رمز ارز

چرا بانک‌های مرکزی از فناوری رمزارزها استقبال می‌کنند؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

صندوق بین‌المللی پول (IMF) اخیرا مقاله‌ای را با عنوان «بنیاد اعتماد» منتشر کرده که در آن قید شده است بانک‌های مرکزی باید از نوآوری‌های فناوری ارزهای دیجیتال استفاده کنند. علاوه بر این، بانک‌ها باید این کار را در حین اجرای ارزهای دیجیتال بانک‌های مرکزی (CBDC) برای ایجاد یک سیستم پولی غنی و متنوع انجام دهند.
این مقاله خاطرنشان کرده که رمزارزها با قابلیت‌های فنی خود اخیراً محبوبیت زیادی بین مردم پیدا کرده‌اند که این قابلیت‌ها عبارتند از؛ توانایی برنامه‌ریزی پرداخت‌ها و ترکیب عملیات‌های مختلف در یک تراکنش.
ولی یک سیستم پولی بر ایمنی، ثبات، مسئولیت‌پذیری، کارایی و فراگیر بودن متکی است. اگرچه هدف ارزهای دیجیتال ارائه جایگزینی برای سیستم مالی سنتی است، اما نقص‌های ساختاری آن این موارد را زیر سوال می‌برد.
در این مقاله آمده است که بانک‌های مرکزی ارزهای مستقل صادر می‌کنند، پرداخت‌ها را تا پایان انجام می‌دهند، عملکرد روان سیستم‌های پرداخت را تسهیل کرده و عملیات خصوصی را تنظیم می‌کنند و این کارکردهای بانک‌های مرکزی باعث جلب اعتماد مردم شده است. علاوه بر این، اعتماد است که برای عملکرد یک سیستم مالی بسیار مهم است.
در فضای دیجیتال، بانک‌های مرکزی CBDCهایی را ارائه می‌کنند که از قابلیت‌های فوق‌الذکر ارز دیجیتال استفاده می‌کنند و شامل قابلیت برنامه‌ریزی و ترکیب‌پذیری هستند. علاوه بر این، آنها دارای پشتوانه هستند و توسط بانک‌های مرکزی حمایت می‌شوند.
این مقاله با این جمله به پایان می‌رسد که: «فناوری‌های دیجیتال، آینده روشنی را برای سیستم پولی نوید می‌دهند.»

دریافت ۳۰,۰۰۰ شیبا رایگان
فقط با ثبت نام در صرافی ارز پلاس ۳۰,۰۰۰ شیبا هدیه بگیر!
دریافت جایزه
منبع ای‌ام‌بی کریپتو

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا