عمومی

کسب سود از استیکینگ تتر کیف پول من

کسب سود از استیکینگ تتر کیف پول من

این که چرا استیک نمودن تتر در میان کاربران ایرانی بازار ارز دیجیتال به محبوبیت زیادی دست یافته است را می‌توان در شرایط تورمی حاکم بر اقتصاد ایران جستجو کرد. متاسفانه تحریم‌های مالی بین‌المللی و برخی سوء تدبیرهای داخلی سبب شده تا روزانه شاهد افت ارزش پول ملی در برابر دلار باشیم؛ امری که زندگی در ایران را برای ما ایرانیان بسیار گران تمام می‌کند! بسیاری از سرمایه‌گذاران ایرانی برای حفظ ارزش پول خود به سراغ خرید تتر آمده‌اند؛ اما سوال اینجاست که تتر چگونه می‌تواند سرمایه نقدی این افراد را از تورم و افت ارزش نجات دهد؟!

تتر یک استیبل کوین پایدار بوده که ارزش آن همواره برابر با 1 دلار آمریکاست و همین موضوع نیز سبب شده تا از آن به عنوان دلار رمزارزها یاد شود؛ در نتیجه خرید تتر شباهت زیادی به خرید دلار دارد. حال بیایید کمی نگاهی به تاریخچه قیمتی دلار داشته باشیم: هر 1 دلار در سال 1398 با قیمت 13 هزار تومان مورد معامله قرار می‌گرفت و همان 1 دلار در حال حاضر و به هنگام نگارش این مطلب ارزشی 57 هزار تومانی دارد! اگر فردی در سال 98 سرمایه 13 میلیونی خود را به هزار دلار تبدیل می‌کرد، حال ارزش سرمایه وی برابر با 57 میلیون تومان بود و این یعنی حفظ ارزش سرمایه در برابر تورم.

حالا اگر استیکینگ تتر به این موضوع اضافه شود چه اتفاقی میفتد؟! متوجه شدیم که تتر به دلیل قرار گرفتن در لیست استیبل کوین‌های دارای پشتوانه، نوسان قیمتی ندارد که استیکینگ آن دارای ریسک قیمتی باشد؛ در نتیجه استیکینگ تتر همواره به سود شما خواهد بود؛ چراکه ارزش ریالی آن در طول بازه زمانی مختلف به دلیل نوسانات ارزی ایران افزایش یافته و انتخاب استیکینگ تتر گزینه هوشمندانه‌تری از نگهداری پول در بانک است. این درحالیست که استیکینگ تتر فاقد هرگونه مرحله دشوار بوده و به دانش فنی خاصی نیز نیاز ندارد؛ به طوری که با انجام چند کلیک ساده می‌توانید فرآیند استیکینگ را شروع کنید.

استیکینگ تتر در پلتفرم های خارجی

متاسفانه کاربران ایرانی علاقه‌مند به بحث استیکینگ به دلیل وجود تحریم‌های مالی بین‌المللی و وجود قوانین سخت‌گیرانه پلتفرم‌های خارجی درباره ایرانیان، در بحث استیکینگ تتر با مشکلات و محدودیت‌های بسیار زیادی مواجه شده‌اند. به عنوان مثال تراست ولت که یکی از صرافی‌های بزرگ و معتبر بین‌المللی فعال در حوزه استیکینگ رمزارزهاست به دلیل وجود تحریم‌ها و سیاست‌های مالی در نظر گرفته برای خود، از ارائه خدمات به کاربران ایرانی خودداری می‌کند. طبیعتاً وجود چنین محدودیت‌هایی مانع دسترسی ایرانیان به فرصت‌های سودآور موجود در بازار کریپتو شده و حتی گاهاً حساب کاربری آن‌ها را با خطراتی همچون مسدود شدن و بلوکه شدن دارایی‌های موجود در آن مواجه می‌سازد.

عدم ارائه خدمات مالی به ایرانیان از سوی پلتفرم‌های خارجی، مسدود شدن حساب کاربری و مشکلات مربوط به احراز هویت کاربران در یک طرف ماجرا قرار داشته و طرف دیگر ماجرا به بحث تاثیر تحریم‌های بین‌المللی در نقل و انتقالات مالی ایرانیان مربوط می‌شود. طبیعتاً عدم ارائه خدمات پلتفرم‌های مالی نظیر PayPal و عدم دسترسی به ویزا/مستر کارت از موضوعات دیگری است که خرید تتر از صرافی‌های خارجی را برای کاربران ایرانی مشکل ساخته است.

استیکینگ تتر در ایران

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا