رمز ارز

کسب سود از افت قیمت؛ ETF معکوس بیت‌کوین به بازارهای آسیایی می‌آید!

کسب سود از افت قیمت؛ ETF معکوس بیت‌کوین به بازارهای آسیایی می‌آید!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

شرکت مدیریت دارایی CSOP، یکی از غول‌های مالی چین، قصد دارد اولین صندوق قابل معامله در بورس (ETF) معکوس بیت‌کوین در آسیا را راه‌اندازی کند. این محصول جدید قرار است در تاریخ ۲۳ جولای در هنگ‌کنگ عرضه شود. هدف این ETF، کسب سود از کاهش قیمت بیت‌کوین است.

این اقدام پس از موفقیت CSOP در راه‌اندازی صندوق ETF آتی بیت‌کوین در دسامبر ۲۰۲۲ انجام می‌شود. با عرضه این محصول جدید، CSOP به دنبال گسترش فعالیت‌های خود در منطقه آسیا و اقیانوسیه است.

محصول جدید CSOP به گونه‌ای طراحی شده که عملکردی برعکس با شاخص آتی بیت‌کوین S&P داشته باشد. بر اساس اعلامیه شرکت CSOP، این محصول قرار است با قیمت تقریبی ۷.۸ دلار هنگ‌کنگ به ازای هر واحد در بورس اوراق بهادار هنگ‌کنگ (HKEX) فهرست شود.

Ramzarz ۲۵۰ نات کوین رایگان
فقط با تکمیل ثبت نام در ارزپلاس، ۲۵۰ نات کوین رایگان جایزه بگیر!


شروع

عرضه این ETF جدید، گامی دیگر در جهت پذیرش ارزهای دیجیتال در هنگ‌کنگ است. بورس اوراق بهادار هنگ‌کنگ، از اواخر سال ۲۰۲۲ و پس از معرفی صندوق‌های ETF آتی بیت‌کوین و اتریوم توسط CSOP، به معامله صندوق‌های مبتنی بر دارایی‌های دیجیتال روی آورده است.

تا ۲۹ آوریل، سه محصول ETFهای آتی کریپتو در HKEX مجموعاً ۱.۳ میلیارد دلار هنگ‌کنگ، معادل ۱۷۰ میلیون دلار آمریکا، دارایی تحت مدیریت داشتند.

در همین حال، کمیسیون اوراق بهادار و آتی هنگ‌کنگ (SFC) در تلاش برای کاهش خطرات کلاهبرداری، در ۵ جولای نسبت به فعالیت غیرقانونی هفت صرافی ارز دیجیتال هشدار داد.

این کمیسیون این صرافی‌ها را تحت عنوان «پلتفرم‌های معاملات دارایی‌های مجازی مشکوک» در لیست هشدار خود قرار داده است.

منبع

کوین تلگراف

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا