عمومی

گوگل ابزارهای یادداشت‌برداری قدرتمندی را به Google Keep اضافه می‌کند

گوگل ابزارهای یادداشت‌برداری قدرتمندی را به Google Keep اضافه می‌کند

ویژگی‌های تازه‌ای برای بهبود تجربه‌ی کاربری به به‌روزرسانی بعدی گوگل کیپ، برنامه‌ی یادداشت‌برداری محبوب، اضافه می‌شوند. ازجمله‌ی این تغییرات می‌توان به گزینه‌های تازه‌ای برای ایجاد یادداشت‌ها و بهبود قابلیت‌های دست‌نویسی و ابزارهای پیشرفته‌تر برای مدیریت تصاویر اشاره کرد.

به‌گزارش Android Authority، بر‌اساس اطلاعات به‌دست‌آمده از بررسی APK نسخه‌ی 5.24.422.02.90 کیپ، گوگل در حال کار روی تغییراتی است که نحوه‌ی تعامل کاربران با یادداشت‌هایشان را تغییر می‌دهد.

گزینه‌های موجود برای یادداشت‌برداری در گوگل کیپ
صفحه‌ی اصلی گوگل کیپ جدید

یکی از ویژگی‌های مهم تازه‌ی گوگل کیپ حالت جدید دست‌نویسی (Handwritten) است که از نوت‌های ترسیمی (Drawing Note) فعلی جدا است. این سیستم جدید به کاربران اجازه می‌دهد تا یادداشت‌های دست‌نویس خود را به‌صورت فایل PDF ذخیره کنند. این در حالی است که یادداشت‌های ترسیمی فعلی را فقط به‌صورت تصویر می‌توان به اشتراک گذاشت.

در به‌روزرسانی جدید گوگل کیپ، ایجاد یادداشت‌ها ساختارمندتر شده و کاربران گزینه‌‌های بیشتری برای ایجاد یادداشت جدید دارند. کاربران اکنون می‌توانند برای ایجاد یادداشت، بین گزینه‌ها متن ساده، لیست‌های چک‌باکس، یادداشت‌های تصویری و ویژگی تازه‌ی دست‌نویسی یکی را انتخاب کنند. قابلیت دست‌نویسی برای دستگاه‌های دارای استایلوس مفیدتر خواهد بود؛ اما امکان استفاده از آن با انگشت نیز ممکن است.

نوشته های مشابه
پس‌زمینه‌های جدید برای یادداشت‌ها در گوگل کیپ
منوی اشتراک‌گذاری یادداشت‌های دست‌نویسی شده در گوگل کیپ همراه با گزینه‌ی PDF

امکانات شخصی‌سازی بصری گوگل کیپ نیز بهبود یافته‌اند. با‌ اینکه در نسخه‌ها فعلی کیپ نیز چند تصویر برای پس‌زمینه‌ی یادداشت‌ها در‌دسترس است، در به‌روزرسانی جدید گزینه‌های کاربردی‌تری مانند خطوط و جداول دیده می‌شوند.

مدیریت تصاویر در یادداشت‌ها نیز منعطف‌تر می‌شود. در نسخه‌ی جدید گوگل کیپ، کاربران به‌جای اینکه فقط به قرار‌دادن تصاویر در بالای یادداشت محدود شوند، توانایی حرکت و تغییر اندازه‌ی تصاویر را در کل بدنه‌ی یادداشت خواهند داشت. علاوه‌براین، به‌لطف افزوده‌شدن قابلیت برش تصاویر به کیپ، نیاز به ابزارهای ویرایش تصویر متفرقه از بین می‌رود.

ویژگی‌های جدید گوگل کیپ در نسخه‌های تبلت این اپلیکیشن نیز در‌دسترس خواهند بود. به‌روزرسانی تازه‌ی کیپ با قابلیت جدید یادداشت‌برداری در صفحه‌ی قفل اندروید ۱۵ همسو شده است.

دیالوگ خوش‌آمدگویی قابلیت یادداشت‌های دست‌نویسی‌شده
گزینه‌های افزودن تصویر - گرفتن تصویر و افزودن تکست‌باکس به یادداشت در گوگل کیپ

یکی از ویژگی‌های جالبی که در یکی از پنجره‌های اعلان ویژگی یادداشت‌های دست‌نویسی‌شده به آن اشاره شده، قابلیت متن به طرح (Text To Sketch) است که احتمالاً از ادغام هوش مصنوعی برای تبدیل دستورات متنی به طرح‌های مختلف خبر می‌دهد؛ هرچند وجود این ویژگی هنوز تأیید نشده است.

نسخه‌ی وب گوگل کیپ نیز برای پشتیبانی از ویژگی‌های جدید یادشده به‌روزرسانی می‌شود؛ هرچند درحال‌حاضر یادداشت‌های دست‌نویس فقط به‌صورت PDF با گزینه‌های ساده‌ی چاپ و دانلود نمایش داده می‌شوند. درحال‌حاضر، مشخص نیست که ویژگی‌های اشاره‌شده در این مطلب چه‌ زمانی در‌دسترس عموم مردم قرار بگیرند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا