عمومی

کارمندان اپل استور در نیوجرسی به‌دنبال تشکیل اتحادیه هستند

کارمندان اپل استور در نیوجرسی به‌دنبال تشکیل اتحادیه هستند

پیرو سایر خرده‌فروشی‌های اپل در سراسر ایالات متحده، کارکنان اپل استور نیوجرسی نیز درحال تلاش برای تشکیل اتحادیه هستند. گروهی متشکل از ۱۰۴ کارمند اپل استور واقع در شورت‌هیلز، رسماً درخواست ایجاد اتحادیه را به هیئت ملی روابط کار آمریکا (NLRB) ارائه کرده‌اند؛ در صورت موفقیت، فروشگاه آن‌ها به‌ پنجمین اپل استوری تبدیل می‌شود که چنین کاری انجام می‌دهد.

به‌ گزارش بلومبرگ، هدف کارکنان، پیوستن به اتحادیه‌ی کارگران ارتباطاتی آمریکا (CWA) است که هم‌اکنون نمایندگی کارکنان سایر فروشگاه‌های اپل و هم‌چنین کارکنان شرکت‌های بزرگی مانند AT&T و Verizon را برعهده دارد.

فشار برای تشکیل اتحادیه، بخشی از روند گسترده‌تر در خرده‌فروشی‌های اپل است، به‌طوری که پیش‌از‌این فروشگاه‌هایی در اوکلاهما سیتی در اوکلاهما و تاوسون در ایالت مریلند، موفق به تشکیل اتحادیه شده‌اند.

واکنش اپل به این تلاش‌ها در جهت تشکیل اتحادیه چندان مثبت نبوده است؛ پیش‌ازاین NLRB به نمایندگی از کارگران مریلند شکایتی علیه اپل تنظیم و این شرکت را به ارائه ندادن مزایای بیش‌تر به کارکنانی که عضو اتحادیه بودند، متهم کرد. علاو‌ه‌بر‌ این، ادعا شده که اپل از کارکنانش درباره‌ی فعالیت‌های مرتبط با اتحادیه، بازجویی کرده و به‌ همین خاطر، تحقیقاتی در این‌ مورد در نیویورک سیتی و آتلانتا درحال انجام است.

جان ناگی، مدیر عملیات در اپل استور شورت‌هیلز، به نمایندگی از کارکنان گفت: «ما قویاً بر این باوریم که تشکیل اتحادیه بهترین راه برای اطمینان از دریافت احترام، حقوق، مزایا و شرایط کاری است که همه‌ی کارکنان اپل شایسته آن هستند.» او از اپل خواست تا در تلاش‌های آن‌ها برای سازماندهی دخالت نکند و به کارکنان اجازه دهد تا خود در مورد تشکیل اتحادیه تصمیم بگیرند.

اپل ادعا می‌کند که به تیم‌های خرده‌فروشی خود حقوق خوبی می‌دهد و تمامی کارکنان تمام‌وقت و‌ پاره‌وقتش از «مزایای استثنایی و جامعی» برخوردارند. این شرکت هنوز توافق‌نامه‌ی جمعی با کارکنان مریلند و اوکلاهما منعقد نکرده است و کارکنان فروشگاه نیوجرسی هم باید به زودی در انتخابات اتحادیه شرکت کنند. نتیجه‌ی این رأی‌گیری مشخص خواهد کرد که آیا اپل ملزم به مذاکره با کارگران خواهد بود یا خیر.

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا