رمز ارز

۵ دلیل برای تداوم رالی صعودی قاتل سولانا!

زمان مطالعه: 4 دقیقه

ارز دیجیتال آپتوس (Aptos) با نماد اختصاری APT، که اغلب با لقب «قاتل سولانا» هم شناخته می‌شود، با بیش از ۴۰۰ رشد قیمتی از ابتدای سال ۲۰۲۳، در ۲۶ ژانویه به رکورد تاریخی خود در در حدود ۱۹٫۸۶ دلار دست یافت. اگرچه از آن زمان، قیمت این رمزارز کمی کاهش یافته و به محدوده ۱۷٫۶ دلار رسیده است، اما در بازه زمانی هفتگی همچنان بیش از ۴۱ درصد رشد دارد.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!


شروع

به گزارش کوین تلگراف، ۵ عامل نشان می‌دهند که قیمت ارز دیجیتال آپتوس همچنان می‌تواند به رشد خود ادامه دهد.

۱. تاریخچه غنی و پشتوانه قوی

آپتوس، محصول جانبی تلاش فیس‌بوک برای پروژه لیبرا (Libra) است که به دلیل فشار قانونگذاران متوقف شد. دو تن از اعضای تیم رهبری لیبرا، مو شیخ (Mo Shaikh) و آوری چینگ (Avery Ching)، بعداً آپتوس را راه‌راندازی کردند. این پروژه، کلاس جدیدی از بلاکچین‌های لایه اول را معرفی می‌کند که با پروژه‌هایی مانند سولانا و کاردانو رقابت خواهد کرد.

علاوه بر این‌ها، آپتوس در سال ۲۰۲۲، یک سرمایه ۳۵۰ میلیون دلاری را به رهبری شرکت اندریسن هوروویتز (Andreessen Horowitz) جمع‌آوری کرد. صرافی بایننس نیز سرمایه‌گذاری استراتژیک بعدی را برای کمک به تقویت اکوسیستم آپتوس انجام داد.

۲. توسعه پایدار اکوسیستم

بلاکچین آپتوس در اکتبر ۲۰۲۲ راه‌اندازی شد و هنوز در مراحل اولیه توسعه اکوسیستم خود قرار دارد. در حال حاضر، پروژه‌های مالی غیرمتمرکز یا توکن‌های غیرقابل تعویض کمی در این بلاکچین مستقر هستند و فعالیت قراردادهای هوشمند آن محدود است. در واقع، بیش از ۹۴ درصد از تراکنش‌های این بلاکچین مربوط به انتقال APT است.

۵ دلیل برای تداوم رالی صعودی قاتل سولانا!
سهم فعالیت‌های مختلف در تراکنش‌های شبکه آپتوس

در حال حاضر، تعداد توسعه‌دهندگان فعال در شبکه آپتوس بیشتر از پروژه‌های بزرگی همچون اولانچ و تزوس است، اما در مقایسه با شبکه‌هایی همچون سولانا، پولکادات، کاردانو و اتریوم، کمتر است.

۵ دلیل برای تداوم رالی صعودی قاتل سولانا!
تعداد توسعه‌دهندگان فعال در بلاکچین‌های مختلف

با این حال، با حرکت‌های رو به جلو و تلاش‌های تیم توسعه آپتوس، احتمالاً تغییرات قیمتی ارز دیجیتال APT در آینده تسریع خواهد شد.

۳. ناباوری معامله‌گران می‌تواند قیمت APT را بالاتر ببرد.

با توجه به فعالیت و رشد محدود اکوسیستم آپتوس، رالی اخیر APT فعالان بازار را غافلگیر کرده است. یافتن توییت‌هایی که به ارزش بازار بیش از حد این توکن اشاره می‌کنند، دشوار نیست.

با این حال، خلاف این روند می‌تواند برای فروشندگان خطرناک باشد. همان‌طور که فاندینگ ریت منفی قراردادهای دائمی آپتوس نشان می‌دهد، معاملات شورت زیادی برای APT ثبت شده است؛ زیرا قیمت این توکن از اوج خود در ماه اکتبر ۲۰۲۲، رشد قابل‌توجهی داشته است.

۵ دلیل برای تداوم رالی صعودی قاتل سولانا!
فاندینگ ریت قراردادهای دائمی آپتوس

این موضوع، فرصتی را برای خریداران فراهم می‌کند تا با بالا بردن قیمت، سطوح لیکوییدیشن فروشندگان را شکار کنند.

۴. فشار فروش روی APT محدود است.

توکنومیکس APT فشار فروش روی این رمزارز را برای اولین سال از زمان عرضه آن در اکتبر ۲۰۲۲ محدود کرده است. برنامه انتشار APT، باز شدن قفل وجوه سرمایه‌گذاران را تا اکتبر ۲۰۲۳ به تاخیر می‌اندازد و پس از آن، افزایش شدیدی در عرضه در گردش این رمزارز وجود خواهد داشت. تا زمان باز شدن قفل توکن‌ها، تنها منبع تورم، پاداش‌های استیکینگ است که ۷ درصد برای توکن‌های استیک‌شده در نظر گرفته شده است.

در ابتدا، این بنیاد ۲ درصد از عرضه را بین کاربران اولیه و توسعه‌دهندگان توزیع کرد. به احتمال زیاد، آن دسته از کاربرانی که می‌خواستند APTهای خود را بفروشند، تاکنون که سه ماه از راه‌اندازی آن می‌گذرد، توکن‌های خود را فروخته‌اند.

۵. کیمچی پریمیوم (Kimchi premium)

بخش قابل‌توجهی از خرید APT از جفت ارز آن با وون کره جنوبی در صرافی رمزارزی آپ‌بیت (Upbit) حاصل می‌شود. این صرافی نزدیک به ۴۰ درصد از حجم معاملات آپتوس را تشکیل می‌دهد. بر اساس داده‌های موجود، APT در صرافی آپ‌بیت حدود ۱ تا ۳ درصد بالاتر از قیمت بازار معامله می‌شود که نشان‌دهنده تقاضای بالا در منطقه است – کیمچی پریمیوم.

۵ دلیل برای تداوم رالی صعودی قاتل سولانا!
قیمت بالاتر آپتوس در صرافی آپ‌بیت

این احتمال وجود دارد که حجم معاملات آپ‌بیت به دلیل معاملات شستشو (wash trading) بالا باشد یا می‌تواند تلاشی برای دستکاری بازارها باشد. با این حال، تا زمانی که کیمچی پریمیوم برطرف نشود، فشار خرید احتمالاً ادامه خواهد داشت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا