بازی

یوتیوبر محبوب Dunkey به دنبال تاسیس یک شرکت نشر بازی است

یوتیوبر محبوب Dunkey به دنبال تاسیس یک شرکت نشر بازی است

سازنده محتوای محبوب، جیسون گاسترو که بیشتر با نام «Videogamedunkey» یا فقط «Dunkey» شناخته می‌شود، اعلام کرده که یک شرکت نشر بازی به نام Bigmode تاسیس می‌کند.

گاسترو در ویدیوی اعلامیه این خبر گفت که «از تماشاچی بودن خسته شده» و معتقد است که می‌تواند از طریق دسترسی و حوزه نفوذ و تجربه‌اش در نقد بازی‌های ویدیویی، برای کمک به عرضه عناوین مستقل امیدوارکننده به بازار استفاده کند.

مطلب پیشنهادی:بررسی بازی Cult of the Lambارباب بره‌ها
بررسی بازی Cult of the Lamb

با این حال، بسیاری از کارشناسان و توسعه‌دهندگان صنعت بازی، شایستگی‌های او را برای اداره یک شرکت نشر بازی را زیر سوال بردند و پیشنهاد کرده‌اند که اعلامیه دانکی تقلیل‌دهنده‌ی کارهایی است که در یک تجارت نشر مدرن انجام می‌شود.

گاسترو که شرکت Bigmode را به همراه همسرش لیا تاسیس کرده، بیش از هفت میلیون عضو در کانال یوتیوب خود Videogamedunkey و بیش از ۱.۳ میلیون فالوور در توییتر دارد.

سال‌ها و سال‌ها، همیشه به دنبال بهترین بازی‌های مستقل بودم و سعی کردم عدالت را رعایت کنم و میلیون‌ها نفر را به بازی‌هایی معطوف کنم که واقعا شایسته توجه هستند.

می‌خواهم Bigmode به‌عنوان مهر تایید حرف‌های من عمل کند، چیزی که به سادگی از کنار آن نمی‌گذرم. من به دنبال کنترل خلاقانه بر بازی‌های شما نیستم، اما می‌خواهم درگیر [ساخت آن‌ها] باشم. خسته شدم اینقدر تماشاچی بودم و منتظر بازی‌های بزرگ نشستم. اکنون می‌خواهم وارد میدان شوم و به تحقق این وعده کمک کنم.

گاسترو استدلال کرد که شرکت او تلاش زیادی برای ایجاد «دوستانه‌ترین قرارداد برای توسعه‌دهندگان» انجام داده و او «ارزش دیوانه‌کننده‌ای را به میز معامله خواهد آورد».

پس از اعلام تاسیس Bigmode، برخی با شک و تردید واکنش نشان دادند و این سوال را مطرح کردند که آیا Dunkey اعتبار کافی برای رهبری یک شرکت نشر بازی‌های ویدیویی دارد یا خیر. برخی دیگر حتی گفتند این اعلامیه یک شوخی است؟

مطلب پیشنهادی:بررسی بازی Strayبه دعای گربه سیاه بارون نمیاد… اما گربه نارنجی چطور؟
بررسی بازی Stray

Danny O’Dwyer، بنیانگذار شرکت تولید مستند بازی‌های ویدیویی Noclip، اظهار داشت:

ما باید از این حرف‌های ساده‌لوحانه دست برداریم که داشتن نظر در مورد بازی‌ها مساوی با صلاحیتی برای درک تقریبا هر چیزی در مورد توسعه بازی‌ها است.

این [موضوع] همچنین سوالات اخلاقی زیادی را ایجاد می‌کند، اما من فعلا پیش داوری نخواهم کرد. فقط می‌گویم مستقل‌سازان زیادی را نمی‌شناسم که خواهان یک ناشر بدون تجربه یا نماینده صنعتی باشند.

رامی اسماعیل، توسعه‌دهنده Vlambeer نوشت که از ظهور یک ناشر جدید خوشحال است، اما از توسعه‌دهندگانی که قصد امضای قرارداد با Bigmode را دارند خواست احتیاط کنند.

من از هر کسی که بخواهد بازی‌های مستقل را منتشر کند، حمایت می‌کنم، اما مستقل‌سازان اگر می‌خواهید با کسی معامله کنید که صلاحیت‌های انتشارش این است که «بازی‌های زیادی انجام دادم»، مطمئن شوید که مبلغ اولیه شما مثبت ۱۳۰ درصد از یک بودجه بالا و راحت باشد.

باید منتظر آینده ماند و دید این شرکت چه عملکردی خواهد داشت.

مطلب پیشنهادی:بررسی بازی Bloodrayne Betrayal: Fresh Bites – بازی در نقش یک بانوی خون‌آشاماحیای خون‌های رین
بررسی بازی Bloodrayne Betrayal: Fresh Bites – بازی در نقش یک بانوی خون‌آشام


کانتر استرایک اما lastech در مقابل شماست

تماشا از یوتیوب lastech

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا