رمز ارز

۵ تصور اشتباه در مورد ارتقای جدید شبکه اتریوم

زمان مطالعه: 3 دقیقه

هیجانی که در مورد ارتقای آینده اتریوم به نام ادغام (Merge) به وجود آمده، به طور ناخودآگاه باعث ایجاد شایعاتی در سراسر جامعه رمزارزها شده است.

دریافت ۳۰,۰۰۰ شیبا رایگان

فقط با ثبت نام در صرافی ارز پلاس ۳۰,۰۰۰ شیبا هدیه بگیر!
دریافت جایزه

به گزارش سایت کوین تلگراف، ادغام که مهم‌ترین ارتقا در تاریخ اتریوم نامیده می‌شود، در واقع پایان اثبات کار (PoW) برای بلاکچین اتریوم است. با این حال، در اینجا پنج تصور اشتباه از این رویداد وجود دارد که در ادامه به آنها می‌پردازیم:

تصور اشتباه 1: گس فی اتریوم پس از ادغام کاهش می‌یابد

یکی از بزرگ‌ترین تصورات غلطی که در بین سرمایه‌گذاران رایج است، این است که ارتقای قریب‌الوقوع اتریوم گس فی بالای اتریوم (کارمزد تراکنش) را کاهش می‌دهد. در حالی که کاهش این هزینه‌ها در صدر فهرست خواسته‌های هر سرمایه‌گذار قرار دارد، اما ادغام یک تغییر مکانیسم توافقی است که بلاکچین اتریوم را از اثبات کار (PoW) به اثبات سهام (PoS) تبدیل می‌کند.

این در حالی است که کاهش گس فی در اتریوم، مستلزم کار بر روی افزایش ظرفیت و توان شبکه است. جامعه توسعه‌دهندگان در حال حاضر روی یک نقشه راه کار می‌کنند تا تراکنش‌ها را ارزان‌تر کند.

تصور اشتباه 2: تراکنش‌های اتریوم پس از ادغام سریع‌تر خواهند بود

باید گفت که تراکنش‌های اتریوم به‌طور محسوس سریع‌تر نخواهند شد. با این حال، حقیقتی در این شایعه وجود دارد؛ زیرا Beacon Chain به اعتبارسنج‌ها اجازه می‌دهد هر 12 ثانیه یک بلاک را منتشر کنند که در شبکه اصلی تقریباً 13.3 ثانیه است.

در حالی که توسعه‌دهندگان اتریوم بر این باورند که انتقال به PoS باعث افزایش 10 درصدی در تولید بلاک می‌شود که این بهبود جزئی مورد توجه کاربران قرار نخواهد گرفت.

تصور اشتباه 3: ادغام منجر به خرابی بلاکچین اتریوم می‌شود

برخلاف تصورات غلطی که نتایج مثبت غیرواقعی را برای اتریوم از ادغام متصور است، یک شایعه رایج نشان می‌دهد که ارتقای برنامه‌ریزی‌شده به‌طور لحظه‌ای بلاکچین اتریوم را از بین می‌برد.

توسعه‌دهندگان بر این باورند که هیچ زمان خرابی وجود نخواهد داشت؛ زیرا پس از ادغام، تنها بلاک‌ها از ساخت با استفاده از روش اثبات کار (PoW) به ساخت با استفاده از اثبات سهام (PoS) منتقل می‌شوند.

تصور اشتباه 4: سرمایه‌گذاران می‌توانند اتریوم استیک شده را پس از اجرای ادغام برداشت کنند

اتریوم استیک شده (stETH)، یک رمزارز پایه با پشتیبانی یک به یک توسط اتر است. در حالی که کاربران دوست دارند که دارایی‌های stETH خود را پس بگیرند، جامعه توسعه‌دهندگان تأیید کرده‌اند که ادغام، این امکان را فراهم نمی‌کند.

برداشت stETH در طول رخداد آتی در شبکه پس از ادغام که به عنوان ارتقای شانگهای شناخته می‌شود، در دسترس خواهد بود. در نتیجه، دارایی‌ها برای حداقل 6 تا 12 ماه پس از ادغام، همچنان قفل و غیر نقد باقی می‌مانند.

تصور اشتباه 5: اعتبار سنج‌ها تا زمان ارتقای شانگهای نمی‌توانند پاداش‌های اتریوم را برداشت کنند.

در حالی که برداشت stETH برای سرمایه‌گذاران امکان نخواهد داشت، تا زمانی که برداشت‌ها پس از ارتقای شانگهای از سر گرفته شود، اعتبارسنج‌ها دسترسی فوری به پاداش‌های کسب‌شده را خواهند داشت.

اخیرا، Mihailo Bjelic، یکی از بنیانگذاران Polygon، با به اشتراک گذاشتن دیدگاه خود در مورد پتانسیل استفاده نشده اتریوم، گفت که zkEVM Rollups، یک راه‌حل جدید مقیاس‌پذیری برای اتریوم، به این پروتکل قرارداد هوشمند اجازه می‌دهد تا از نظر توان عملیاتی تراکنش از Visa پیشی بگیرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا