عمومی

چهارمین «گزارش پایداری» ایرانسل: کاهش ۱۳ درصدی شکاف دیجیتال در روستاها، افزایش ۱۳ درصدی مصرف انرژی

چهارمین «گزارش پایداری» ایرانسل: کاهش ۱۳ درصدی شکاف دیجیتال در روستاها، افزایش ۱۳ درصدی مصرف انرژی

تازه‌ترین «گزارش پایداری» ایرانسل در چهارمین سال متوالی منتشر شده است، از بهبود ۱۹ درصدی شکاف دیجیتال در شهرها و بهبود ۱۳ درصدی این شاخص در روستاها خبر می‌دهد و در عین حال می‌گوید میزان مصرف انرژی این سازمان در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱، ۱۳ درصد افزایش یافته است. بر اساس این گزارش، این اپراتور توانسته است تا پایان سال ۱۴۰۲ تعداد سایت‌های BTS خود را به بیش از ۱۸ هزار برساند.

چهارمین گزارش پایداری ایرانسل که به‌صورت داوطلبانه منتشر شده است، با توجه بر اثرات فعالیت ایرانسل و نحوه‌ی مدیریت این کسب‌وکار بر جامعه، محیط زیست و اقتصاد تمرکز دارد و تحریم‌ها، ریسک‌های امنیتی، ریسک دسترسی به شبکه و نوسانات ارزی را مهم‌ترین ریسک‌های این اپراتور در سال ۱۴۰۲ معرفی می‌کند.

بیژ‌ن عباسی آرند، مدیرعامل ایرانسل در یادداشتی در فصل «پایداری ایرانسل» می‌نویسد:

کمبود آب، فرونشست زمین، آلودگی هوا و آب، خشکشدن دریاچه‌ها و تالاب‌ها، بحران پسماند، انقراض گونه‌های جانوری و گیاهی در کنار وقایع شدید آب‌وهوایی مانند سیل و خشکسالی، در سرزمین ما دیگر از مرز هشدار گذر کرده است. هر کدام از این موضوعات، به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم، نه‌تنها بر نسل‌های آینده، بلکه بر معیشت و سلامت میلیون‌ها ایرانی امروز، به‌ویژه اقشار محروم و ضعیف، اثرات جبران‌ناپذیری می‌گذارد. این مسائل، علاوه‌بر شهروندان و حاکمیت، نیازمند توجه ویژه‌ی بنگاه‌های اقتصادی به پایداری در لایه‌های مختلف مدیریت و چرخه‌‌ی عمر محصولات و خدمات است.

او در ادامه می‌گوید که ایرانسل در جایگاه شهروند شرکتی مسئول، در تلاش است تا ضمن کاهش آثار محیط زیستی عملیات خود، از شیوه‌های پایدار در سرمایه‌گذاری و مدیریت برنامه‌های خود حمایت کند.

۵۲ درصدی درآمد ایرانسل سهم مالیات و عوارض

یکی از موضوعات فصل دوم گزارش پایداری ایرانسل با عنوان «حاکمیت شرکتی»، امنیت داده است. ایرانسل در این بخش با اشاره به اهمیت رعایت الزامات قانونی و حفاظت از اطلاعات شخصی، عنوان می‌کند که برای حفاظت از داده‌های شخصی مشترکان «فعالسازی رمزنگاری روی داده‌های ذخیره‌شده» و همچنین «ایجاد فرایند کسب رضایت از مشتری در پلتفرم‌هایی که اطلاعات مشتری را دریافت و نگهداری می‌کنند» را به‌عنوان دو اقدام اساسی در نظر گرفته است.

در بخش دیگر به برنامه‌ی سالانه‌ی حسابرسی تیم مالی ایرانسل پرداخته شده است. طبق این بررسی در سال ۱۴۰۲ حدود ۵۲ درصد از کل درآمد ایرانسل در قالب مالیات، سهم CRA، عوارض شهرداری، گمرک، بیمه و… به دستگاه‌های دولتی و نهادهای عمومی پرداخت شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا