تکنولوژی

هاست چیست؟ + همه چیز درباره انواع هاست

همه ما این را می‌دانیم که استفاده از دنیای اینترنت امروزه به چه محبوبیتی رسیده است. راه‌اندازی وب‌سایت‌های مختلف، ارائه سرویس‌های متنوع اینترنتی و… از مهم‌ترین مواردی هستند که در این زمینه مشاهده می‌شود. نکته مهمی که دررابطه‌با این موضوع وجود دارد این است که شما باید از هاست یا سرور برای راه‌اندازی وب‌سایت‌ها استفاده کنید.

شاید برایتان سوال باشد که اصلاً هاست چیست و چه معنایی دارد. باید گفت که هاست در لغت به معنای میزبان است؛ یعنی این سیستم کامپیوتری که یک‌بخشی از سروری بزرگ و قدرتمند است وظیفه میزبانی از سایت شما در اینترنت را دارد. همراه ما باشید تا در این مقاله آموزشی از فاماسرور به طور کامل هاست را برای شما توضیح دهیم.

رابطه دنیای اینترنت و هاست

رابطه دنیای اینترنت با هاست بسیار مهم است. اگر بخواهیم این رابطه با برای شما توضیح دهیم می‌توانیم از مثال شهر استفاده کنیم. هر شهری دارای خانه‌های مختلفی است. هر کدام از این خانه‌ها متعلق به شخصی بوده و در آن افراد زیادی زندگی می‌کنند.

افراد این خانه‌ها از طریق راه‌های ارتباطی مانند کوچه‌ها و خیابان‌ها به هم متصل شده و با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند. این موضوع برای دنیای اینترنت نیز صدق می‌کند. می‌توان هر کدام از این خانه‌ها را سرور در نظر گرفته و شهر را هم دنیای اینترنت. هاست‌ها را نیز می‌توانیم بخشی از یک‌خانه اشتراکی که به طور مثال یک‌طبقه از آن خانه است را مثال بزنیم.

هاست چیست؟
هاست چیست؟

معرفی‌هاست و کاربردهای آن

بگذارید کمی تخصصی هاست را برای شما معرفی کنیم؛ این‌گونه شاید درک برای شما بهتر شود. هاست یا Host در لغت به معنای میزبان است. سرویس هاستینگ نیز Hosting Service شناخته شده و به معنای میزبانی از وب‌سایت در اینترنت است.

 هاست‌ها بخشی از یک سرور بزرگ هستند که کنترل پنل مخصوص به خود را داشته و فضای ذخیره‌سازی و سخت‌افزارهای مشخص و محدودی دارند. به طور مثال 2 هسته از پردازنده یک سرور با پردازنده 48 هسته‌ای به یک هاست اختصاص داده می‌شود تا با آن پردازش‌های موردنیاز را انجام دهد.

تفاوت‌های سرور با هاست

سوالی که شاید ذهن بسیاری از افراد را درگیر کرده باشد این است که هاست و سرور چه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. در پاسخ باید گفت که تنها تفاوت این دو این است که هاست بخشی از یک سرور است. سرورها در واقع یک سیستم کامپیوتری قدرتمند هستند که سخت‌افزارهای قوی و فضای ذخیره‌سازی زیادی در اختیار دارند. می‌توانید سرور را بخش‌های مختلف تقسیم کرده و هر کدام از بخش‌ها را یک هاست نام‌گذاری کنید.

تفاوت‌های سرور با هاست
تفاوت‌های سرور با هاست

منظور از سرورهاست چیست؟

در پاسخ به این سوال که سرورهاست چیست باید گفت که سرورهاست در واقع سرور اصلی است که هاست روی آن قرار گرفته است. به طور مثال اگر از فاماسرور هاستی را تهیه کنید، فاماسرور روی یکی از سرور هاست‌های خود هاستی را آماده‌سازی کرده و در اختیار شما قرار می‌دهد. توجه داشته باشید که از طریق‌هاست به روت سرورهاست یا دسترسی‌های سطح پایین آن دسترسی نخواهید داشت. به همین دلیل اگر به دنبال این موارد هستید باید از سرور اختصاصی استفاده کنید.

نحوه به‌دست‌آوردن مشخصات سرور میزبان

همان‌طور که در بخش ابتدایی نیز اشاره کردیم، هاست‌ها بخش کوچک‌تری از سرورها محسوب می‌شوند. زمانی که هاست را تهیه می‌کنید می‌توانید نسبت به نیاز خود یکی از مشخصات قرار داده شده توسط شرکت ارائه‌دهنده را انتخاب کنید؛ اما به این راحتی‌ها قادر به مشاهده مشخصات سرور میزبان نخواهید بود.

شما می‌توانید برای این کار از دستورات خط فرمان استفاده کنید تا به مشخصات سخت‌افزاری سرورهاست دسترسی داشته باشید. به طور مثال استفاده از دستور Ping در محیط خط فرمان می‌تواند این نتایج را به شما ارائه دهد.

هاست چیست؟ + همه چیز درباره انواع هاست

نحوه تهیه یک هاست مناسب

برای این که بتوانید از یک هاست مناسب برای وب‌سایت‌ها یا سرویس‌های اینترنتی خود بهره ببرید باید مراحل زیر را برای این کار طی کنید. هر کدام از این مراحل برای تهیه هاست لازم هستند:

1)تهیه هاست از شرکت ارائه‌دهنده

اولین قدم برای تهیه هاست مناسب این است که به یک شرکت معتبر مراجعه کرده و هاست موردنیاز خود را تهیه کنید. شرکت‌های زیادی هستند که هاست ارائه می‌دهند؛ یکی از معتبرترین آن‌ها  فاماسرور است که قیمت‌های مناسبی نیز برای محصولات خود قرار داده است.

هاست را باید نسبت به نیاز خود انتخاب کنید؛ به طور مثال برخی از هاست‌ها فضای ذخیره‌سازی بالایی داشته و پهنای باند قوی‌تری را ارائه می‌دهند. اگر یک وب‌سایت شلوغ دارید باید از هاست‌های قدرتمند و گران‌تر استفاده کنید تا سرعت آن کاهش پیدا نکند.

2)انتخاب نام دامنه

مرحله بعدی ابری تهیه هاست مناسب این است که یک نام دامنه مناسب برای هاست انتخاب کنید. انتخاب یک نام دامنه مناسب برای هاست بسیار مهم است؛ زیرا که این نامه به‌عنوان پوششی برای آدرس اصلی سایت شما قرار می‌گیرد.

آدرس اصلی وب‌سایت‌ها را باید با کمک IP Addressها وارد کنید؛ اما درصورتی‌که از دامنه یا همان Domain استفاده کنید، نام دامنه شما به‌عنوان پوششی ساده‌تر روی IP سایت قرار می‌گیرد. این‌گونه یادآوری آن برای کاربر راحت‌تر خواهد شد. سعی کنید نسبت به کاربری سایت یا سرویس یک نام کوتاه و بامسما انتخاب کنید.

انتخاب نام دامنه
انتخاب نام دامنه

3)تنظیم آدرس‌های DNS

در مرحله بعدی از خریدهاست باید DNSهای هاست خریداری شده را درون دامنه قرار دهید. این کار باعث می‌شود تا کاربر پس از واردکردن نام دامنه، دامنه با استفاده از DNSها به سرور یا هاست شما متصل شود. درصورتی‌که آشنایی کامل با این کار ندارید بهتر است این کار را به شرکت ارائه‌دهنده‌هاست بسپارید. درصورتی‌که دامنه را در این شرکت‌ها خریداری کنید، پس از تهیه هاست DNSهای آن روی دامنه شما تنظیم خواهد شد. پس نیازی نیست نگران این موضوع باشید.

Hostname چیست؟

Hostname یا همان هاست نیم یا نام هاست مفهومی مهم است که باید پس از تهیه هاست با آن آشنا باشید. درصورتی‌که هاستی تهیه کنید، باید برای دسترسی به آن از هاست نیم استفاده کنید. استفاده از هاست نیم در محیط‌های خط فرمان یا اتصال به سرویس‌های مختلف کاربردی است.

در صورت عدم وجودهاست نیم باید از IP هاست برای این کار بهره ببرید. این موضوع باعث می‌شود تا دسترسی شما به هاست کمی سخت‌تر شود. به همین دلیل اگر نمی‌دانید هاست نیم فضای میزبانی شما چیست از قسمت تیکتینگ شرکت ارائه‌دهنده آن را استعلام بگیرید.

کاربردهای هاست

چیزی که باید درباره هاست‌ها بدانید این است که کاربردهای بسیار زیادی برای هاست وجود دارد. این کاربردها موجب شده‌اند تا بتوانید از آن‌ها در هر جایی و به هر شکلی استفاده کنید. مهم‌ترین کاربردهایی که برای هاست وجود دارد شامل موارد زیر است:

  • استفاده برای پیاده‌سازی فرانت‌اند سایت
  • بهره‌گیری برای بک‌اند سایت
  • تهیه و بارگذاری دیتابیس در هاست
  • ارائه انواع APIها برای وب‌سایت
  • استفاده برای ذخیره فایل‌ها در اینترنت
  • استفاده برای بک‌آپ یا راه‌اندازی ایمیل

انواع هاست

نکته‌ای بسیار مهم که باید دررابطه‌با هاست‌ها بدانید این است که هاست‌ها در انواع و مدل‌های مختلفی تولید می‌شوند. هر کدام از این مدل‌ها کاربردهای خاصی داشته و می‌توانید نسبت به نیازی که از هاست دارید یکی را انتخاب و خریداری کنید. این مدل‌ها عبارت‌اند از:

1. هاست اشتراکی

یکی از انواع هاست‌هایی که از نظر کاربرد بسیار مهم هستند، هاست‌های اشتراکی را می‌توان نام برد. هاست اشتراکی نوع هاست است که می‌توانید به کمک آن به‌راحتی انواع وب‌سایت‌ها و خدمات اینترنتی را روی آن پیاده‌سازی کنید.

دلیلی که به این سرویس هاست اشتراکی گفته می‌شود این است که هاست‌های اشتراکی بخشی از سرور میزبان هستند. سرور میزبان قدرت زیادی داشته و می‌تواند سخت‌افزارهای قوی خود را به بخش‌های کوچک‌تری تقسیم کند. استفاده از این نوع هاست را به سایت‌ها و سرویس‌های کوچک پیشنهاد می‌کنیم.

2. هاست پربازدید

از دیگر نوع‌های هاست که قدرت بالاتری نسبت به هاست‌های اشتراکی دارد می‌توان به هاست پربازدید اشاره کرد. هاست پر بازدید از سخت‌افزارهای قوی‌تری استفاده می‌کند. در واقع این هاست‌ها روی سرورهایی قرار دارند که به قسمت‌های بزرگ‌تری تقسیم شده و تعداد سایت کمتری روی آن قرار دارد.

چنین موضوعی علاوه بر آزار کردن پهنای باند، سخت‌افزار قوی‌تری را در اختیار شما قرار خواهد داد. اگر سایتی دارید که ترافیک آن زیاد بوده و سرعت سایت برای شما بسیار مهم است، پیشنهاد می‌کنیم استفاده از هاست پربازدید را در نظر داشته باشید.

3. هاست ابری

هاست ابری یکی از جدیدترین و محبوب‌ترین روش‌هایی است که می‌توانید برای پیاده‌سازی سرویس‌های مختلف از آن استفاده کنید. هاست‌های ابری در سرویس میزبانی ابری قرار گرفته‌اند. این هاست‌ها در واقع با استفاده از چندین سرور فیزیکی، سخت‌افزاری قوی به دست می‌روند.

درصورتی‌که یکی از سرورهای پایه که این سیستم متمرکز را تشکیل می‌دهد غیرفعال شود، دیگر سرورها به کمک هاست شما آمده و اجازه ایجاد لحظه‌ای اختلال در هاست را نخواهند داد. امکان استفاده از سخت‌افزارهای شخصی‌سازی‌شده و پرداخت هزینه نسبت به میزان استفاده شده از هاست از مهم‌ترین مزایای استفاده از هاست ابری است.

4. هاست دانلود

همان‌طور که از نام هاست دانلود مشخص است، می‌توان آن را به‌عنوان هاستی برای دانلود فایل‌های مختلف استفاده کرد. هاست دانلود از سخت‌افزارهای بسیار ضعیفی بهره می‌برد؛ زیرا تنها پردازش آن دانلود و آپلود فایل‌ها است.

مشخصه سخت‌افزاری این هاست که در بهترین حالت قرار دارد فضای ذخیره‌سازی آن است. معمولاً برای این هاست‌ها از فضای ذخیره‌سازی حجیم و سریع استفاده می‌کنند. بهره‌گیری از پهنای باند سریع و بزرگ برای دانلود و آپلود فایل در این هاست‌ها از مهم‌ترین ویژگی‌های آن محسوب می‌شود.

هاست دانلود چیست؟
هاست دانلود چیست؟

5. هاست پرسرعت

اگر وب‌سایتی شلوغ، پر بازدید و پر از مشتری مانند وب‌سایت‌های فروشگاهی دارید و به دنبال بهترین‌هاست برای آن می‌گردید، پیشنهادی که برای شما داریم استفاده از هاست پرسرعت است. هاست پر سرعت علاوه بر داشتن پهنای باند سریع و قوی قدرت پردازشی بالایی داشته و می‌تواند به بهترین شکل سخت‌ترین پردازش‌ها در سایت شلوغ شما را انجام دهد.

این هاست از بهترین پردازنده‌ها و بیشترین میزان رم استفاده می‌کند تا لحظه‌ای کندی در سایت شما رخ ندهد. می‌توانید برای وب‌سایت فروشگاهی از این هاست‌ها استفاده کنید.

6. هاست نامحدود

هاست‌های نامحدود از خاص‌ترین هاست‌هایی هستند که توسط شرکت‌های ارائه‌دهنده ارائه می‌شوند. این هاست‌ها معمولاً در یک یا چندین معیار از خودشان بدون محدودیت بوده و می‌توانند به بهترین شکل کار کنند. این هاست‌های فوق‌العاده در مواردی مانند پهنای باند، بدون محدودیت عمل می‌کنند. معمولاً این هاست‌ها در فضای ابری قرار دارند؛ به همین دلیل توانایی این را دارند که خدماتی نامحدود به شما ارائه دهند.

7. هاست سئو

یکی از مهم‌ترین هاست‌هایی که می‌توانید برای وب‌سایت خود تهیه کنید. هاست‌های سئو هستند. هاست سئو نوعی سرویس میزبانی برای وب‌سایت است که استفاده از آن می‌تواند موجب پیشرفت سریع و فوق‌العاده وب‌سایت شما شود.

استفاده از هاست سئو بسیار مهم است؛ زیرا این هاست برای سئو بهینه شده و می‌تواند نتایجی عالی برای شما به رقم بیاورد. به طور مثال سرعت بارگذاری این ساعت سریع بوده و می‌تواند در کمترین زمان ممکن پاسخ نیازهای کاربر را بدهد.

8. هاست سازمانی

اگر وب‌سایتی سازمانی دارید یا می‌خواهید برای پایگاه‌داده شرکت‌ها از یک هاست قوی و پر توان استفاده کنید، پیشنهادی که برای شما داریم استفاده از هاست سازمانی است. هاست‌های سازمانی همان‌طور که از نامشان مشخص است نوع هاست‌ها هستند. از مهم‌ترین معیارهایی که باید زمان تهیه هاست‌های سازمانی به آن توجه کنید میزان پهنای باند و قدرت پردازش این هاست‌ها است.

از طرف دیگر برای ایمن کردن سایت در برابر هکرها و محافظت از اطلاعات کاربران خود باید از بهترین هاست‌هایی که امنیت بالایی دارند استفاده کنید. هزینه تهیه هاست‌های سازمانی به دلیل امنیت بالاتر و قدرت پردازشی عالی گران‌تر خواهد بود.

9. هاست ایمیل

می‌توانید برای راه‌اندازی سرویس ایمیل نیز از هاست استفاده کنید. اگر وب‌سایتی دارید و می‌خواهید ایمیلی برای پشتیبانی آن پیاده‌سازی کنید باید از هاست ایمیل بهره ببرید. هاست ایمیل برای دریافت و ارسال ایمیل به کاربران مختلف استفاده می‌شود.

تا جایی که امکان دارد نباید روی هاست اصلی ایمیل را پیاده‌سازی کنید؛ زیرا احتمال اسپم شدن سایت از این طریق وجود خواهد داشت. هاست ایمیل توسط شرکت‌های مختلف با قیمت‌های متفاوت نسبت به نیازهای شما ارائه می‌شود.

10. هاست بک‌آپ

از هاست‌های محبوب که توسط شرکت‌های بزرگ و توسعه‌دهندگان حرفه‌ای استفاده می‌شود می‌توان به هاست بک‌آپ اشاره کرد. هاست بک‌آپ نوعی هاست است که می‌توانید با استفاده از آن داده‌های مختلف خود را بک‌آپ گرفته و درون آن ذخیره کنید.

بهره‌گیری از یک هاست بک‌آپ باکیفیت می‌تواند شما را در ایمن کردن داده‌های سایت کمک کند. درصورتی‌که داده‌های مختلف سایت خود را بک‌آپ بگیرید، اگر به سایت شما حمله شود و داده‌ها از بین بروند، می‌توانید داده‌های ذخیره شده در هاست بک‌آپ را استفاده کرده و دوباره سایت را سرپا کنید.

11. هاست خوشه‌ای

آخرین نوعی که می‌خواهیم از نظر کاربرد برای شما کاربران فاماسرور معرفی کنیم هاست‌های خوشه‌ای هستند. شاید تابه‌حال نام این هاست‌ها را نشنیده باشید؛ در این صورت باید گفت که هاست‌های خوشه‌ای نوعی هاست کلاستر یا Cluster هستند.

در واقع این هاست‌ها با استفاده از سخت‌افزار سرورهای متنوعی پیاده‌سازی می‌شوند تا هم فشار کمتری به سرور وارد شود و هم‌هاست قدرت بالایی در پردازش داشته باشد. به طور مثال این هاست دارای 4 هسته پردازنده است که 2 عدد از هسته‌های آن برای یک سرور و 2 عدد دیگر نیز برای سرور دیگری هستند که به شبکه متصل است.

12. انواع هاست با سیستم‌عامل‌های مختلف

علاوه بر کاربرد، هاست‌ها را می‌توان از نظر سیستم‌عامل‌های مختلف نیز به انواع زیادی تقسیم‌بندی کرد. هاست‌ها از این نظر به دودسته ویندوزی و لینوکسی تقسیم می‌شوند. برای استفاده از تکنولوژی‌های مایکروسافت برای برنامه‌نویسی یا پیاده‌سازی پایگاه‌داده مانند SQL Server یا ASP.net باید از هاست‌های ویندوزی استفاده کنید که بهترین کنترل پنل آن پلسک است. در هاست‌های لینوکسی نیز می‌توانید از کنترل پنل‌های معروف سی پنل یا دایرکت ادمین استفاده کنید.

13. انواع هاست با کنترل پنل‌های متنوع

هاست‌ها را می‌توان از نظر کنترل پنل نیز به نوع‌های مختلفی تقسیم‌بندی کرد. در واقع با استفاده از کنترل پنل است که می‌توانید از سرور یا هاست خود بهره برده و تنظیمات مختلف آن را انجام دهید. کنترل پنل‌های زیادی وجود دارند که این کار را برای شما ممکن کرده‌اند. از محبوب‌ترین آن‌ها می‌توان به کنترل پنل‌های سی پنل، دایرکت ادمین، پلسک، کلوکسو و… اشاره کرد. همچنین می‌توانید از کنترل پنل‌های رایگان مانند زی پنل نیز استفاده کنید.

انواع هاست با کنترل پنل‌های متنوع

1. انواع هاست برای CMSهای گوناگون

هاست‌ها از نظر بهینه‌شدن برای CMSهای گوناگون نیز مدل‌های مختلفی دارند. درصورتی‌که می‌خواهید سایت خود را با استفاده از CMSها پیاده‌سازی کنید، بهتر است هاستی را تهیه کنید که برای این CMSها بهینه شده باشد.

این یعنی از اسکریپت‌ها و ابزارهای مخصوص مانند نصب خودکار استفاده کند. می‌توان از انواع این هاست‌ها به مواردی مانند هاست وردپرس، هاست ووکامرس، هاست جوملا و… اشاره کرد. هاست وردپرس محبوب‌ترین نوع هاست‌هایی است که برای CMS محبوب وردپرس بهینه‌سازی‌شده است. هزینه تهیه این هاست نسبت به هاست‌های برنامه‌نویسی کمتر است.

2. انواع هاست برای انواع فریم‌ورک‌ها

هاست‌های مختلفی وجود دارند که علاوه بر موارد ذکر شده برای فریم‌ورک‌های خاص نیز بهینه می‌شوند. فریم‌ورک‌های برنامه‌نویسی ابزارهایی قوی و خاص برای توسعه وب‌سایت‌های گوناگون هستند. اگر می‌خواهید از یک فریم‌ورک خاص برای ساخت سایت مدنظر خود استفاده کنید، پیشنهاد ما این است که حتماً از هاست بهینه شده برای آن استفاده کنید.

از انواع این هاست‌ها می‌توان به هاست جنگو، هاست لاراول، هاست پایتون، هاست فلسک، هاست گولنگ، هاست ریکت، هاست نود و… اشاره کرد. این هاست‌ها از ابزار برنامه‌نویسی و اسکریپت‌های خاصی که به آن‌ها نیازمند هستید بهره می‌برند.

تأثیر و نقش موقعیت جغرافیایی در هاست

نکته‌ای مهم که باید درباره هاست‌ها بدانید موقعیت مکانی آن‌ها است. بسیاری از افراد فکر می‌کنند که هاست‌های اروپایی مانند هاست‌های کشور آلمان بهترین هاست‌ها و سریع‌تر آن‌ها هستند. اما باید گفت که این‌گونه نیست؛ شما باید نسبت به کاربری سایت و مراجعه‌کنندگان آن یک هاست مناسب از نظر موقعیت مکانی را انتخاب کنید.

به طور مثال اگر فروشگاهی آنلاین در ایران دارید، باید هاست ایران را تهیه کنید که سرعت انتقال داده شبکه در آن بسیار بالا باشد. سرعت پردازش سایت به موقعیت مکانی آن مربوط نبوده و صرفاً به شرکت آن بر می‌گردد.

معرفی انواع هاست خارج

اگر می‌خواهید از هاست خود برای ارائه خدمات در خارج از کشور استفاده کرده یا می‌خواهید بدون استفاده از ابزار تغییر IP به سرویس‌های خارجی دسترسی داشته باشید، باید از هاست خارج استفاده کنید. سرعت انتقال شبکه این هاست‌ها نسبت به هاست ایران کمتر است؛ اما معمولاً قدرت پردازش قوی‌تری را به شما ارائه می‌دهند. از بهترین هاست‌های خارجی که می‌توانید برای کسب‌وکار یا وب‌سایت خود تهیه کنید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هاست کشور ترکیه
  • هاست کشور فرانسه
  • هاست کشور آلمان
  • هاست کشور هلند
  • هاست کشور انگلیس
  • هاست کشور آمریکا

آموزش خرید بهترین‌هاست

یکی از سؤالاتی که کاربران فاماسرور از ما می‌پرسند این است که چگونه بهترین سایت را انتخاب و خریداری کنیم؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که معیارها و نکات متنوعی باید بررسی شوند که مهم‌ترین آن‌ها شامل موارد زیر هستند:

  • قیمتی مناسب نسبت به بودجه خود انتخاب کنید؛ اما تا جایی که قیمت کمتر موجب ضعیف‌تر شدن هاست نشود.
  • به پشتیبانی شرکت ارائه‌دهنده‌هاست توجه کنید.
  • از هاست‌های پر سرعت استفاده کنید.
  • سرورهای قوی را برای تهیه هاست انتخاب کنید.
  • حتماً شرایط دیتاسنترهاست را بررسی کنید.
  • امنیت و مدت‌زمان پایداری‌هاست را به‌صورت ویژه بررسی کنید.

سخن پایانی

هاست‌ها را می‌توان از مهم‌ترین بخش‌های تشکیل‌دهنده دنیا اینترنت دانست. با استفاده از هاست می‌توانید به‌راحتی وب‌سایت خود را راه‌اندازی کرده و کسب‌وکارتان را جلو ببرید. البته کاربردهای بسیار گسترده‌ای برای هاست وجود دارد. در این مقاله از تیم فاماسرور تمامی نکات و مواردی که باید درمورد هاست و انواع آن می‌دانستید را با هم بررسی کردیم.

می‌توانید بهترین هاست‌های قوی برای هر کاری را با قیمتی عالی از فاماسرور تهیه کنید. فاماسرور یکی از بهترین ارائه‌دهندگان انواع هاست است که تمامی نوع‌های بررسی شده از هاست را با شرایط سخت‌افزاری عالی و پشتیبانی قوی در اختیار شما قرار می‌دهد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا