موبایل

گوشی گلکسی‌ اس23 بدافزار پنهان در تصاویر را شناسایی می‌کند

سامسونگ از اضافه شدن قابلیتی جدید به سری گوشی‌‌‌های گلکسی اس۲۳ خبر داد که می‌تواند بدافزارهای پنهان در تصاویر را شناسایی و از عملکرد آنها جلوگیری کند. این قابلیت که تحت عنوان Message Guard شناخته می‌شود، در پی افزایش حملات زیرو-کلیک (Zero-click) در گوشی‌‌‌های هوشمند توسعه داده شده است. در این حملات، بدافزار روی گوشی فرد قربانی بدون آنکه وی روی یک لینک کلیک کند یا اقدام دیگری انجام دهد، نصب می‌شود.

 حالا سامسونگ اعلام کرد که این قابلیت روی اپلیکیشن‌‌‌های Messages این شرکت و گوگل Messages در گوشی‌‌‌های گلکسی اس۲۳ جواب داده و می‌تواند مانع از ورود بدافزارها به گوشی شود. بر اساس اعلام سامسونگ، Message Guard در پس‌زمینه گوشی اجرا می‌شود و عملکرد آن نیز به گونه‌‌‌ای است که هرگونه فایل دریافتی کاربر با پسوندهای PNG، JPEG، JPG، GIF، ICO، WEBP، BMP و WBMP را ایزوله می‌کند.  

این ابزار تصاویر را بیت به بیت چک می‌کند تا هرگونه کد مخربی  را که می‌تواند گوشی را آلوده کند، شناسایی کند. سامسونگ همچنین اعلام کرد که قابلیت Message Guard به زودی به دیگر گوشی‌‌‌ها و تبلت‌‌‌های مجهز به رابط کاربری UI ۵.۱ و نسخه‌‌‌های بعد از آن، اضافه خواهد شد. به گفته این شرکت، قابلیت مذکور از طریق یک آپدیت نرم‌‌‌افزاری عرضه می‌شود و فعالیت‌‌‌های نظارتی آن، روی اپلیکیشن‌‌‌های پیام‌‌‌رسانی ساخت دیگر شرکت‌ها نیز اجرا خواهد شد.

منبع: دنیای اقتصاد

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا