رمز ارز

پنج نکته برای سرمایه‌گذاری ایمن در بازارهای نزولی!

زمان مطالعه: 3 دقیقه

بازارهای نزولی ارزهای دیجیتال تمایل خطرناکی دارند که بیش از حد انتظار ادامه پیدا کنند. با این حال، یکی از ویژگی‌های مثبت عقب‌نشینی‌های بازار این است که به سرمایه‌گذاران زمان می‌دهد تا دوباره تمرکز کنند و زمان خود را صرف تحقیق در پروژه‌هایی کنند که می‌توانند با صعودی شدن دوباره روند، پیشرفت قابل‌توجهی داشته باشند. در ادامه، به بررسی پنج حوزه می‌پردازیم که باید هنگام تصمیم‌گیری در مورد سرمایه‌گذاری در یک پروژه رمزارزی در بازارهای نزولی، روی آنها تمرکز کنید:

۲۰۰ میلیون بیبی دوج رایگان

فقط با ثبت نام در صرافی پینگی میتونی ۲۰۰ میلیون واحد بیبی دوج و ۱۰,۰۰۰ واحد لونا هدیه بگیری!
دریافت جایزه

کاربرد

به گزارش سایت کوین تلگراف، دنیای ارزهای دیجیتال هیچ کمبودی در وعده‌های پر زرق و برق و پروتکل‌های فریبنده ندارد، اما وقتی صحبت از کاربرد می‌شود، تنها تعداد انگشت‌شماری از پروژه‌ها وجود دارند که محصولی را ارائه کرده‌اند که تقاضا و کاربرد دارد. همیشه از خود سوال کنید که “چرا این پروژه وجود دارد؟”

اگر پاسخ ساده‌ای برای آن سوال وجود نداشته باشد یا راه‌حل‌های ارائه‌شده توسط پروتکل واقعاً یک مشکل مبرم را حل نکند، احتمال زیادی وجود دارد که این پروژه برای طولانی‌مدت زنده نماند.

مزیت رقابتی

در مواردی که یک کاربرد قابل‌اجرا وجود دارد، مهم است که آن پروتکل را با سایر پروژه‌هایی که راه‌حل‌هایی را برای همان مشکل ارائه می‌دهند، مقایسه کنید. آیا این پروژه راه‌حل بهتر یا ساده‌‌تری نسبت به رقبای خود ارائه می‌دهد یا خیر؟

آیا پروتکل درآمدزاست؟ اگر بله، چگونه؟

اجرای یک پروتکل بلاکچینی به زمان و هزینه نیاز دارد، به این معنی که تنها پروتکل‌هایی با درآمد یا بودجه کافی می‌توانند در بازار نزولی، زنده بمانند. شناسایی سودآوری یک پروژه و اینکه درآمد آن از کجا می‌آید، می‌تواند به هدایت سرمایه‌گذارانی که علاقه‌مند به خرید توکن‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi) هستند، کمک کند. اگر پروژه‌ای فعالیت و درآمد محدودی را نشان دهد، ممکن است زمان مطلوب سرمایه‌گذاری هنوز فرا نرسیده باشد یا اینکه باید از سرمایه‌گذاری در آن اجتناب شود.

metrics-to-monitor-before-investing-in-crypto-bearish-market
پروژه‌های دارای بالاترین درآمد.

پشتوانه نقدی پروژه

هر استارت‌آپی باید دارای صندوق ذخیره باشد؛ زیرا قبل از سرمایه‌گذاری، مهم است که مشخص شود آیا پروژه دارای بودجه کافی برای بقا در روند نزولی هست یا خیر، به خصوص اگر ارائه بازدهی در دارایی‌های قفل‌شده، انگیزه اصلی برای جذب نقدینگی باشد. به طور کلی، یک پروژه به سبک DeFi باید دارای صندوق بزرگی باشد که حاوی انواع دارایی‌ها مانند بیت کوین، اتر و استیبل کوین‌های قابل اعتمادتر مانند USD Coin (USDC) و تتر (USDT) باشد.

آیا پروژه طبق نقشه راه خود پیش می‌رود؟

اگرچه عملکرد گذشته لزوماً شاخصی برای پیش‌بینی نتایج آینده نیست، اما سابقه یک پروژه در پیروی از نقشه راه و رعایت ضرب‌الاجل‌های مهم، می‌تواند بینش ارزشمندی را در مورد آمادگی برای تحمل روزهای سخت ارائه دهد. اگر تیمی با نزدیک شدن و پایان یافتن مهلت‌های برنامه‌ریزی‌شده در نقشه راه خود، هیچ نشانه‌ای از پیشرفت را نشان نمی‌دهد، ممکن است زمان آن رسیده باشد که قبل از اینکه ضررهای بیشتری متوجه ما شوند، از آن خارج شویم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا