عمومی

گوگل تیم‌های اندروید و سخت‌افزار را برای تمرکز بر هوش مصنوعی ترکیب کرد

گوگل تیم‌های اندروید و سخت‌افزار را برای تمرکز بر هوش مصنوعی ترکیب کرد

گوگل در حال انجام تغییراتی سازمانی است تا محصولات خود را بیش‌از پیش با هوش مصنوعی ادغام کند. سوندار پیچای، مدیرعامل گوگل، تغییرات داخلی قابل توجهی را اعلام کرده است، از جمله ایجاد یک تیم جدید به نام «پلتفرم‌ها و دستگاه‌ها» که بر همه‌ی محصولات مانند گوشی پیکسل، سیستم‌عامل اندروید، کروم، ChromeOS ،Photos و موارد دیگر نظارت خواهد کرد.

به نوشته‌ی سایت ورج، تیم جدید توسط ریک اوسترلو رهبری خواهد شد که پیشتر معاون ارشد دستگاه‌ها و خدمات گوگل بود و تمام تلاش‌های سخت‌افزاری گوگل را نظارت می‌کرد.

هیروشی لاکهایمر، سرپرست سابق کروم، اندروید و ChromeOS به پروژه‌های دیگر درون گوگل و آلفابت ملحق خواهد شد.

ریک اوسترلو در جلوی لوگو گوگل
ریک اوسترلو

Google

اوسترلو می‌گوید: «تنها یک دلیل برای همه‌ی این‌ها (تغییرات داخلی) وجود دارد: هوش مصنوعی. ترکیب تیم‌ها به ما کمک می‌کند تا بتوانیم نوآوری‌های بیشتری را توسعه دهیم. به‌عنوان مثال، من فکر می‌کنم که یکپارچگی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری با الگوریتم‌های هوش مصنوعی در مورد دوربین گوشی پیکسل ۸ پرو نشان داد که چگونه هوش مصنوعی می‌تواند تجربه‌ی کاربر را کاملاً تغییر دهد.»

نزدیک‌‌شدن بخش‌های سخت‌افزار و نرم‌افزار، امکان توسعه‌ی سریع‌تر را فراهم می‌کند

اوسترلو معتقد است که گوگل اکنون با ترکیب تیم‌ها می‌تواند با سرعت بیشتری هوش مصنوعی را در تمام محصولات خود یکپارچه کند. او می‌گوید: «ما راه بسیار سریعی برای دریافت آخرین تحقیقات و مدل‌ها از دیپ‌مایند داریم. اکنون تیمی برای تحقیقات هوش مصنوعی و تیم دیگری برای تولید محصولات هوش مصنوعی وجود دارد. این به معنای یافتن روشی برای ساخت اپلیکیشن جدید براساس نتایج آخرین مدل هوش مصنوعی خواهد بود.»

کریستیانو آمون، مدیرعامل کوالکام، در واکنش به تغییرات جدید گوگل اعلام کرد: «من با اشتیاق منتظر همکاری با ریک برای ارائه‌ی تجربیات اندرویدی برتر توسط اسنپدراگون نه تنها در گوشی‌ها بلکه در حوزه‌های خودرو، واقعیت مجازی و بخش‌های دیگر هستم.»

واضح است که گوگل تمرکز بیشتری بر سیستم‌عامل اندروید به‌عنوان نقطه‌ی پیشران در به‌کارگیری ویژگی‌های هوش مصنوعی دارد. این شرکت مدل‌ هوش مصنوعی جمنای را در هرجایی که به فکرش برسد اضافه می‌کند و ویژگی‌های هوش مصنوعی را در گوشی‌ پیکسل و طیف گسترده‌ای از دستگاه‌های اندرویدی، WearOS ،ChromeOS و موارد دیگر ارائه می‌دهد.

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا