عمومی

چگونه از برنامه یادآوری آیفون برای مدیریت حرفه‌ای کارها استفاده کنیم؟

چگونه از برنامه یادآوری آیفون برای مدیریت حرفه‌ای کارها استفاده کنیم؟

اگر از Apple Reminders (برنامه‌ی یادآوری اپل) فقط برای ثبت یادآوری‌های ساده استفاده می‌کنید، فرصت استفاده از تمام امکانات آن را از دست داده‌اید. این برنامه علاوه‌بر سادگی، می‌تواند به یک ابزار قدرتمند برای مدیریت و سازماندهی وظایف شما تبدیل شود. برای آموزش کار با برنامه یاداوری روزانه ایفون، آپید و مک با ما همراه باشید.

ساختن لیست صندوق ورودی

اگر شخص پرمشغله‌ای هستید، احتمالاً احساس می‌کنید از هر طرف کاری به سمتتان سرازیر می‌شود. این وضعیت می‌تواند باعث استرس و به‌تعویق‌افتادن کارهایتان شود. به‌جای اینکه دست‌به‌کار شوید، ممکن است بیشتر وقتتان را صرف فکرکردن درباره کارها کنید و فرصت‌ها را از دست بدهید. برای اینکه چنین مشکلی پیش نیاید، می‌توانید از روش GTD و اپلیکیشن Apple Reminders کمک بگیرید.

روش Getting Things Done یا به اختصار GTD، یک سیستم مدیریت زمان و سازماندهی وظایف است که دیوید آلن آن را معرفی کرد. هدف این روش، کمک به افراد برای انجام کارها به شکلی موثر و بدون استرس است. در روش GTD، تمرکز روی انتقال تمامی کارها و وظایف از ذهن به یک سیستم خارجی است تا ذهن شما آزاد شود و تمرکز بهتری روی انجام آن‌ها داشته باشید. مراحل اصلی روش GTD عبارت هستند از:

  • جمع‌آوری تمامی کارها، ایده‌ها و وظایف
  • پردازش و تحلیل اولویت‌بندی تمام موارد
  • سازماندهی وظایف
  • بازبینی منظم لیست‌ها
  • انجام کارها براساس اولویت‌بندی انجام‌شده

برای شروع استفاده از روش GTD در بهترین اپ reminder اپل یعنی اپلیکیشن Apple Reminders، ابتدا باید یک لیست به نام «inbox» ایجاد کنید تا محل موقتی برای ثبت تمامی کارهایی باشد که باید انجام دهید. با این کار، ذهن شما آزاد می‌شود و مطمئن خواهید بود که هیچ ایده یا کاری را فراموش نمی‌کنید. اگر از دستگاه‌های اپل استفاده می‌کنید، می‌توانید با انجام مراحل زیر لیست‌تان را ایجاد کنید:

  • پس از بازکردن اپلیکیشن Reminders، روی لیست پیش‌فرض که زیر My Lists قرار دارد دبل‌کلیک کنید.
  • نام این لیست را به Inbox تغییر دهید و پس‌از انتخاب یک رنگ و آیکون برای آن، روی OK کلیک کنید.

شما می‌توانید برای این منظور یک لیست جدید هم بسازید؛ اما بهتر است نام لیست پیش‌فرض را تغییر تا هربار که کار جدیدی اضافه می‌کنید به‌طور خودکار به لیست صندوق ورودی برود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا