رمز ارز

پیش‌بینی قیمت کاردانو، ریپل و دوج کوین (هفته اول شهریور)

زمان مطالعه: 4 دقیقه

در ۲۴ ساعت گذشته، ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال با یک رشد ۱٫۵ درصدی توانست سطح حیاتی ۱ تریلیون دلاری را دوباره پس بگیرد. حال سوالی که برای معامله‌گران پیش آمده، این است که آیا بیت ‌کوین و اکثر آلت ‌کوین‌های بزرگ می‌توانند در چند روز آینده بازگشتی قوی داشته باشند؟ سطوح مهمی که باید مراقب آن‌ها باشیم، کدامند؟

دریافت ۳۰,۰۰۰ شیبا رایگان
فقط با ثبت نام در صرافی ارز پلاس ۳۰,۰۰۰ شیبا هدیه بگیر!
دریافت جایزه

در ادامه، نمودار سه آلت کوین برتر و محبوب در بازار، یعنی کاردانو (ADA)، ریپل (XRP) و دوج کوین (DOGE) را بررسی می‌کنیم.

تحلیل قیمت کاردانو

در ۱۹ آگوست، قیمت کاردانو به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۰٫۴۹ دلار) سقوط کرد که نشان می‌داد خرس‌ها دست بالا را دارند. در ۲۰ آگوست، خریداران سعی کردند یک رالی امدادی را آغاز کنند، اما جهش ضعیف قیمت، نشان‌دهنده کمبود تقاضا در سطوح بالاتر است.

نمودار روزانه ADA/USDT.

خرس‌ها اکنون تلاش خواهند کرد تا قیمت را به سطح حمایت قوی در ۰٫۴ دلار کاهش دهند. این سطح مهمی است که باید به آن توجه داشت؛ زیرا گاوها از ۱۲ می با موفقیت از این سطح دفاع کرده‌اند. شکستن و بسته شدن کندل قیمتی زیر این حمایت، می‌تواند نشانه شروع مرحله بعدی روند نزولی باشد.

در مقابل، اگر قیمت از ۰٫۴ دلار بازگردد، خریداران تلاش خواهند کرد تا جفت ADA/USDT را به بالاتر از میانگین‌های متحرک سوق دهند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، این جفت ارز می‌تواند به خط روند نزولی صعود کند.

تحلیل قیمت ریپل

قیمت ریپل در محدوده بین ۰٫۳ تا ۰٫۳۹ دلار به دام افتاده است. گاوها در تلاشند تا از حمایت ۰٫۳۳ دلاری دفاع کنند، اما در سطوح بالاتر با مقاومت سختی روبه‌رو هستند.

نمودار روزانه XRP/USDT.

اگر قیمت کاهش یابد و به زیر ۰٫۳۳ دلار برسد، احتمال افت تا ۰٫۳ دلار افزایش می‌یابد. این سطح قبلاً به عنوان یک حمایت قوی عمل کرده است. از این رو، معامله گران ممکن است در افت بخرند و انتظار بازگشت به ۰٫۳۹ دلار را داشته باشند. یک احتمال دیگر این است که قیمت از ۰٫۳۳ دلار جهش کند و به بالاتر از میانگین‌های متحرک برود. در این صورت، جفت XRP/USDT ممکن است به مقاومت بالاسری در ۰٫۳۹ دلار برسد.

پیش‌بینی جهت‌گیری قیمت از یک محدوده دشوار است. بنابراین، معامله‌گران ممکن است قبل از ایجاد موقعیت‌های جدید، منتظر روند بازار بمانند.

تحلیل قیمت دوج کوین

در تاریخ ۲۰ آگوست، دوج کوین از خط روند جهش کرد، اما گاوها نتوانستند مقاومت بالاسری در متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰٫۰۷ دلار) را از میان بردارند. این نشان می‌دهد که خرس ها نمی‌خواهند تسلیم شوند و در رالی‌ها می‌فروشند.

نمودار روزانه DOGE/USDT.

جفت DOGE/USDT در ۲۱ آگوست، یک الگوی کندل استیک دوجی (Doji candlestick) را تشکیل داد که در ۲۲ آگوست به سمت نزولی رفت و قیمت به زیر خط روند کاهش یافت. اگر قیمت در زیر خط روند باقی بماند، این جفت می‌تواند تا ۰٫۰۶ دلار هم سقوط کند. این سطح مهمی است که گاوها باید از آن دفاع کنند؛ زیرا شکستن کندل قیمتی به زیر آن می‌تواند منجر به کاهش قیمت تا حمایت حیاتی ۰٫۰۵ دلاری شود.

برای بی‌اعتبار کردن این دیدگاه نزولی، گاوها باید قیمت را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه هدایت کرده و حفظ کنند. اگر این اتفاق بیفتد، نشان می‌دهد که گاوها در کف خریده‌اند. این موضوع می‌تواند مسیر را برای افزایش احتمالی تا مقاومت ۰٫۰۸ دلار هموار کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا