رمز ارز

کلاهبرداری با استفاده از نام بنیان‌گذار کاردانو در اینستاگرام!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

جاشوا میلر، مدیر بخش NFT شرکت Input Output Global (IOG) یک اسکرین شات از مکالمه بین یک فعال دنیای رمزارزها و یک کلاهبردار که وانمود می‌کند چارلز هاسکینسون است، به اشتراک گذاشته است. در این اسکرین شات، مکالمه دو کاربر اینستاگرام وجود دارد. یکی از آنها خود را به عنوان مدیر عامل IOG، یعنی چارلز هاسکینسون معرفی می‌کند.
گفته می‌شود، در این مکالمه چارلز هاسکینسون جعلی از این فرد برای حمایت تشکر می‌کند و به شیوه‌ای بسیار عجیب می‌پرسد که آیا صدای او الهام بخش بوده است یا خیر. با این حال، کلاهبردار یک اشتباه مهم مرتکب می شود؛ او نقش خود را به عنوان “مالک و مدیر عامل بنیاد کاردانو” بیان می‌کند. در واقع، چارلز هاسکینسون مدیر عامل و بنیان‌گذار IOHK، یک استودیوی توسعه پشت راه‌حل‌های کاردانو است. در همین حال، بنیاد کاردانو یک سازمان غیرانتفاعی مستقر در زوریخ است که برای نظارت بر پیشرفت بلاکچین کاردانو (ADA) طراحی شده است. بنابراین، هیچ صاحب بنیاد کاردانویی وجود ندارد و فردریک گرگارد از سال 2020 به عنوان مدیر اجرایی آن را هدایت می‌کند.
آقای میلر اظهار داشت که چارلز هاسکینسون هرگز به مشترکین خود در فیسبوک پیام نخواهد داد. همچنین، او هیچ حساب اینستاگرامی ندارد. به این ترتیب، هرکسی که از طرف آقای هاسکینسون در این شبکه‌های اجتماعی فعالیت دارد، کلاهبردار است.
در حال حاضر، اکوسیستم کاردانو (ADA) وارد مرحله حیاتی توسعه خود می‌شود؛ زیرا هارد فورک Vasil در شرف وقوع است.

دریافت ۳۰,۰۰۰ شیبا رایگان

فقط با ثبت نام در صرافی ارز پلاس ۳۰,۰۰۰ شیبا هدیه بگیر!
دریافت جایزه

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا