شبكه اجتماعی

کمیسیون اروپا به توییتر کارت زرد داد

شرکت‌های فناوری نظیر گوگل، متا، مایکروسافت و تیک تاک گزارش‌های پیشرفت در خصوص اجرای آئین‌نامه اتحادیه اروپا در زمینه اطلاعات نادرست در شش ماه گذشته را ارائه کردند. این گزارش‌ها شامل اطلاعاتی درباره میزان درآمد تبلیغاتی که این شرکت‌ها از عوامل انتشار اطلاعات نادرست رد کرده بودند، شمار یا ارزش تبلیغات سیاسی که پذیرفته یا رد کرده بودند و موارد رفتارهای فریبنده شناسایی شده، بود.

به گزارش lastech از ایسنا، کمیسیون اروپا سال گذشته این آئین نامه را به مقررات محتوای آنلاین جدیدی که به عنوان قانون خدمات دیجیتال شناخته شده است، اضافه کرد. این قانون به رگولاتورهای اروپایی اجازه می دهد بابت نقض این مقررات، معادل شش درصد از گردش مالی جهانی شرکت‌ها، علیه آنها جریمه صادر کنند.

ورا یوروا، نائب رئیس ارزش ها و شفافیت کمیسیون اروپا، توییتر را هدف انتقاد قرار داد و گفت: از این که مشاهده کردم گزارش توییتر، ضعیف تر از گزارش شرکت‌های دیگر بود، مایوس شدم و انتظار دارم پایبندی جدی نسبت به تعهداتشان داشته باشند.

کمیسیون اروپا اعلام کرد گزارش توییتر فاقد اطلاعات بود و حاوی اطلاعات تعهد برای اعمال راستی آزمایی‌ها نبود.

تیه ری برتون، کمیسیونر صنعت اتحادیه اروپا، نسبت به تحریم‌های سنگین برای عدم رعایت مقررات هشدار داد و گفت: به نفع همه امضاکنندگان خواهد بود که به تعهدشان برای اجرای کامل آئین نامه، بر اساس الزاماتی که تحت قانون خدمات دیجیتالی دارند، عمل کنند.

بر اساس گزارش رویترز، گزارش بعدی در ژوئیه منتشر می شود. امضاکنندگان این آئین نامه، روز پنج شنبه یک مرکز شفافیت راه اندازی کردند که به شهروندان اتحادیه اروپا، محققان و سازمانهای غیرانتفاعی امکان می دهد به اطلاعات آنلاین درباره تلاش‌های آنها برای مبارزه با اطلاعات نادرست، دسترسی پیدا کنند.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا