رمز ارز

۵ رمزارز آماده انفجار قیمت در این هفته!

زمان مطالعه: 6 دقیقه

در طول آخر هفته، هیچ حرکت هیجان‌انگیزی برای بیت کوین مشاهده نشد و ارز دیجیتال برتر بازار همچنان در یک محدوده باریک معامله می‌شود. پادشاه ارزهای دیجیتال اکنون در مسیر تشکیل سومین الگوی کندل استیک Doji متوالی در نمودار هفتگی خود قرار دارد که نشان می‌دهد گاوها و خرس‌ها در مورد حرکت جهت‌دار بعدی مطمئن نیستند.

۵۰۰ میلیون بیبی دوج رایگان
فقط با ثبت نام در صرافی بیت لند، ۵۰۰ میلیون بیبی دوج جایزه بگیرید!


ثبت نام

البته، تنها بیت کوین نیست که در یک محدوده باریک معامله می‌شود. در تاریخ ۷ آوریل، جورین تیمر (Jurrien Timmer)، مدیر شرکت خدمات مالی و سرمایه‌گذاری Fidelity، توییت کرد که شاخص S&P 500 نیز در ۹ ماه گذشته در یک محدوده به دام افتاده، ولی یک بریک آوت دیر یا زود رخ می‌دهد.

در این میان، عدم موفقیت بیت کوین در شکستن مقاومت ۳۰ هزار دلاری باعث رزرو سود در چندین آلت کوین شده است، اما تنها تعداد کمی از آنها شاهد پولبک بوده‌اند. این نشان می‌دهد که معامله‌گران در حال حفظ موقعیت‌های خود هستند و انتظار یک حرکت بالاتر را دارند.

در این مطلب رمزارز نیوز، نمودار ۵ ارز دیجیتالی را که می‌توانند در کوتاه‌مدت عملکرد بهتری نسبت به سایر رمزارزها داشته باشند، با هم بررسی می‌کنیم.

۱. بیت کوین

در دو روز گذشته، قیمت بیت کوین در منطقه محدودی قرار داشته که نشان‌دهنده عدم تصمیم‌گیری میان گاوها و خرس‌ها است. معمولاً این دامنه‌های محدود با افزایش نوسانات دنبال می‌شوند.

۵ رمزارز آماده انفجار قیمت در این هفته!
نمودار روزانه BTC/USDT.

صاف شدن شیب نمودار میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۷،۵۰۰ دلار) و حرکت شاخص قدرت نسبی (RSI) به سمت خط میانی، نشان‌دهنده تعادل بین عرضه و تقاضا است.

اگر قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه سقوط کند، جفت ارز BTC/USDT ممکن است تا سطح شکست ۲۵،۲۵۰ دلار کاهش یابد. در مقابل، اگر قیمت با قدرت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بازگردد، نشان می‌دهد که احساسات در بازار مثبت باقی مانده و معامله‌گران در حال خرید در افت قیمتی هستند. بسته شدن کندل قیمتی بالاتر از سطح ۲۹،۲۰۰ دلار، می‌تواند چشم‌انداز یک رالی صعودی را تا ۳۰ هزار دلار و متعاقباً به ۳۲،۵۰۰ دلار افزایش دهد.

۲. کاردانو

گاوهای کاردانو اجازه نمی‌دهند که قیمت این رمزارز به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰٫۳۷ دلار) برسد که نشان‌دهنده تقاضا در سطوح پایین‌تر است.

۵ رمزارز آماده انفجار قیمت در این هفته!
نمودار روزانه ADA/USDT.

شیب رو به بالای منحنی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و قرار داشتن RSI در ناحیه مثبت نشان می‌دهد که مسیر صعود با کمترین مقاومت مواجه است. جفت ارز ADA/USDT اکنون می‌تواند ابتدا تا خط گردن الگوی سر و شانه معکوس بالا رود. صعود و بسته شدن کندل قیمتی بالاتر از این مقاومت نشانه تغییر روند خواهد بود. در چنین شرایطی، این جفت ارز ممکن است به سمت هدف الگوی مذکور در ۰٫۶ دلار حرکت کند.

اگر خرس‌ها بخواهند از حرکت صعودی جلوگیری کنند، باید به سرعت قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برگردانند. در این صورت، این جفت ارز ممکن است به میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه (۰٫۳۵ دلار) و سپس به ۰٫۳ دلار کاهش یابد.

۳. استلار

قیمت استلار از مقاومت بالاسری ۰٫۱۲ دلار رد شد و اکنون به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰٫۱ دلار) نزدیک می شود. انتظار می‌رود که در این سطح، گاوها اقدام به خرید در کف کنند.

۵ رمزارز آماده انفجار قیمت در این هفته!
نمودار روزانه XLM/USDT.

اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برگردد، گاوها دوباره سعی خواهند کرد تا مانع بالاسری را رفع کنند. اگر آنها موفق شوند، جفت ارز XLM/USDT یک الگوی کف گرد صعودی را تکمیل خواهد کرد که می‌تواند نشان‌دهنده شروع یک حرکت صعودی جدید باشد. در این صورت، این جفت ارز ممکن است ابتدا تا ۰٫۱۵ دلار افزایش یابد و سپس، به سمت هدف الگوی مذکور در ۰٫۱۷ دلار حرکت کند.

در مقابل، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد، نشان می‌دهد که گاوها در حال از دست دادن قدرت خود هستند. در چنین شرایطی، این جفت ارز ممکن است به میانگن متحرک ساده ۲۰۰ روزه (۰٫۰۹ دلار) کاهش یابد. این سطح مهمی است که گاوها باید مراقب آن باشند؛ چون اگر از دست برود، احتمال سقوط قیمت تا ۰٫۰۷ دلار وجود دارد.

۴. آوه

قیمت آوه مقاومت بالاسری ۸۲ دلار را رد کرده که نشان می‌دهد خرس‌ها به شدت از این سطح محافظت می‌کنند. آنها همچنین توانسته‌اند قیمت را به زیر حمایت فوری در میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۷۵ دلار) برسانند.

۵ رمزارز آماده انفجار قیمت در این هفته!
نمودار روزانه AAVE/USDT.

جفت ارز AAVE/USDT اکنون ممکن است به میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه (۷۳ دلار) سقوط کند که نزدیک به خط روند صعودی است. خریداران احتمالاً از این سطح با قدرت دفاع خواهند کرد. اگر قیمت از خط روند صعودی بازگردد و از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه عبور کند، این جفت ارز دوباره می‌تواند به ۸۲ دلار برسد. اگر گاوها بر این مانع غلبه کنند، این جفت ارز یک الگوی مثلث صعودی را تکمیل می‌کند. هدف این الگو، سطح ۱۰۰ دلار است.

در مقابل، اگر قیمت پایین‌ بیاید و به زیر خط روند صعودی شکسته شود، این دیدگاه صعودی باطل خواهد شد. در چنین شرایطی، این جفت ارز ممکن است به ۶۸ دلار و بعداً به ۶۴ دلار کاهش یابد.

۵. کانفلاکس

در چند روز گذشته، کانفلاکس در یک مرحله اصلاحی بوده، اما یک نکته مثبت این است که گاوها در تلاش برای دفاع از متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰٫۳۶ دلار) هستند.

۵ رمزارز آماده انفجار قیمت در این هفته!
نمودار روزانه CFX/USDT.

اگر قیمت از سطح فعلی برگردد، جفت ارز CFX/USDT می‌تواند به خط روند نزولی برسد. این سطح مهمی است که خرس‌ها باید از آن محافظت کنند؛ زیرا صعود به بالاتر از آن می‌تواند مسیر را برای رالی صعودی تا ۰٫۴۴ دلار و سپس به ۰٫۴۹ دلار هموار کند.

در مقابل، اگر قیمت به پایین‌تر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه سقوط کند، نشان می‌دهد که گاوها در حال خروج از بازار هستند. این موضوع می‌تواند باعث تشدید فشار فروش شده و قیمت را به سمت حمایت بعدی در ۰٫۳ دلار سوق دهد. انتظار می‌رود که در این سطح، گاوها نسبت به خرید در کف اقدام کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا