رمز ارز

چرا NFT شبکه بیت کوین بهتر از اتریوم است؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

یک کارآفرین فعال در زمینه NFT با نام مستعار Dotta که خالق اولین مجوز برای توکن‌های ERC721 نیز هست، از NFTهای Ordinal که بر بستر شبکه بیت کوین ایجاد شده‌اند تعریف و تمجید کرد. اما چرا؟
در تاریخ 17 فوریه، Dotta، توییتی با موضوع محبوبیت NFTهای Ordinal که در شبکه بیت کوین ایجاد شده‌اند منتشر کرد. او اشاره کرد که علیرغم نوپا بودن این NFTها، مزیت‌های قابل توجهی به نسبت پیشینیان مبتنی بر اتریوم دارند.
در ادامه به چگونگی تکامل متفاوت Ordinalها از NFTهای اتریومی اشاره کرد و گفت:

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!


شروع

اولا در اردینال‌ها حریم خصوصی خالقین توکن‌ها در اولویت قرار دارد. هر یک به کیف پول اختصاصی خود نیاز دارند و بنابراین ردیابی نهنگ‌های NFT سخت‌تر از ردیابی در شبکه اتریوم خواهد بود.
دوما Ordinalها نمی‌توانند داده‌های خارج از زنجیره را پشتیبانی کنند. همچنین امکان پیوست فایل از میزبان وجود ندارد چه برسد به AWS یا هر فضای ذخیره‌سازی ابری WEB2 دیگری.

برخلاف اینکه مفهوم Ordinal پیچیده به نظر می‌رسد؛ ایجاد NFT در شبکه بیت کوین بسیار ساده‌تر از ایجاد آن‌ها در شبکه‌های سازگار با ماشین مجازی اتریوم است. نیازی به نوشتن و پیاده‌سازی یک قرارداد هوشمند نیست و می‌توان محتوا را تنها با یک کامند به توکن تبدیل کرد.
علاوه براین موارد اردینال‌ها از فایل‌های دیگری علاوه بر jpeg یا داده متنی پشتیبانی می‌کند؛ این در حالی است که صفحات HTML و مدل‌های سه بعدی قابلیت پشتیبانی در شبکه اتریوم را ندارند.
اخرین مورد هم اینکه باتوجه به اینکه رودمپ و طرح بازاریابی هنوز ارائه نشده است امکان وجود تبلیغات ناسالم برای آ‌‌ن‌ها وجود ندارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا