عمومی

چگونه آیفون را ریست فکتوری کنیم؟

چگونه آیفون را ریست فکتوری کنیم؟

سیستم‌عامل iOS بسیار بهینه‌ عمل می‌کند اما همچنان پس‌ از مدتی استفاده، امکان دارد روی گوشی آیفون خود با مشکلاتی مثل کندی سرعت، خطا هنگام اجرای برخی برنامه‌ها یا عمل‌نکردن برخی قابلیت‌ها مواجه شوید یا به‌هر دلیل دیگر نیاز به راه‌اندازی دوباره گوشی آیفون یا واگذارکردن و فروش آن به شخصی دیگر را داشته باشید. در این شرایط راهکارهای مختلفی دردسترس شما خواهد بود که یکی از بهترین آن‌ها، ریست فکتوری یا همان بازنشانی به تنظیمات کارخانه است.

این مطلب برای کاربران مبتدی و افراد تازه‌وارد تهیه شده است.

پیش‌نیازهای ریست فکتوری آیفون

ریست فکتوری آیفون مراحل بسیار ساده‌ای دارد و فقط در چند دقیقه می‌توانید این کار را انجام دهید اما قبل‌ از شروع کار، حتماً نکات زیر را مطالعه کنید.

بکاپ گرفتن از آیفون

قبل‌ از اقدام به فکتوری ریست آیفون، پیشنهاد می‌شود از اطلاعات مهم خود مثل عکس، فیلم، مخاطبان، پیام‌ها و موارد دیگر نسخه‌ی پشتیبان بگیرید؛ زیرا با انجام بازنشانی کارخانه، همه‌ی اطلاعات و تنظیمات شما به‌طور کامل از روی آیفون پاک خواهد شد. می‌توانید با مرور مقاله‌ی آموزش انتقال فایل از آیفون به کامپیوتر، فایل‌های خود را قبل‌ از ریست فکتوری روی رایانه ذخیره کنید یا با بکاپ گرفتن از آیفون با آیتونز، از اطلاعات خود بکاپ بگیرید.

غیرفعال‌ کردن قابلیت Find My

نکته‌ی بسیار مهم دیگری که قبل‌ از شروع فرایند ریست فکتوری آیفون باید حتماً به آن توجه داشته باشید، غیرفعال‌ کردن قابلیت Find My است. این کار باعث می‌شود پس‌ از انجام ریست فکتوری، با خطای Activation Lock مواجه نشوید.

برای غیرفعال‌ کردن Find My روی آیفون، مراحل زیر را دنبال کنید:

۱. وارد Settings شوید.

۲. روی نام خود در بالای منوی تنظیمات ضربه بزنید و سپس گزینه‌ی Find My را انتخاب کنید.

۳. روی Find My iPhone ضربه بزنید.

۴. اکنون از شما درخواست می‌شود گذرواژه‌ی اپل آی دی خود را وارد کنید.

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا