رمز ارز

۲۰ شهر اول رمزارزی دنیا؛ جایگاه تهران کجاست؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

بر اساس گزارش‌های منتشرشده، لندن، دبی و نیویورک با بیش از 800 شرکت مبتنی بر ارزهای دیجیتال، به عنوان 3 گذرگاه برتر ارزهای دیجیتال رتبه‌بندی شده‌اند.
گزارش سالانه Recap از برترین شهرهای هاب کریپتو برای سال 2023 با بررسی معیارهای کلیدی مانند وضعیت مالیات، شاخص کیفیت زندگی و تعداد کلی شرکت‌ها و کارشناسان رمزارزی در یک منطقه شهری خاص، نشان می‌دهد که در لندن حدود 2173 نفر در مشاغل مبتنی بر کریپتو کار مشغولند که در مقایسه با سایر نقاط، بالاتر است.
در رتبه دوم این فهرست، شهر دبی قرار دارد. امارات که خانه غول این صنعت یعنی Binance (و خود CZ) است، سیاست درهای باز نظارتی را در مورد تنظیم مقررات ارزهای دیجیتال اتخاذ کرده و در پی این است که چگونه نوآوری‌های بلاکچین، صرافی‌ها و OTC‌ها می‌توانند به صنعت شکوفایی DeFi در این کشور کمک کند.
همچنین نیویورک که سرمایه‌گذاری قابل‌توجهی در زمینه تحقیق و توسعه کرده و بیش از 1400 نفر را در مشاغل مرتبط با کریپتو استخدام کرده است، در این فهرست رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.
اما نه شهر میامی که میزبان چندین کنفرانس و رویداد رمزارزی بزرگ جهان بوده و نه پیونگ یانگ، که FBI ادعا می‌کند خانه یکی از موفق ترین تیم‌های هک رمزارزی است، در این لیست جایی ندارند.
در رتبه چهارم این لیست، سنگاپور قرار دارد. این شهر دارای 25 درصد مالکیت رمزارزی، بیش از 800 شرکت کریپتو و بیش از 1000 کارمند در این بخش است. البته قابل ذکر است که سنگاپور مالیات بر عایدی سرمایه را بر سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال اعمال نمی‌کند.
لس آنجلس هم به دلیل توسعه یک جامعه رمزارزی پررونق، در این گزارش رتبه پنجم را به خود اختصاص داده و زوگ سوئیس معروف به «دره کریپتو» هم در رتبه ششم قرار گرفته است. در ادامه، هنگ کنگ، پاریس، ونکوور و بانکوک، به دلیل مالیات کم بر عایدی سرمایه، تمرکز بالای خودپردازهای رمزارزی و تعداد قابل‌توجهی از متخصصان در صنعت کریپتو نیز 10 رتبه برتر را تکمیل می‌کنند. پس از آنها هم، شهرهای شیکاگو، برلین، ساپورو، لاگوس، لیسبون، کویت، تهران، سیدنی، اوزاکا و کوالالامپور قرار دارند.

20 شهر اول رمزارزی دنیا؛ جایگاه تهران کجاست؟

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!


شروع

منبع

کریپتو اسلیت

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا