۴۵ درصد درآمد فروش تبلیغات یوتیوب به تولیدکنندگان محتوا اختصاص مییاید
به گزارش lastech از ایسنا، سرویس ویدئویی یوتیوب برای رقابت با تیک تاک دچار چالش شده است و اواخر سال ۲۰۲۰ با راه اندازی سرویس Shorts که شامل ویدئوهای یک دقیقهای است، بیش از ۱.۵ میلیارد بیننده ماهانه جذب کرد.
یوتیوب در آوریل یک صندوق ۱۰۰ میلیون دلاری برای تشویق تولیدکنندگان محتوا، به ساخت ویدئو، ایجاد کرد و طرح اشتراک گذاری درآمد فروش تبلیغات که نخستین بار توسط نیویورک تایمز گزارش شد، پیشنهاد جذابتری نسبت به این صندوق است و تا حدودی با پیشنهاد تیک تاک به تولیدکنندگان محتوا، برابری میکند.
تارا والپرت لِوی، نایب رئیس یوتیوب گفت: یوتیوب بخش کوچکتری از فروش را با تولیدکنندگان محتوا در Shorts تقسیم میکند تا سرمایه گذاری قابل توجه آنها در توسعه این سرویس را جبران کند.
گوگل در نیمه اول سال میلادی جاری، ۱۴.۲ میلیارد دلار از درآمد فروش تبلیغات در یوتیوب کسب کرد که ۹ درصد بالاتر از مدت مشابه در سال ۲۰۲۱ بود. اما فروش تبلیغات در سه ماهه سوم، کندترین رشد را از زمان آغاز انتشار این آمار در سه سال گذشته داشت. هر چند، عوامل اقتصادی جهانی در این کندی رشد دخیل بودهاند اما تیک تاک هم نقش داشت.