رمز ارز

۷ دلیل برای آغاز رالی صعودی بعدی بازار رمزارزها!

زمان مطالعه: 3 دقیقه

شرکت تجزیه و تحلیل ارزهای دیجیتال مساری (Messari) هفت ترند منحصربه‌فرد را شناسایی کرده که می‌توانند آغاز روند صعودی بعدی ارزهای دیجیتال را تسریع کنند. به گفته این شرکت تحلیلی، بازار صعودی بعدی توسط فناوری و روندهایی که در حال حاضر ساخته شده‌اند، رهبری خواهد شد.

دریافت ۳۰,۰۰۰ شیبا رایگان
فقط با ثبت نام در صرافی ارز پلاس ۳۰,۰۰۰ شیبا هدیه بگیر!
دریافت جایزه

به گزارش سایت بی‌این‌کریپتو، همانطور که خود مساری بیان می‌کند، همه ترندها به یک اندازه ارزشمند نیستند. کارشناسان این حوزه برای اندازه‌گیری پتانسیل این ترندها از چند معیار از جمله کل بازار قابل دسترس، پتانسیل جذب ارزش و رقابت استفاده کرده و در نهایت، هفت ترند اصلی را که می‌توانند آغازگر بازار صعودی بعدی باشند، شناسایی کرده‌اند. این ترندها عبارتند از؛

۱. برنامه‌ها

با یک بازار بزرگ، اپلیکیشن‌ها در روند صعودی ارزهای دیجیتال جایگاه بالایی خواهند داشت. مساری پیش‌بینی می‌کند که پروتکل‌ها در لایه برنامه در مقایسه با توکن‌های لایه 1 و لایه 2، ارزش نسبی بیشتری به دست خواهند آورد.

۲. رسانه‌های اجتماعی غیرمتمرکز

مفهوم این ترند، ایجاد رسانه‌های اجتماعی کاملاً باز، قابل تنظیم و مالکیت است.

به دلیل تأثیرات شبکه‌ای، رسانه‌های اجتماعی همیشه یک بازی برنده بوده‌اند. اگر هر شرکت اجتماعی غیرمتمرکز بتواند ریسک‌ها را بررسی کرده و مسیری را برای تبدیل شدن به برترین در حوزه خود ترسیم کند، پاداش بسیار زیادی خواهد داشت.

۳. بازی‌های Web3

مانند شبکه اجتماعی غیرمتمرکز، بازی Web3 نیز بخشی پر از پتانسیل است. بازی‌هایی مانند Axie Infinity ثابت کرده‌اند که بازار بزرگی برای این نوع محصولات وجود دارد که در عین حال سودآور است. باید در نظر داشت که یک مدل اقتصادی پایدار برای بازی Web3 می‌تواند چشم‌انداز کل بخش کریپتو را تغییر دهد.

۴. لایه 1 جدید

یکی دیگر از محرک‌های اصلی برای روند صعودی بعدی می‌تواند دسته‌ای از پروتکل‌های لایه 1 جدید یا بلاکچین‌هایی باشد که به آن‌ها نسل بعدی بلاکچین‌ها می‌گویند. در این زمینه، انتظار می‌رود بلاکچین‌های بیشتری را ببینید که به طور خاص برای بازی، امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) و سایر بخش های بازار طراحی شده‌اند.

۵. زیرساخت Web3

اپلیکیشن‎های غیرمتمرکز به زیرساخت‌های غیرمتمرکز نیاز دارند و پروتکل‌های زیرساخت Web3، شبکه‌هایی از خدمات فیزیکی را ایجاد می‌کنند که از نسل بعدی برنامه‌های غیرمتمرکز پشتیبانی می‌کنند.

۶. معماری‌های بلاک‌چینی مدولار

با شکستن زنجیره‌ها به اجزای جداگانه بهینه‌سازی شده، معماری‌های زنجیره‌ای مدولار امیدوارند مقیاس‌پذیری را با هزینه کمتر افزایش دهند. مکانیک دقیق این فرآیند متفاوت است، اما اغلب شامل تراکنش‌های موازی یا مقیاس‌بندی افقی است.

۷. رول‌آپ‌های (rollups) اتریوم

برخلاف معماری‌های زنجیره‌ای مدولار که از یک لایه پایه مدولارشده استفاده می‌کنند، رول‌آپ‌های اتریوم همگی از اتریوم به عنوان لایه پایه استفاده می‌کنند. رول‌آپ‌ها با افزایش سرعت و در عین حال کاهش هزینه‌های تراکنش به مقیاس‌پذیری شبکه اتریوم کمک کرده و رشد اکوسیستم را بیشتر پیش می‌برند. اتریوم چنان بازیگر مهمی در اکوسیستم گسترده رمزارزها است که می‌تواند عامل مهمی در روند صعودی بعدی باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا