رمز ارز

کلاهبرداری ۹ هزار میلیارد تومان ارز دیجیتال با خرید و فروش املاک!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

سردار وحید مجید، رئیس پلیس فتا فراجا، از کشف کلاهبرداری ۹ هزار میلیارد تومانی با ارزهای دیجیتال و دستگیری متهمان خبر داد.
سردار وحید مجید گفت:

برابر رصدهای صورت‌گرفته در فضای مجازی و اخبار واصله مبنی بر این‌که شخصی ناشناس اقدام به خرید و فروش کلان املاک و زمین‌های شهری با ارز دیجیتال در سطح کشور و همچنین استان زنجان می‌کند، موضوع بلافاصله در دستور کار فنی سایبری کارشناسان پلیس فتا زنجان قرار گرفت.

وی ادامه داد:

در بررسی‌های اولیه مشخص شد که موضوع صحت داشته و فردی با هویت معلوم ساکن تهران با شناسایی انبوه‌سازان زنجان اقدام به خرید گسترده واحدهای مسکونی و تجاری در سطح این استان کرده و ثمن معامله از طریق بازکردن حساب خارجی و انتقال ارز دلار به کیف پول دیجیتال پرداخت شده است. در بررسی فنی کیف پول مورد ادعا، توسط کارشناسان این پلیس مشخص شد ارزهای نمایش داده شده در داخل کیف پول صوری، حباب و فاقد ارزش بوده و قابلیت تبدیل‌شدن به ارزهای دیگر را نداشته و فقط امکان جابه‌جایی داخلی بین کیف پول‌های همان اپلیکیشن وجود دارد.

در واقع، متهم با نمایش عدد مبلغ به دلار و با توجه به عدم آشنایی فروشنده با ارزهای دیجیتال، با اخذ وکالت فروش از فروشنده و تعیین موعد ۳ ماهه نقدشدن ارزهای دیجیتال صوری، امکان هرگونه معاملات بعدی را به صورت کاملا قانونی برای خود فراهم کرده بود.
به گفته رئیس پلیس سایبری کشور، ارزش کل معاملات انجام‌شده توسط متهم به این روش، در مجموع ۹ هزار و ۲۳۰ میلیارد تومان محاسبه شده است.

منبع خبرگزاری فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا