بازی

کالین کانتول طراح هنری فیلم‌های جنگ ستارگان درگذشت

کالین کانتول طراح هنری فیلم‌های جنگ ستارگان درگذشت

متاسفانه شب گذشته خبر رسید که کالین کانتول، از طراحان سری فیلم‌های جنگ ستارگان (Star Wars) در سن ۹۰ سالگی درگذشته است.

کانتول پس از دریافت پیش‌نویس دوم فیلم‌نامه قسمت اول، همکاری با جورج لوکاس برای تولید جنگ ستارگان را آغاز کرد. این هنرمند مفهومی نقاشی‌ها و مدل‌هایی از سفینه‌هایی که اتحاد شورشیان و ناوگان امپراتوری کهکشانی را تشکیل می‌دادند، خلق کرد.

مطلب پیشنهادی:با ۱۵ فیلم حادثه‌ای برتر تاریخ آشنا شویدنمایش قتل عام سینمایی در بهترین حالت خود
با ۱۵ فیلم حادثه‌ای برتر تاریخ آشنا شوید

با وجود گذشت ۴۵ سال از زمان نمایش آن در سینماها در ۲۵ می ۱۹۷۷، جنگ ستارگان هنوز یکی از تاثیرگذارترین عناوین در فرهنگ عامه باقی مانده است. داستان جورج لوکاس از مبارزه ابدی میان روشنایی و تاریکی، تا به امروز طنین‌انداز شده و رشد می‌کند و فراتر از فیلم‌ها به قلمرو تلویزیون نیز گسترش یافته است.

کالین کانتول که در سال ۱۹۳۲ متولد شد، مسئول طراحی بسیاری از وسایل نقلیه و جنگی فیلم بود؛ از جنگنده‌های X-Wing و Y-Wing اتحاد شورشیان، جنگنده‌های TIE امپراتوری کهکشانی، Star Destroyerها و ستاره مرگ (Death Star) معروف گرفته تا حتی فضاپیماهای غیرنظامی مانند T-16 Skyhopper که لوک اسکای‌واکر از آن استفاده می‌کرد.

آنطور که روزنامه‌نگار کلیتون سندل در اکانت توییتر خود گفت، کانتول در روز شنبه، ۲۱ می ۲۰۲۲ در سن ۹۰ سالگی درگذشت. گزارش شده که این هنرمند پس از یک نبرد طولانی با بیماری زوال عقل در خانه خود در کلورادو درگذشته است. سیرا دال، شریک زندگی کانتول، تایید خبر مرگ او را به Newsy داد.

طراحی‌های کانتول در ابتدا برای یک سفینه حامل امپراتوری در نظر گرفته شده بود که دیش‌های رادار آن سلاح‌های قدرتمندی بودند که قادر به از بین بردن رزمناوهای دشمن بودند، اما در نهایت طرح نهایی Star Destroyer به جای آن انتخاب شد. با این حال، مفهوم دیش‌های رادار تسلیحاتی بعدا برای ستاره مرگ مورد استفاده قرار گرفت.

جنگ ستارگان

تاثیر کانتول بر دنیای جنگ ستارگان را نمی‌توان دست کم گرفت، زیرا کارهای او اصول طراحی این سری فیلم‌ها را به طوری پایه‌گذاری کرد که تا به امروز در سریال‌هایی همچون The Mandalorian نیز قابل مشاهده است. طرح‌های کانتول نه تنها از زیبایی‌شناسی هواپیماهای جنگنده در دنیای واقعی برای فضای جنگ ستارگان استفاده کرده بود، بلکه به گونه‌ای آن‌ها را خلق کرد که مخاطبان بتوانند به راحتی تشخیص دهند که متعلق به کدام گروه هستند.

همانطور که طرح‌ها، تکنیک‌ها و اصول کانتول همچنان به شکل‌دهی جنگ ستارگان ادامه می‌دهد، مطمئنا طرفداران این هنرمند را به خاطر نقش کلیدی که در کمک به ساخت کهکشانی در دوردست‌ها ایفا کرد، با نیکی به یاد خواهند آورد.

مطلب پیشنهادی:۳۰ فیلم جنگی تاریخ سینما که میخکوبتان می‌کنندنگاهی به ژانری که الهام‌بخش یک قرن سینما بوده است
۳۰ فیلم جنگی تاریخ سینما که میخکوبتان می‌کنند


معرفی ویدئویی کیس گیمینگ MSI MEG Infinite X 11th

تماشا از یوتیوب lastech پلاس

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا