عمومی

تلگرام برخلاف ادعای خود، اطلاعات بعضی کاربران را دراختیار مقام‌های دولتی آلمانی قرار داده است

پیام‌رسان‌هایی که رمزگذاری سرتاسری (end-to-end) ارائه می‌دهند، ادعا می‌کنند که هیچ‌کس به اطلاعات کاربران آن‌ها دسترسی نخواهد داشت. در این روش امنیتی، گویی پیام‌های کاربر را در جعبه‌ای می‌گذارند و آن را قفل می‌کنند و کلیدش را جایی قرار می‌دهند تا هیچ‌کس حتی خود پیام‌رسان به آن دسترسی نداشته باشد.

به‌گزارش اندروید پلیس، تلگرام ادعا می‌کند از هر کاربری محافظت خواهد کرد و این مسئله ارتباطی به استفاده کردن یا نکردن از رمزگذاری سرتاسری ندارد. این شرکت می‌گوید درخواست دسترسی به داده‌های کاربران که مقام‌های دولتی ارسال می‌کنند، ابتدا باید مراحل مختلفی را طی کند و تاکنون هرگز چنین درخواست‌هایی پذیرفته نشده‌اند. این در حالی است که گزارشی تازه چیز دیگری می‌گوید.

براساس گزارش اخیر خبرگزاری اشپیگل، تلگرام به تعدادی از درخواست‌های اداره‌ی پلیس جنایی فدرال آلمان برای دسترسی به اطلاعات کاربران مرتبط با با مظنونان ترور و سوء‌استفاده از کودکان جواب مثبت داده است؛ البته هنوز این اتفاق در سایر پرونده‌های جنایی کمتر به‌چشم می‌خورد.

  • تلگرام به‌زودی اشتراک پولی برای قابلیت‌های ویژه‌اش را راه‌اندازی می‌کند

تلگرام در بخش پرسش‌های متداول وب‌سایت خود نوشته «صفر بایت از داده‌های کاربران» را به مقام‌ها منتقل کرده است. در بخش ۸.۳ سیاست حفظ حریم خصوصی خود نیز که آخرین‌بار در سال ۲۰۱۸ به‌روزرسانی شد، می‌گوید درصورت ارائه‌ی حکم درباره‌ی اتهامات مرتبط با تروریسم، IP و شماره‌تلفن کاربران را دراختیار مقام‌ها قرار خواهد داد.

به‌نظر می‌رسد دولت آلمان شرکت تلگرام مستقر در دبی را زیر فشار قرار داده تا در تحقیقات مربوط به گروه‌های افراطی راست‌گرا همکاری کند؛ گروه‌هایی که از این پلتفرم برای گسترش اهداف و هماهنگی مأموریت‌های خود استفاده می‌کنند.

در سال ۲۰۱۸، روسیه اپلیکیشن تلگرام را به‌دلیل امتناع از دراختیار قراردادن کلیدهای رمزگذاری‌شده به مقام‌های این کشور مسدود کرد؛ البته در سال ۲۰۲۰، تلگرام با مقام‌های ذی‌ربط به توافقی دست یافت تا بتواند با تغییر در برخی سیاست‌ها به روسیه بازگردد.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا