عمومی

گزارش فعالیت‌های تکنولایف: تکنوپی ماهانه ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ارائه می‌کند

گزارش فعالیت‌های تکنولایف: تکنوپی ماهانه ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ارائه می‌کند

رویداد سالگرد تاسیس فروشگاه اینترنتی «تکنولایف» امروز، دوازدهم آذر ماه، برگزار شد. در این نشست فعالیت این فروشگاه در ۱۵ سال اخیر و همچنین برنامه‌هایی که برای آینده دارد، ارائه شد. حسین حیدر، مدیرعامل تکنوگروپ، در ابتدای این رویداد به تشریح روند توسعه و گسترش گروه تکنولایف از هفت سال قبل تا کنون پرداخت و گفت:

ما در سال‌های اخیر تمرکز بیشتر را روی زیرساخت‌ها گذاشتیم. سال ۱۳۹۶ مالکیت شرکت به «پارس همراه کاسپین» انتقال پیدا کرد و سرمایه از سوی این شرکت به تکنولایف تزریق شد. ما ابتدا با دو نفر پرسنل شروع کردیم و در سال ۱۴۰۳ به ۴۵۰ پرسنل رسیده‌ایم. در حال حاضر، سهم تأمین‌کنندگی کالاها در تکنولایف ۴۵ درصد با تکنولایف است و ۵۵ درصد از کالاها را خرده‌فروشی‌ها تأمین می‌کنند و در این پلتفرم به فروش می‌رسانند.

– حسین حیدر، مدیرعامل تکنوگروپ

به گفته مدیرعامل تکنولایف، این فروشگاه در ابتدا فروشگاه تخصصی برند سونی بود اما در ادامه، به فروشگاه آنلاین کالای تخصصی دیجیتال تبدیل شد. این فروشگاه اکنون لوازم خانگی، ابزارآلات، طلا و جواهرات را هم به محصولات خود اضافه کرده است.

به گفته حیدر، در سال ۱۴۰۳ تکنولایف بیشتر بر ایجاد زیرساخت ساختار برند گروه متمرکز بوده و این زیرساخت همراه با ری‌برندینگ تکنولایف اتفاق افتاد.

ورود تکنولایف به حوزه فین‌تک

امیر حق‌رنجبر، مدیرعامل تکنوپی و تکنوگلد، نیز در این رویداد از ورود جدی‌تر تکنولایف به حوزه‌های فین‌تکی خبر داد. این اتفاق هم در حوزه وام و تسهیلات و هم در بخش عرضه و فروش طلا و خودرو اتفاق افتاده و در آینده نیز اضافه خواهد شد.

مدیرعامل تکنوپی و تکنوگلد در خصوص تصمیم تکنولایف برای ورود به عرصه فین‌تک با اشاره به این که «با غنی‌تر کردن استفاده از ابزارهای فین‌تک قصد داریم تجربه خرید کاربران را غنی‌تر کنیم» گفت:

هیچ‌یک از پلتفرم‌های e-commerce (تجارت الکترونیک) بزرگ در دنیا وجود ندارد که از فین‌تک و ابزارهای آن استفاده نکند. تجارت الکترونیک ناچار به استفاده از ابزارهای فین‌تک برای خلق تجربه بهتر مشتریان و تکمیل زنجیره ارزش تجارت الکترونیک است. در سال ۱۴۰۳ تکنولایف برای اولین بار به حوزه فین‌تک در دو بخش تکنوپی و تکنوگلد وارد شده است.

– امیر حق‌رنجبر، مدیرعامل تکنوپی و تکنوگلد

به گفته حق‌رنجبر، سرویس تکنوپی که بلوبانک و بانک ملی تأمین مالی تسهیلات آن را انجام می‌دهند، بسیار مورد استقبال کاربران قرار گرفته و در ۸ ماه ابتدایی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۵ برابری فروش اقساطی را تجربه کرده است. تکنوپی در حال حاضر ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ماهانه به کاربران خود ارائه می‌کند. او در ادامه نیز اضافه کرد:

«در حوزه لندتک سرعت موضوع مهمی است. کاربران باید در سریع‌ترین زمان ممکن تسهیلاتشان را دریافت کنند. این تسهیلات تا سقف ۸۰ میلیون تومان است و کاربر با ارائه یک برگ چک می‌تواند وام دریافت کند.»

سرویس BNPL در دی ماه به تکنولایف اضافه خواهد شد

مدیرعامل تکنوپی و تکنوگلد در ادامه توضیح داد که تکنوپی در حال حاضر بر افزایش خطوط اعتباری B2C متمرکز است و در کنار آن، قصد دارد در دی‌ ماه امسال خرید اعتباری BNPL (الان بخر بعداً پرداخت کن) را هم به سرویس‌هایش اضافه کند. حق‌رنجبر در خصوص نحوه تخصیص اعتبار برای خریدهای BNPL به خبرنگار lastech گفت:

در این سرویس به اندازه کیف پول طلای مشتریان به آن‌ها اعتبار داده می‌شود تا در تکنولایف خرید اعتباری انجام دهند. براساس رفتار کاربران و دیتایی که از آن‌ها در گروه تکنولایف داریم یا کیف پولی که کاربر دارد یا طلایی که در تکنوگلد خریداری کرده، حد اعتباری آن‌ها را مشخص می‌کنیم و به‌مرور با یک روند صعودی این حد اعتباری را بالا می‌بریم. در ادبیات امروزه وام و اعتبار در کشور تا مبلغ ۱۵، ۲۰ میلیون تومان در قالب اعتبار BNPL تعریف می‌شود که کاربر باید آن را در ۴ قسط پرداخت کند. بیشتر از این مبلغ در قالب تسهیلات قرار می‌گیرد.

– امیر حق‌رنجبر، مدیرعامل تکنوپی و تکنوگلد

حق‌رنجبر در ادامه نیز توضیح داد که در حال حاضر، تمرکز بر کاربران تکنولایف است اما در سال آینده تنوع ایجاد خواهیم کرد تا کاربران جز تکنولایف در سایر پلتفرم‌ها هم بتوانند خرید اعتباری انجام دهند.

او در ادامه به دیگر سرویس‌های مورد نظر تکنولایف نیز اشاره کرد و گفت که برای فروشندگان فعال در تکنولایف هم سرویس‌هایی را ارائه خواهیم کرد. لیزینگ خودرو عرصه دیگری است که قصد ورود به آن را داریم تا خرید خودرو را تسهیل کنیم.

خیز تکنولایف برای ورود به حوزه لیزینگ خودرو

او در ادامه در خصوص سرویس لیزینگ خودرو و چالش‌های آن نیز این طور توضیح داد: «این حوزه حساسیت‌های بالایی دارد. این حوزه از سه جنبه اهمیت دارد: یکی از جهت عملکرد خود پلتفرم، دوم خود موضوع لیزینگ و مجوزهای مورد نیاز بانک مرکزی است. سومین نکته هم درباره تأمین خودرو است.»

منظور از بخش تأمین خودرو هم تأمین از کارخانه‌های سازنده است و هم نمایشگاه‌های اتومبیل. حق‌رنجبر می‌گوید: «مهم‌ترین و سخت‌ترین بخش همین تأمین خودرو است و به‌خاطر کلاهبرداری‌ها در این حوزه، بخش حساسی به حساب می‌آید. ما به این حساسیت‌ها آگاه هستیم و می‌دانیم ریسک‌های بالایی خواهد داشت اما قصد داریم با برنامه‌ریزی دقیق در سه جنبه‌ای که گفتیم وارد این حوزه شویم و فعالیت کنیم.»

تکنوگلد سرویس جدید دیگری است که در آبان ماه امسال با شعار «مجبور نیستید نگران آینده باشید» راه‌اندازی شده پلتفرم خرید و فروش آنلاین طلا به‌صورت ۲۴ ساعته است. حق‌رنجبر در خصوص این سرویس جدید تکنولایف می‌گوید:

تکنوگلد برای خرید به قصد سرمایه‌گذاری کاربرد دارد و کارمزد نیم‌درصد و امکان تحویل فیزیکی طلای آب‌شده از ویژگی‌های آن است. در این سرویس کاربران با صرف مبلغ اندک و با شروع از۱۰۰ هزار تومان می‌توانند خرید کنند. فیزیک طلای آب‌شده در بانک کارگشایی نگه‌داری می‌شود.

– امیر حق‌رنجبر، مدیرعامل تکنوپی و تکنوگلد

همکاری با تأمین‌کنندگان معتبری که عضو اتحادیه طلا و جواهرات هستند و اخذ مجوزهای موجود همچون اینماد و عضویت در اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی هم اطمینان نسبت به ارائه این سرویس را بالا می‌برد.

روند توسعه تکنولایف در ۱۵ سال اخیر

هادی فرصادی، مدیر کل مارکتینگ تکنولایف، نیز در این رویداد به برخی کمپین‌های تکنولایف اشاره کرده و گفت: «کمپین «مجبور نیستید» با هدف ری‌برندینگ و افزایش آگاهی عمومی از برند تکنولایف راه‌اندازی شد. کمپین «جمعه سفید» را هم به مناسبت بلک‌فرایدی راه‌اندازی کردیم که ۳۱۰ درصد افزایش فروش برندهای معتبر و افزایش تعامل با کاربران در شبکه‌های اجتماعی را به‌دنبال داشت.»

مدیر مارکتینگ تکنولایف در ادامه به مسیری که تکنولایف در ۱۵ سال اخیر طی کرده نیز اشاره کرد و توضیح داد:

سال ۸۸ تکنولایف با فروش یک MP4 فعالیتش را آغاز کرد. در سال ۹۲ موفق به دریافت اینماد شدیم و شرکت پارس همراه کاسپین هم در تکنولایف سرمایه‌گذاری کرد. تأسیس اولین فروشگاه حضوری در سال ۹۸ اتفاق افتاد و از سال ۹۹ فروش محصولاتی جز موبایل در تکنولایف آغاز شد. این مارکت‌پلیس در سال ۱۴۰۰ توسعه پیدا کرد و تعداد پرسنل خود را به ۲۰۰ پرسنل رساند و فروشگاه‌های فیزیکی هم به ۵ فروشگاه رسید. سال ۱۴۰۱ سال آغاز مارکت‌پلیس تکنولایف بود و سال ۱۴۰۲ هم دسته‌های جدید کالایی اضافه شد و سال ۱۴۰۳ ری‌برندینگ و توسعه کسب‌وکارهای جدید در تکنولایف اتفاق افتاد.

– هادی فرصادی، مدیر کل مارکتینگ تکنولایف

به گفته فرصادی، تکنولایف از سال ۹۶ مجموعاً ۳۳۲ درصد رشد سالانه را تجربه کرده در یک سال اخیر هم افزایش ۵ میلیونی نرخ بازدید رخ داده است. او در ادامه نیز گفت: «امسال تمرکزمان بر تقویت زنجیره ارزش برای مخاطب و سرویس‌دهی خوب بود. تکنوپی و تکنوگلد ایجاد شدند و تکنوبیزینس هم که بیشتر متمرکز بر فروش‌های سازمانی است و هنوز خیلی جوان و نوظهور است، دنبال خواهد شد.»

مدیر مارکتینگ تکنولایف در خصوص برنامه‌های این کسب‌وکار برای سال ۱۴۰۴ نیز گفت: «در سال آینده رشد سهم بازار، تمرکز بر بیزینس لاین‌های جدید و ایجاد تجربه خرید شخصی‌سازی‌شده با استفاده از هوش‌ مصنوعی برای کاربران را در نظر داریم.»

در ۱۵ سال از ۲ پرنسل به ۴۵۰ نفر پرسنل رسیده‌ایم

سوگل فرحی، مدیر سرمایه‌های انسانی تکنوگروپ، نیز در پایان این نشست از توسعه نیروی انسانی این شرکت گفت: «سال ۹۶ با ۲ نفر پرسنل کار را شروع کردیم، در سال ۱۴۰۰ به ۲۰۰ پرسنل امسال هم به ۴۵۰ نفر پرسنل رسیدیم.»

او در خصوص تقسیم‌بندی پرسنل تکنولایف نیز این‌طور توضیح داد: «۳۳ درصد از نیروها در بخش عملیات (لجستیک و…) فعالیت می‌کنند، ۱۷ درصد نیز در حوزه تکنولوژی (نرم‌افزار، هوش تجاری و محصول) فعال‌اند. ۵۰ درصد از نیروهای ما هم در بخش غیر عملیات (منابع انسانی، بازرگانی، مالی و…) فعالیت می‌کنند. به‌طور کلی، ۴۱ درصد از نیروی انسانی مجموعه را زنان و ۵۹ درصدشان را مردان تشکیل می‌دهند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا