فناوری

چرا اصلاح قیمت بیت‌کوین ممکن است ماه‌ها طول بکشد؟

چرا اصلاح قیمت بیت‌کوین ممکن است ماه‌ها طول بکشد؟

«شیب دلتا» نشان می‌دهد که کاهش قیمت بیت‌کوین (BTC) ممکن است یک تا دو ماه طول بکشد. کاهش آدرس‌های فعال نگرانی‌ها را در مورد تقاضا برای BTC افزایش می‌دهد.
 
به گزارش lastech و به نقل از امب‌کریپتو، اگر پرایس‌اکشن بیت‌کوین [BTC] با الگوهای تاریخی همخوانی داشته باشد، در این صورت روندی کاهشی را نسبت به این اواخر تجربه خواهد کرد. به طور خلاصه، این کاهش پیش‌بینی‌شده می‌تواند یک یا دو ماه به درازا بینجامد.
 
یکی از معیارهای برتر که با این پیش‌بینی مطابقت دارد، شیب دلتا (Delta Gradient) است. برای کسانی که با این مفهوم آشنا نیستند شایان ذکر است که شیب دلتا تغییر نسبی شتاب آهنگ (ممنتوم) را در قیاس با سرمایه ارگانیک واقعی یک ارز دیجیتال می‌سنجد.
 
هنگامی که این شیب مثبت باشد، یک روند صعودی ظاهر می‌شود. اغلب اوقات، این روند صعودی 28 تا 60 روز طول می‌کشد. روند منفی فعلی بیتکوین نشان می‌دهد که قیمت آن می‌تواند به روند نزولی ادامه دهد. همچنین، این روند نزولی موردانتظار می‌تواند مدتی مشابه با الگوی قبلی ادامه یابد.
 

چرا اصلاح قیمت بیت‌کوین ممکن است ماه‌ها طول بکشد؟

این وضعیت همچنین با واکنش بیت‌کوین به دوره‌ای که قیمت تحقق‌یافته (Realized Price) بالاتر از ارزش نقدی (spot value) افزایش یافت هماهنگ بود.
 
بر طبق Santiment، سود/زیان شبکه بیت‌کوین 1.92- میلیون بود. این نشان می‌دهد که بخشی از تراکنش‌های آنچین به زیان منتهی شده‌اند.
 
از سویی دیگر کاهش آدرس‌های فعال بیتکوین از یک میلیون به کمتر از 700 هزار به این معنی است که فعالان بازار در سطح بالایی با BTC تعامل ندارند. در نتیجه، این می‌تواند منجر به کاهش قابل توجه تقاضا برای این کوین شود.
 
اگر تقاضا همچنان کاهش یابد، قیمت نیز کاهش خواهد یافت. با این حال، برخی تحلیلگر از جمله مایکل ون د پوپ معتقدند که اصلاح بیت‌کوین می‌تواند به زودی به پایان برسد.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا