موبایل

کدام گوشی‌های اندرویدی به‌روزرسانی جدید را دریافت نخواهند کرد؟

به کاربران اندروید در مورد دستگاه‌های خاصی که دیگر به روز رسانی دریافت نمی‌کنند هشدار داده شده که در صورت عدم تهیه مدل‌های جدید تر گوشی سامسونگ احتمال دارد دسترسی به خدمات مهم امنیتی و قابلیت استفاده را از دست بدهند.

کمپانی سامسونگ که دستگاه‌های آن با سیستم‌عامل اندروید کار می‌کنند، هر ساله محصولات جدیدی را برای گوشی‌های هوشمند تولید می‌کند. در کنار این محصولات، اندروید نرم افزار جدیدی را برای بهبود تجربه کاربری توسعه می‌دهد. اما به دلیل این تولید مداوم، نرم افزار اندروید نمی تواند تمام دستگاه ‌ای سامسونگ را به طور نامحدود پشتیبانی کند. در نتیجه این اتفاق، کاربران با مدل‌های قدیمی‌تر سامسونگ دیگر به روز رسانی اندروید را دریافت نمی‌کنند. این بدان معنی است که آنها دسترسی به خدمات مهم امنیتی و قابلیت استفاده را از دست می دهند.

چرا به روز رسانی‌های جدید مهم است؟
گوشی‌های قدیمی اندرویدی به‌روز رسانی نخواهند شد | فهرست گوشی‌های گلکسی که در آینده آپدیت نمی‌شوند

به روز رسانی های جدید اشکالات موجود در گوشی هوشمند کاربر را برطرف می کند. این به روز رسانی‌ها همچنین گوشی شما را در برابر مجرمان سایبری و بدافزارها ایمن نگه می‌دارند. بدافزار یک فایل یا کد مخرب است که می‌تواند تلفن یا رایانه شما را آلوده کند.  بر افزار می‌تواند از طریق برنامه‌های مخرب، ایمیل‌های آسیب‌دیده یا اتصالات WiFi غیرایمن به دستگاه شما حمله کند.

 اسامی گوشی‌هایی که دیگر به روز رسانی نخواهند شد
اندروید ۱۴، آپدیت برنامه ریزی شده بعدی گوگل، در حال حاضر در دست ساخت است. زمانی که نسخه جدید این سیستم عامل  منتشر شود تعدادی از دستگاه ها منسوخ می‌شوند.

در اینجا فهرستی از دستگاه‌هایی ارائه شده که احتمالاً به اندروید ۱۴ و One UI ۶ ارتقا نمی یابند:

گلکسی اس ۲۰، گلکسی اس ۲۰+، گلکسی اس ۲۰ اولترا، گلکسی اس ۲۰ اف ای، گلکسی نوت ۱۰ لیت، گلکسی نوت ۲۰، گلکسی نوت ۲۰ اولترا، گلکسی اس ۱۰ لیت، گلکسی زد فولد ۲، گلکسی زد فلیپ، گلکسی A۷۱، گلکسی A۵۱، گلکسی A۳۲، گلکسی A۲۲، گلکسی تب A۸، گلکسی تب A۷  لیت،  گلکسی تب اس ۶ لیت، گلکسی تب اس ۷، گلکسی تب اس ۷ +

اگر هر یک از این دستگاه‌ها را دارید، توصیه می‌شود برای دریافت به‌روزرسانی‌های اندروید، آن را به مدل جدیدتر ارتقا دهید. در همین حال، می‌توانید با رفتن به تنظیمات، بررسی کنید که گوشی شما به‌روزرسانی شده است.

چگونه می توانم به روز رسانی در اندروید خود را بررسی کنم؟
برنامه تنظیمات تلفن خود را باز کنید > روی سیستم > به‌روزرسانی سیستم ضربه بزنید. وضعیت به‌روزرسانی را می‌بینید و می‌توانید هر مرحله را روی صفحه دنبال کنید.

منبع: همشهری آنلاین
 

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا