بازی

۷ نکته ای که باید قبل از سفارش طراحی سایت به آن توجه کرد

۷ نکته ای که باید قبل از سفارش طراحی سایت به آن توجه کرد

سلب مسئولیت: lastech صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

داشتن یک سایت در دنیای بیزینس امروز دیگر یک شاید و اختیار نیست! اگر می‌خواهید که با بیزینس‌های بزرگ رقابت کنید و نام برند خود را به گوش همه برسانید، حتماً باید برای بیزینس و کسب‌وکار خود یک سایت راه اندازی کنید. سفارش طراحی سایت کار سختی نیست، اما این موضوع که باید چه انتظاراتی از سایت خود داشته باشید کمی گنگ است و همین موضوع اهمیت تحقیق قبل از راه اندازی یک سایت را بالاتر می‌برد. قبل از سفارش طراحی سایت، حتماً باید نکات زیادی را مطالعه کنید تا بهترین نتیجه را کسب کنید. در این مقاله 7 نکته‌ای که باید قبل از سفارش طراحی سایت به آن توجه کرد را برای شما آماده کرده‌ایم تا بتوانید با خیالی راحت برای بیزینس خود یک سایت راه اندازی کنید.

هدف سایت، فروش یا معرفی؟

هدف و نیت از انجام هر کاری مهم‌ترین فاکتور هر پروسه‌ای در بیزینس امروز است. شما باید این موضوع را برای خود روشن کنید که آیا قصد دارید که یک سایت فروشگاهی داشته باشید یا صرفاً یک سایت معرفی! هزینه طراحی سایت فروشگاهی و و مدیریت آن خیلی بیشتر از یک سایت معرفی است. اگر هدف شما صرفاً معرفی محصولات است ولی قصد ندارید که مشتریان از طریق سایت سفارش خود را ثبت کنند(اگر محصول شما خاص و منحصر به فرد باشد)، بهتر است از سایت‌های معرفی استفاده کنید. ولی اگر شما در زمینه پوشاک، مبل، کفش و کتونی و غیره فعالیت می‌کنید، بهتر است یک سایت فروشگاهی طراحی کنید (به علت حجم بالای درخواست مشتریان).

مخاطبین هدف

مخاطبین هدف در واقع همان مشتری‌های شما هستند که هنوز از وجود شما مطلع نیستند! با پیدا کردن مخاطبین هدف خود و بررسی علاقه و سلیقه آن‌ها می‌توانید طبق میل آن‌ها عمل کنید، اما چگونه؟ برای مثال، شما در زمینه تولید پوشاک نوجوان و جوانان فعالیت می‌کنید. طبیعتاً سلیقه این قشر از جامعه تفاوت بسیار زیادی با دیگر رده سنی‌های موجود در جامعه دارد. می‌توانید از المان‌ها و عناصری که جوانان را به وجد می‌آورد در طراحی سایت خود استفاده کنید. مخاطب شما وقتی ببیند که نحوه فعالیت یک کسب‌وکار  همسو با علاقه‌های او است، راحت‌تر با آن بیزینس ارتباط می‌گیرد!

طراحی سازگار با موبایل

یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که باید به آن توجه بسیار ویژه داشته باشید، سازگار بودن سایت شما با انواع دستگاه‌ها، مخصوصاً موبایل و تلفن‌های همراه است. امروزه اکثر افراد جامعه برای جستجو در اینترنت از تلفن‌های همراه خود استفاده می‌کنند. همین امر باعث شده است که گوگل سایت‌هایی را که با موبایل سازگار هستند را در الویت قرار دهد و در نتایج جستجو بالاتر از بقیه سایت‌ها قرار دهد. سازگار بودن سایت با موبایل به این معنی است که زمانی که یک کاربر با تلفن همراه وارد سایت شما می‌شود، بتواند به راحتی از تمام بخش‌های سایت شما استفاده کنند، درست مانند کاربری که با کامپیوتر وارد سایت شما می‌شود. سازگار بودن موبایل با سایت در طراحی سایت از جایگاه بالایی برخوردار است.

طراحی UI و UX

در دو پاگراف قبلی به موضوع مخاطبین هدف و سازگار بودن سایت با موبایل پرداختیم. دلیل بررسی “مخاطبین هدف” این بود که در طراحی سایت به علاقه آن‌ها نیز توجه داشته باشیم. طراحی بصری سایت که به آن رابط کاربری یا User Interface (UI) گفته می‌شود، تاثیر بسیار زیادی در جلب توجه کاربران دارد. اما نباید از اهمیت UX غافل شویم. User Experience (UX) یا تجربه کاربری در واقع نشانگر تجربه کاربران هنگام کار کردن با بخش‌های مختلف سایت شماست. هر چه تجربه کاربری افرادی که از سایت شما استفاده می‌کنند بهتر باشد، ارزش سایت شما در نزد گوگل بالاتر می‌رود. رابط کاربری و تجربه کاربری دو اصل مهم هستند و هیچ کدام برتری نسبت به یکدیگر ندارند و به نوعی مکمل یکدیگر هستند. به هنگام سفارش طراحی سایت با نگاهی مساوی به این دو بخش نگاه کنید.

قیمت طراحی سایت

قیمت طراحی سایت، یکی دیگر از عواملی است که باید به آن توجه داشته باشید. در زمینه طراحی سایت، قیمت ثابت وجود ندارد. یعنی طراحی سایت مانند ماشین نیست که قیمت کارخانه‌ای یا بازاری داشته باشد. قیمت طراحی سایت بسیار متغیر است. در واقع مبلغی که شما می‌خواهید برای طراحی سایت هزینه کنید، کاملاً وابسته به درخواست‌ها و ویژگی‌های ذهنی شما است! شاید شما بخواهید که یک سایت کاملاً اختصاصی داشته باشید که از پایه بر اساس درخواست‌های شما طراحی شود. قیمت طراحی این نوع سایت‌ها به دلیل اینکه کمی زمان‌بر است و تلاش زیادی را می‌طلبد، ممکن است کمی بالاتر از حد انتظارات شما باشد. مدیریت این نوع سایت‌ها به دلیل اینکه از پایه با کد نوشته می‌شوند و هیچ قالب آماده‌ای ندارند، کمی سخت است و اگر شما دانش برنامه نویسی قوی نداشته باشید، باید یک برنامه نویس را برای پشتیبانی سایت استخدام کنید که هزینه‌های زیادی دارد. البته این هزینه‌ها بی دلیل نیستند و در پایان کار، شما یک سایت فوق‌العاده از لحاظ سرعت خواهید داشت!

اما از طرفی دیگر، شما می‌توانید از سایت‌هایی که به اصطلاح به آن‌ها CMS (سیستم مدیریت محتوا)گفته می‌شود استفاده کنید. معروف‌ترین نوع CMSها سایت‌های وردپرسی هستند. شما با خریدن یک قالب آماده از وردپرس و نصب آن به راحتی می‌توانید سایت خود را راه اندازی کنید. طراحی این سایت‌ها خیلی زمان‌بر نیست و قیمت آن‌ها بسیار معقول و به صرفه است. 

پیشرفت سایت

سایت بیزینسی شما باید طوری طراحی شود که همیشه قابلیت پیشرفت داشته باشد. قدم بعدی شما بعد از طراحی سایت، پیشرفت سایت برای جذب مشتری‌های بیشتر است! اولین و مطمئن‌ترین روش برای افزایش فروش در سایت، سئو کردن سایت است. Search Engine Optimization یا همان بهینه سازی موتورهای جستجو که در فارسی به آن سئو گفته می‌شود، شامل فعالیت‌هایی است که سایت شما را با الگوریتم‌های گوگل همگام می‌سازد. که در پی این فعالیت‌ها رتبه و وضعیت سایت شما در نتایج جستجو بهبود می‌یابد. تمام این فعالیت‌ها منجر به فروش بیشتر سایت شما می‌شود.

تولید محتوای جذاب

تولید محتوای جذاب بخشی از طراحی سایت نیست و وظیفه عمل کردن به این بخش کاملاً بر عهده شماست، اما به خاطر ارزش بالای این بخش حتماً باید از تولید محتوای جذاب یاد می‌کردیم. با انجام کارهای گفته شده در پاراگراف‌های قبلی شما یک سایت فوق‌العاده خواهید داشت و الان نوبت به سئو و تولید محتوای جذاب می‌رسد. با منتشر کردن مقالات، ویدئو و تصاویر جذاب در سایت خود مخاطبین را از کانال‌های مختلف به سایت خود هدایت کنید. امیدواریم این مقاله برای شما کاربردی بوده باشد و شما اطلاعات کافی برای سفارش طراحی سایت را به دست آورده باشید.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا