تکنولوژی

گفت و گو با مهندس محمدرضا جمشیدیان مدیر عامل و موسس مجموعه شایر

گفت و گو با مهندس محمدرضا جمشیدیان مدیر عامل و موسس مجموعه شایر

سلب مسئولیت: lastech صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

شایر با هدف تولید محصولات با کیفیت و استاندارد برای حیوانات خانگی در سال‌های اخیر توانسته است جایگاه ویژه‌ای در بازار ایران، پیدا کند. این برند ایرانی با بهره‌گیری از تیمی متخصص و بهترین مواد اولیه، بیش از  ۱۰۰ محصول متنوع را روانه بازار کرده است. از انواع غذاهای تر گرفته تا سوپ، پته، چانک و بستنی گربه.

 محصولات شایر همواره با بهره‌گیری از استانداردهای جهانی تولید می‌شوند تا رضایت صاحبان حیوانات خانگی و سلامت پت‌های عزیزشان را تضمین کنند.

در این گفت‌وگو، با مهندس محمدرضا جمشیدیان، مدیرعامل و موسس شایر، همراه شده‌ایم تا از مسیر پر فراز و نشیب ۵ ساله‌شانبگ.بگویند و چالش‌های ایجاد یک صنعت جدید را برایمان بازگو نمایند. ایشان متولد تهران و با ۲۸ سال سابقه و دریافت مدرک دکتری کسب و کار با کلی ایده جدید در این حوزه درحال کارآفرینی است.  رشد و موفقیت این برند، چالش‌های پیش روی صنعت غذای حیوانات خانگی در ایران، و چشم‌انداز آینده شایر بیشتر بدانیم.

شایر: داستان موفقیت در میان چالش‌ها

تاسیس برند شایر شاید به نوعی در موفع مناسبی وارد بازار نشد. چطور توانستید در چنین شرایطی کار را شروع کنید و به موفقیت برسید؟

آغاز فعالیت شایر یکی از سخت‌ترین دوران‌حتی برای زندگی عادی بود. سال ۱۳۹۸، هم‌زمان با همه‌گیری کرونا در ایران و جهان و تعطیلی گسترده کسب‌وکارها. در شرایطی که بیشتر مردم مجبور به ماندن در خانه بودند و زنجیره‌های تأمین در سطح جهانی دچار اختلال شده بود، ما تصمیم گرفتیم که این چالش بی‌بدیل را به فرصتی برای خود تبدیل کنیم. تیم شایر با تلاش فراوان،برنامه‌ریزی دقیق و اعتماد به ایده تولید داخلی با کیفیت بالا توانست در همان سال‌های ابتدایی جای خود را در بازار باز کند و به رشد ادامه دهد. این تجربه نشان داد که اگر هدف مشخص و تیمی متعهد داشته باشید، حتی در سخت‌ترین شرایط هم می‌توان به موفقیت رسید.

چرا نام “شایر” را برای برند خود انتخاب کردید و این اسم چه مفهومی دارد؟

در انتخاب نام شایر دقت زیادی به خرج دادیم. این کلمه در لغت‌نامه استاد دهخدا به معنی عسل‌چین و انگبین‌چین است؛ مفهومی که در زبان پارسی اشاره کالاهای با ارزش دارد. همچنین علاوه بر سگ یورک شایر، نام دومین گاو شیرده دنیا، قوی‌ترین اسب دنیا و گران‌ترین قناری دنیا نیز شایر است. تمام این معانی به ما حس قدرت، کیفیت و اصالت می‌دهد که نگاهمان در برندمان نمایان شود. هدف ما از ابتدا این بود که شایر نمادی از بهترین‌ها در صنعت غذای حیوانات خانگی باشد و تا امروز محقق نموده‌ایم.

گفت و گو با مهندس محمدرضا جمشیدیان مدیر عامل و موسس مجموعه شایر

تا امروز چه دستاوردهایی داشته‌اید و چه جایگاهی در بازار ایران پیدا کرده است؟

شایر تا امروز بیش از ۱۰۰ محصول را روانه بازار کرده است و این فقط یک شروع است. محصولات ما شامل انواع غذای تر است. خانواده محصولات  نچرال، پته، سوپ، چانک، استیک و بستنی گربه که با استفاده از تازه‌ترین مواد اولیه تولید می‌شوندو البته تلاش کردیم در شادی‌های دوستداران حیوانات شریک باشیم و کیک تولد با ۳ تم برای سگ و ۳ تم برای گربه آماده کردیم. ما تلاش می‌کنیم که با رعایت بالاترین استانداردها، نه تنها در بازار ایران پیشرو باشیم، بلکه وارد بازارهای بین‌المللی نیز شویم که تا امروز موفقیت‌های خوبی بدست آورده‌ایم. یکی دیگه از دستاوردهای بزرگ ما ایجاد اعتماد در مصرف‌کنندگان ایرانی است که حالا می‌دانند تولید داخلی هم می‌تواند کیفیتی جهانی ارائه دهد.

گفت و گو با مهندس محمدرضا جمشیدیان مدیر عامل و موسس مجموعه شایر

به نظر شما بزرگ‌ترین چالش‌های صنعت غذای حیوانات خانگی در ایران چیست؟

یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های ما، فرهنگ‌سازی در مصرف غذای صنعتی برای حیوانات خانگی است. هنوز بسیاری از افراد هنوز فکر می‌کنند که غذای خانگی بهتر است، در حالی که غذای صنعتی استاندارد، مثل محصولات شایر، با داشتن جیره غذایی مناسب حاوی تمامی مواد مغذی ضروری است و به سلامت حیوان کمک می‌کند. از طرف دیگر، نوسانات اقتصادی و چالش‌های تأمین مواد اولیه همواره جز موانعی بوده که با برنامه‌ریزی دقیق و تلاش تیمی بر آنها غلبه کرده‌ایم که البته مبتلا به کلیه صنعت کشور است. اما در نهایت، ما به هدف خود که تولید محصولات با کیفیت بالا برای حیوانات خانگی است، متعهد هستیم و رضایت صاحبان پت بزرگترین پیروزی ماست.

شایر را در یک جمله توصیف کنید

شایر یعنی ترکیب اصالت، نوآوری خاص و کیفیت، برای خدمت به طبیعت و حیوانات خانگی.

در پایان لازم به ذکر است که، شایر تنها یک تولیدکننده داخلی نیست، بلکه نماینده‌ای از استانداردهای جهانی در صنعت غذای حیوانات خانگی است. با پشتوانه تحقیق و توسعه مستمر، این برند نه‌تنها توانسته کیفیتی هم‌تراز با برندهای خارجی ارائه دهد، بلکه با شناخت دقیق نیازهای بازار ایران، محصولات متناسبی را عرضه کرده است. در آینده، شایر با گسترش سبد محصولات، توسعه بازارهای صادراتی و ادامه نوآوری در تولید، مسیر رشد خود را با قدرت ادامه خواهد داد تا همچنان انتخاب اول صاحبان حیوانات خانگی باشد و در این مسیر با تولید علم در تولید غذاهای درمانی با مراکز علمی تحقیقاتی کشور توانسته گام های نوینی در این عرصه بردارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا