بازی

چرا به نصب فونت فارسی نیاز پیدا می ‌کنیم؟

چرا به نصب فونت فارسی نیاز پیدا می ‌کنیم؟

سلب مسئولیت: lastech صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

معمولاً کسانی که با ویندوز سروکار دارند، با موضوع نحوه نصب فونت مواجه هستند. فونت‌هایی که به‌صورت پیش‌فرض در کامپیوتر وجود دارند، بیشتر به زبان انگلیسی بوده و ممکن است به سبک دلخواه کاربران فارسی‌زبان نباشد. این در حالی است که روزانه هزاران فونت جدید فارسی در فضای اینترنت بارگذاری می‌شود. اگر شما هم به دنبال این هستید که چرا به فونت فارسی نیاز پیدا می کنیم، پاسخ شما در ادامه این مطلب نهفته است.

دلایلی برای نصب فونت فارسی

در ویندوز معمولاً فونت‌های زیادی ارائه می‌شوند. اکثر این فونت‌ها به زبان انگلیسی و بخش کمی از آن‌ها نیز به زبان فارسی است. گاهی کاربران، سبک‌های موجود فونت را کافی نمی‌دانند و به دنبال فونت‌های مختلف دیگر هستند. امروزه دانلود فونت بهمن و فونت‌هایی مانند نستعلیق بسیار موردتوجه قرار گرفته‌اند و ممکن است شما هم به آن‌ها نیاز داشته باشید. به همین دلایل ویندوز قابلیتی ایجاد کرد تا کاربران این پلتفرم بتوانند فونت‌های دلخواه و مورد نیاز خود را تهیه و سپس نصب نمایند.

3 روش برای نصب فونت فارسی

شما می‌توانید برای نصب فونت فارسی در ویندوز، یکی از روش‌های نصب مستقیم، نصب از طریق کنترل پنل و نصب از طریق درایو C را به‌کار بگیرید.

1. نصب مستقیم

این روش اولین و کوتاه‌ترین راهی است که با استفاده از آن می‌توانید فونت‌های مورد نیاز خود را در کامپیوتر نصب کنید. در این روش اقدامات زیر را انجام دهید.

قدم اول. فرمت‌های مختلفی برای فونت وجود دارد که رایج‌ترین آن‌ها TTF، WOFF و OTF هستند. هر یک از این فرمت‌ها کاربرد خاصی دارند؛ بنابراین بهتر است فونت مورد نظر خود را از سایت‌هایی معتبر مانند فروشگاه فایل گراپیک دانلود نمایید تا به تمامی این فرمت‌ها دسترسی داشته باشید.

قدم دوم. فونت به‌صورت فایل زیپ در اختیار شما قرار می‌گیرد، بر روی فایل زیپ، راست کلیک کنید و در میان گزینه‌های مقابل خود Extract را انتخاب نمایید.

قدم سوم. اکنون فایل فونت از حالت فشرده خارج شده است. در میان فایل‌هایی که در مقابل خود دارید، فرمت TTF  را راست کلیک کنید و از بین گزینه‌های منو Install را بزنید.

قدم چهارم. سپس باکسی به شکل پاپ‌ آپ نمایش داده می‌شود که نشان‌دهنده دنبال ‌شدن نصب فونت، در ویندوز است.

2. نصب از طریق کنترل پنل

روش دوم برای اینکه فونت فارسی نصب کنیم از راه کنترل پنل است. برای این روش باید مسیر زیر را طی کنید.

قدم اول. فونت دلخواه خود را دانلود کنید.

قدم دوم. فایل فشرده‌ای را که در اختیارتان قرار می‌گیرد، Extract کرده و از این حالت خارج کنید.

قدم سوم. بر روی فایل اصلی فونت که با فرمت TTF موجود است راست کلیک کنید و سپس گزینه Copy را انتخاب نمایید. اگر به پکیج کامل فونت فارسی دسترسی دارید، می‌توانید تمامی آن‌ها را انتخاب کرده و با هم کپی کنید. پکیج فونت فارسی شامل چند صد فونت فارسی با انواع تایپوگرافی‌های مختلف به‌صورت یونیکد شده و با کیفیت بالا است که در همه نرم‌افزارهایی که امکان تایپ فارسی در آن‌ها وجود دارد قابل استفاده می‌باشد. فونت‌های فارسی یکی از ابزارهای کاربردی برای هر طراح سایت و گرافیست است تا بتواند به‌راحتی صفحات زیبا خلق کند. 

قدم چهارم. حالا با استفاده از باکس جستجو وارد منو Start ویندوز شوید و Control panel را جستجو کنید و سپس وارد صفحه مربوط به آن شوید.

قدم پنجم. در این مرحله و در صفحه کنترل پنل خود منو Appearance and Personalization را انتخاب کنید.

قدم ششم. از میان پوشه‌های مختلفی که نمایش داده می‌شود Fonts را کلیک کنید.

قدم هفتم. در پوشه Fonts، برای نصب فونت فارسی گزینه Organize را کلیک کرده و سپس گزینه Paste را انتخاب کنید. به این صورت فونت شما در این پوشه قرار گرفته است و می‌توانید از آن استفاده نمایید.

3. نصب از طریق Drive C

سومین و آخرین روش برای نصب فونت فارسی در ویندوز نصب از طریق درایو C است. برای استفاده از این روش و فعال‌سازی فونت فارسی در ویندوز لازم است اقدامات زیر را انجام دهید.

قدم اول. ابتدا شما باید مانند روش‌های قبل، فونت فارسی مورد نظر خود را دانلود کنید و بعد آن را از حالت فشرده خارج نمایید.

قدم دوم. پس از آن بر روی فرمت اصلی فایل که به شکل TTF است، راست کلیک کرده و آن را کپی کنید.

قدم سوم. در قدم بعد وارد درایو C شوید و به ترتیب پوشه‌های Windowsو Fonts را انتخاب کنید. همه فایل‌های فونت‌ نصب شده، در این پوشه ذخیره می‌شوند.

قدم چهارم. در قدم آخر باید بر روی گزینه Organize کلیک کنید و سپس گزینه Paste را انتخاب نمایید و فایل فونت مورد نظر خود را به این پوشه منتقل کنید.

با استفاده از این راهکارها می‌توانید به‌راحتی به پاسخ سؤال چگونه فونت فارسی را نصب کنیم و به‌طورکلی اینکه چرا به فونت فارسی نیاز پیدا می کنیم برسید.

منبع : www.grapik.ir/shop

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا