رمز ارز

بیشترین کلاهبرداری‌های رمزارزی در کدام شبکه‌های اجتماعی اتفاق می‌افتد؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده (FTC)، رسانه‌های اجتماعی و رمزارزها را ترکیبی قابل احتراق برای تقلب نامیده است؛ زیرا تقریباً نیمی از کلاهبرداری‌های مربوط به رمزارزها در سال ۲۰۲۱ از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی سرچشمه گرفته است.
گزارشی که اخیرا منتشر شده، نشان می‌دهد که بیش از یک میلیارد دلار ارز دیجیتال در طول سال ۲۰۲۱ به دست کلاهبرداران سرقت شده که بیش از پنج برابر افزایش نسبت به سال ۲۰۲۰ و نزدیک به ۶۰ برابر از سال ۲۰۱۸ بیشتر بوده است. از ۳۱ مارس تاکنون مقدار ارزهای سرقت‌شده به نصف رقم سال ۲۰۲۱ نزدیک شده که نشان می‌دهد این حرکت کند نشده است.
طبق گزارش‌ها، شبکه‌های اجتماعی چون اینستاگرام (۳۲ درصد)، فیس‌بوک (۲۶ درصد)، واتس‌اپ (۹ درصد) و تلگرام (۷ درصد)، پراستفاده‌ترین پلتفرم‌ها برای کلاهبرداری در دنیای رمزارزها هستند. جالب اینجاست که در این گزارش به توییتر، پلتفرم رسانه اجتماعی که به طور گسترده توسط جامعه ارزهای دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گیرد، علی‌رغم اینکه مملو از هرزنامه‌ها و ربات‌های کلاهبرداری است، اشاره‌ای نشده است.
کلاهبرداری‌های رایج شامل مواردی هستند که در آن، یک به اصطلاح مدیر سرمایه‌گذاری با یک مصرف‌کننده تماس می‌گیرد و قول افزایش پولش را می‌دهد و به محض خرید و انتقال به کیف پول این مدیر، وی دیگر پاسخ‌گو نیست.
گزارش‌ها نشان می‌دهند که مقدار ارزهای دیجیتال سرقت‌شده بر اساس گروه سنی، برای افراد با میانگین سنی ۷۰ ساله ۱۱،۷۰۸ دلار است، در حالی که این رقم برای افراد با میانگین سنی ۱۸ و ۱۹ ساله فقط ۱،۰۰۰ دلار است.

۵۰ هزار شیبا رایگان

با ترید در صرافی ارز پلاس، ۵۰ هزار شیبا جایزه بگیر!
شروع کن
منبع کوین تلگراف

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا