عمومی

پژوهشگران برای اولین‌بار روی ماه غار پیدا کردند

پژوهشگران برای اولین‌بار روی ماه غار پیدا کردند

دانشمندان برای اولین‌بار در زیر سطح دریای آسایش در ماه، یعنی همان منطقه‌ای که انسان برای اولین بار قدم گذاشت، موفق به شناسایی غار شدند. این نقطه‌ی خاص شاید مکان محتملی برای ساخت سکونتگاه نباشد؛ اما در جایی که غار وجود دارد، احتمالا می‌توان تعداد بیشتری از آن‌ها را پیدا کرد و چشم‌انداز بزرگ‌تری برای سکونت آتی انسان‌ها روی ماه متصور شد.

با وجود کاهش هزینه‌های پرتاب، حمل هر چیز سنگین به ماه در آینده‌ی پیش‌بینی‌پذیر بسیار گران خواهد بود. امکان احداث پایگاه قمری دائمی به توانایی ما در فراهم‌کردن هرچه بیشتر منابع مورد نیاز از خود ماه بستگی دارد. توجه اصلی در سال‌های اخیر به یافتن آب در ماه معطوف بوده؛ اما داشتن سرپناه نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

هر فضانورد آتی در صورتی که بخواهد اقامت طولانی‌مدت در ماه داشته باشد، باید از خود دربرابر تابش‌های فضایی و نوسانات دمایی وحشتناک قمر زمین محافظت کند. ما همچنین به پناهگاهی مقاوم نیاز داریم تا در جهانی که به دلیل نداشتن جو، برخوردهای سیارکی را به‌طور مرتب تجربه می‌کند، زنده بمانیم. سازندهای طبیعی درصورتی که وجود داشته باشند و بتوانند چنین محافظتی ارائه دهند، بسیار کاربردی‌تر از هر گونه پناهگاه ساخت دست انسان خواهند بود.

پژوهشگران دست‌کم از ۵۰ سال پیش در مورد وجود غار در ماه بحث کرده‌اند

پژوهشگران دست‌کم از ۵۰ سال پیش در مورد وجود غار در ماه بحث کرده‌اند. تصور می‌شود که چنین غارهایی، دالان‌های گذاره‌ای هستند که میلیاردها سال پیش توسط فرآیندهای آتشفشانی شکل گرفته‌اند. همچنین گمان می‌رفت که برخی از گودال‌های روی سطح قمری ممکن است ورودی‌های نورگیر به سامانه‌ای از دالان‌های گدازه باشند. دوربین مدارگرد شناسایی ناسا (LRO) در سال ۲۰۱۲ وجود گودال‌هایی را تایید کرد که به‌طور بالقوه می‌توانند به غارها منتهی شوند.

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا