رمز ارز

۵ ارز دیجیتال جذاب برای خریداران در هفته اول سال ۲۰۲۳!

زمان مطالعه: 6 دقیقه

بیت کوین سال ۲۰۲۲ را با قیمتی نزدیک به ۱۶،۵۰۰ دلار به پایان رساند و اولین روز سال جدید نیز نتوانست حرکت قابل‌توجهی داشته باشد. این موضوع نشان می‌دهد که معامله‌گران محتاط هستند و به دنبال یک کاتالیزور برای شروع روند بعدی می‌گردند.

۱۰۰ تتر (دلار) مهمان ما باشید
با ثبت نام در صرافی ارز پلاس، ۱۰۰ تتر اول را پرداخت نکنید!


ثبت نام

به گزارش سایت کوین تلگراف، در حالی که قیمت بیت کوین به یک محدوده خاص محدود است، برخی از آلت کوین‌ها نشانه‌هایی از قدرت را نشان می‌دهند. بیایید به نمودار ارزهای دیجیتالی که ممکن است در کوتاه مدت عملکرد بهتری در مقایسه با دیگر رمزارزها داشته باشند، بیندازیم.

۱. بیت کوین

شکست گاوها در افزایش قیمت بیت کوین به بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۶،۷۷۸ دلار)، قدرت خرس‌هایی را که در تلاشند قیمت را به زیر سطح حمایت فوری در ۱۶،۲۵۶ دلار کاهش دهند، بیشتر کرده است.

نمودار روزانه BTC/USDT.

شیب منحنی متحرک نمایی ۲۰ روزه به تدریج در حال کاهش بوده و شاخص قدرت نسبی (RSI) نزدیک به ۴۳ قرار دارد که نشان‌دهنده یک مزیت جزئی برای فروشندگان است. اگر خرس‌ها بتوانند قیمت را به زیر ۱۶،۲۵۶ دلار کاهش دهند، جفت BTC/USDT ممکن است تا ۱۶ هزار دلار و پس از آن، تا حمایت حیاتی ۱۵،۴۷۶ دلار سقوط کند. از دست دادن این سطح حمایتی می‌تواند نشانه از سرگیری روند نزولی باشد.

در مقابل، اگر خریداران بتوانند قیمت را به بالای ۱۷،۱۰۰ دلار برسانند، این دیدگاه منفی در کوتاه‌مدت باطل خواهد شد. چنین حرکتی نشان‌دهنده خرید تهاجمی هنگام افت قیمت‌ها است. در چنین شرایطی، این جفت می‌تواند شتاب بیشتری بگیرد و به سمت ۱۸،۳۸۸ دلار حرکت کند. انتظار می‌رود که فروشندگان به شدت از این سطح دفاع کنند.

۲. لایت کوین

در حالی که برخی از ارزهای دیجیتال برتر هنوز در جستجوی کف قیمتی هستند، لایت کوین بسیار بالاتر از پایین‌ترین سطح قیمتی خود در ماه ژوئن معامله می‌شود. این موضوع نشان‌دهنده تقاضای قوی در سطوح پایین‌تر است.

نمودار روزانه LTC/USDT.

شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۶۹ دلار) در حال صاف شدن است و RSI درست بالاتر از نقطه میانی قرار دارد که نشان‌دهنده تعادل بین عرضه و تقاضا است. اگر خریداران بتوانند قیمت را به بالاتر از میانگین‌های متحرک افزایش دهند و حفظ کنند، این تعادل به نفع خریداران تغییر خواهد کرد. در این صورت، جفت LTC/USDT می‌تواند به مقاومت بالاسری در ۷۵ دلار صعود کند. این سطح مهمی است که باید در کوتاه‌مدت مراقب آن بود؛ زیرا صعود قیمت به بالاتر از آن می‌تواند مسیر رالی تا ۸۵ دلار را هموار کند.

در مقابل، اگر قیمت از سطوح فعلی پایین بیاید و به زیر متحرک نمایی متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد، این جفت ممکن است تا ۶۵ دلار سقوط کند.

۳. ایپ کوین

طی چند ماه گذشته، ایپ کوین در محدوده وسیعی بین ۳ تا ۷٫۸ دلار معامله می‌شود. منحنی میانگین‌های متحرک صاف شده و RSI نزدیک به نقطه میانی قرار دارد که نشان می‌دهد فشار فروش ممکن است کاهش یابد.

نمودار روزانه APE/USDT.

اگرچه خرس‌ها اجازه نداده‌اند که قیمت به بالاتر از میانگین‌های متحرک افزایش یابد، اما یک نشانه دلگرم‌کننده این است که گاوها فشار خرید خود را حفظ کرده‌اند و اجازه نداده‌اند قیمت سقوط کند. این امر، احتمال افزایش قیمت به بالاتر از میانگین‌های متحرک را افزایش می‌دهد. اگر این اتفاق بیفتد، جفت APE/USDT می‌تواند تا ۴٫۵۸ دلار و پس از آن، تا ۵٫۲۵ دلار صعود کند.

از طرف دیگر، اگر خرس‌ها اجازه ندهند مقاومت بالاسری از میان برداشته شود، این جفت می‌تواند دوباره به سطح حمایت حیاتی ۳ دلار سقوط کند. افت قیمت به کمتر از ناحیه حمایتی ۳ دلار تا ۲٫۶۱ دلار می‌تواند شروع‌کننده روند نزولی بعدی باشد.

۴. اینترنت کامپیوتر

قیمت اینترنت کامپیوتر همچنان زیر سطح بریک داون ۴٫۶۱ دلار معامله می‌شود، اما RSI در حال ایجاد یک واگرایی مثبت است که نشان می‌دهد فشار فروش ممکن است کاهش یابد.

نمودار روزانه ICP/USDT.

در تاریخ ۳۰ دسامبر، خریداران قیمت را به بالای خط روند نزولی رساندند، اما گاوها نتوانستند قدرت خود حفظ کنند. گاوها دوباره در روز ۱ ژانویه سعی کردند بر این مقاومت غلبه کنند، اما فتیله بلند روی کندل نشان می‌دهد که خرس‌ها در رالی‌ها می‌فروشند. اگر قیمت سقوط کند و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳٫۹۱ دلار) برسد، خرس‌ها سعی خواهند کرد قیمت را به ۳٫۶ دلار و سپس، به ۳٫۴ دلار برسانند.

در مقابل، اگر قیمت از میانگین‌های متحرک بازگردد، گاوها دوباره سعی خواهند کرد تا قیمت را به بالای ۴٫۲۱ دلار افزایش دهند. اگر آنها موفق شوند، جفت ICP/USDT می‌تواند تا ۴٫۶۱ دلار صعود کند، سطحی که خرس‌ها ممکن است برای توقف رالی بهبود تلاش کنند.

۵. بیت دائو

قیمت بیت دائو (BitDAO) در چند روز گذشته بین ۰٫۲۵ تا ۰٫۳۵ دلار تثبیت شده است، اما پرایس اکشن آن نشانه‌هایی از بریک آوت احتمالی را نشان می‌دهد.

نمودار روزانه BIT/USDT.

میانگین‌های متحرک یک تقاطع صعودی را تکمیل کرده‌اند که نشان‌دهنده تغییر روند است. اگر خریداران بتوانند قیمت را به بالاتر از ۰٫۳۵ دلار افزایش دهند، جفت BIT/USDT می‌تواند روند صعودی جدیدی را آغاز کند. در چنین شرایطی، این جفت ارز می‌تواند به هدف خود در ۰٫۴۵ دلار صعود کند. از سوی دیگر، اگر قیمت از ۰٫۳۵ دلار کاهش یابد، نشان می‌دهد که خرس‌ها با قدرت از این سطح محافظت می‌کنند. در این صورت، قیمت می‌تواند تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰٫۳ دلار) کاهش یابد.

اگر قیمت از این سطح بازگردد، نشان می‌دهد که احساسات از «فروش در رالی» به «خرید در افت قیمت» تغییر کرده است. این موضوع می‌تواند چشم‎انداز بریک آوت به بالای ۰٫۳۵ دلار را افزایش دهد. اگر خرس‌ها بتوانند قیمت را به زیر میانگین‌های متحرک کاهش دهند، این دیدگاه صعودی باطل خواهد شد. در این صورت، این جفت می‌تواند برای مدتی طولانی‌تر در داخل محدوده باقی بماند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا