذاری کنند، وگرنه ضررهای بسیاری را متحمل خواهند شد.

با این حال، به نظر می‌رسد که نگرانی اصلی کمیسیون SFC در مورد توکن‌های NFT، به بخش اوراق بهادار برمی‌گردد. به گفته این کمیسیون، اکثر NFTها برای نمایش یک کپی منحصربه‌فرد از یک دارایی پایه مانند تصویر دیجیتال، اثر هنری، موسیقی یا ویدئو استفاده می‌شوند که نیازی به تنظیم ندارند. اما دارایی‌هایی که مرز بین دارایی‌های کلکسیونی و مالی را جابجا می‌کنند، مانند NFTهای تقسیم‌شده (fractionalized) یا قابل‌تعویض که به‌عنوان اوراق بهادار یا طرح‌های سرمایه‌گذاری جمعی (CIS) در بخش NFTها توسعه یافته‌اند، باید مجوزهای لازم را دریافت کرده و تحت قوانین اوراق بهادار قرار بگیرند.

منبع کوین تلگراف

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا