عمومی

چهلمین سالگرد تولید دیزل ژنراتور در ایران: گامی بزرگ در مسیر خودکفایی

چهلمین سالگرد تولید دیزل ژنراتور در ایران: گامی بزرگ در مسیر خودکفایی

موتور های دیزل کوپل شده با ژنراتور های AVK تولیدی ماه نیرو هیچ تفاوتی با کوپل های ژنراتور های خارجی نداشته و به جرات میتوان گفت که تنها ایراد ژنراتور های ایرانی ظاهر قدیمی آنها در مقایسه با محصولاتی همچون استمفورد و لروی سامر میباشد. اما از لحاظ فنی هیچ گونه نقطه ضعفی در مقایسه با این محصولات ندارد و حتی بالاتر نیز میباشد و دلیل این امر کیفیت سیم پیچ ژنراتور های ایرانی به دلیل استفاده از مس با کیفیت ایرانی در آنها میباشد.

نماینده ژنراتور های AVK

شرکت‌ ماه نیرو، علاوه بر تولید ژنراتور، به‌عنوان نماینده ژنراتورهای AVK آلمان نیز در کشور فعالیت می‌کند. این شرکت‌، با ارائه خدمات پس از فروش مناسب، به مشتریان خود اطمینان خاطر می‌دهند که از بهترین محصولات و خدمات بهره‌مند می‌شوند.

همچنین در صورت بروز خرابی در ژنراتور های تولیدی این شرکت، همه خدمات تعمیر و تعویض قطعات ژنراتور های AVK توسط این شرکت انجام میشود و دردسر هایی همچون عدم تامین قطعات برای این ژنراتور وجود نخواهد داشت.

کارآفرین و استخدام نیروی کارهای جوان

تولید ژنراتور در ایران به عنوان یک صنعت پیشرفته یک دستاورد مهم میباشد که توسط شرکت ماه نیرو برای اولین بار تحقق یافت. این شرکت همواره سعی داشته با تکیه به دانش جوانان این مرز و بوم و استفاده از تخصص آنها اقدام به تولید و افزایش کیفیت محصولات تولیدی خود داشته باشد و این امر همواره از مهم ترین هدف های این شرکت میباشد.

از جمله دستاورد های این شرکت که در راستا استفاده از تخصص جوانان بوده،‌ تولید ژنراتور هواپیما بصورت کاملا بومی و با قیمت بسیار پایین بوده است. اما به دلیل عدم همکاری ارگان های مربوطه این محصول به جایگاه واقعی خود نرسید و تلاش های جوانان این شرکت بدون نتیجه باقی ماند.

چشم‌انداز آینده صنعت ژنراتور در ایران

صنعت ژنراتور ایران، با وجود پیشرفت‌های چشمگیر در سال‌های اخیر، هنوز با چالش‌هایی روبرو است. یکی از مهم‌ترین چالش‌های این صنعت، کمبود برخی مواد اولیه وارداتی و وابستگی به ارز است. برای رفع این چالش، نیاز به سرمایه‌گذاری در معادن و صنایع بالادستی است تا مواد اولیه مورد نیاز صنعت ژنراتور در داخل کشور به طور کامل تولید شود.

چالش دیگر این صنعت، رقابت با محصولات خارجی است. برای رقابت با محصولات خارجی، نیاز به ارتقای کیفیت محصولات ایرانی و کاهش قیمت تمام‌شده آنها است. این امر، با افزایش بهره‌وری و استفاده از تکنولوژی‌های جدید امکان‌پذیر است و مهمترین کمک در این زمینه آسان کردن راه های ورود تجهیزات و ماشین آلات ساخت مواد اولیه برای صنعت ساخت دیزل ژنراتور میباشد.

با وجود این چالش‌ها، چشم‌انداز آینده صنعت ژنراتور در ایران روشن است. با توجه به رشد تقاضا برای تولید برق مداوم در صنعت کشور و مشکلات موجود در صنعت برق کشور و مخصوصا در فصول گرم سال و کمبود انرژی، انتظار می‌رود که این صنعت در سال‌های آینده با رشد و توسعه بیشتری روبرو شود.

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا