کدام بازیها برای سرمایهگذاران گیمفای جذابترند؟
گیمفای (GameFi)، تلفیقی از بازی و امور مالی غیرمتمرکز (DeFi)، در حال حاضر آن دسته از سرمایهگذارانی را جذب میکند که تمایل دارند پروژهها را بر اساس «موارد کاربرد و سرگرمی» انتخاب کنند تا «پتانسیل تولید پول» آنها.
این روزها، اکوسیستم گیمفای در میان سرمایهگذاران نسل Z و علاقهمندان به بازی بسیار محبوب شده است. در نتیجه، این اکوسیستم به عنوان یک نقطه ورود برای بسیاری از سرمایهگذاران تازهکار محسوب میشود. نتایج یک نظرسنجی انجامشده توسط ChainPlay نشان میدهد که ۷۵ درصد از پاسخدهندگان صرفاً به دلیل گیمفای به فضای کریپتو پیوستهاند. در این نظرسنجی، ۲،۴۲۸ سرمایهگذار حوزه گیمفای شرکت کرده بودند.
در حالی که تقریبا نیمی از سرمایهگذاران در ابتدا برای کسب سود به فضای گیمفای وارد شده بود، ۸۹ درصد از سرمایهگذاران گیمفای تسلیم زمستان رمزارزی ۲۰۲۲ شدند و ۶۲ درصد از آنها، بیش از ۵۰ درصد از سود خود را از دست دادند.
با این حال، سرمایهگذاران معتقدند که طراحی اقتصادی ضعیف در بازی، دلیل اصلی زیان آنها بوده است. در همین راستا، نتایج نظرسنجی نشان میدهد که در سال ۲۰۲۲، سرمایهگذاران در سراسر جهان به طور متوسط ۲٫۵ ساعت در روز با بخش گیمفای سروکار دارند که نسبت به ۴٫۴ ساعت گزارششده در سال گذشته، ۴۳ درصد کاهش یافته است.
ترس از کلاهبرداریهای راگپول و طرحهای پانزی، همراه با گرافیک پایین، نیز از دیگر عواملی هستند که مانع از سرمایهگذاری در پروژههای جدید گیمفای میشوند. در نتیجه، ۴۴ درصد از سرمایهگذاران معتقدند که مشارکت شرکتهای بازی سنتی، میتواند کلید رشد گیمفای باشد.
علاوه بر این، ۸۱ درصد از سرمایهگذاران گیمفای از طرز فکر سنتی فاصله گرفته و عامل سرگرمی را بر سودآوری اولویت میدهند؛ چراکه بیشتر به دنبال تجربیات مثبت در بازی هستند.