عمومی

پنج مکان ممنوعه که نمی‌توانید از آن‌ها بازدید کنید

پنج مکان ممنوعه که نمی‌توانید از آن‌ها بازدید کنید

ما معمولاً به شنیدن داستان‌های جالب و هیجان‌انگیز درمورد مکان‌هایی که می‌توانیم روزی از آن‌ها بازدید کنیم، عادت داریم. وقتی که مکانی ما را مجذوب خود می‌کند، با خودمان فکر می‌کنیم که باید این مکان را هم به فهرست سفرهای خود اضافه کنیم و روزی در آینده، از آن بازدید کنیم. اما در دنیا مکان‌هایی نیز وجود دارد که به‌طور قطع، می‌توانیم آن‌ها را از فهرست خود خط بزنیم.

برای مثال، پایگاه‌های نظامی و اماکن باستانی حساس، به دلایل واضحی که می‌دانیم، امکان بازدید ندارند. برخی از مکان‌ها نیز خطرناک هستند، اما برخی دیگر، به هر دلیلی، فقط مانند میوه‌ی ممنوعه، امکان بازدید ندارند. آیا درباره‌ی این مکان‌های ممنوعه‌ای که هیچ انسان عادی به هیچ وجه اجازه‌ی ورود به آن‌ها را ندارد، چیزی شنیده‌اید؟

برای مثال، ممکن است از منطقه ۵۱ یا گروم لیک نوادا، منطقه‌ای نظامی و فوق‌سری در ایالات متحده، شنیده باشید. اما منطقه ۵۱ تنها مکان اسرارآمیزی نیست که از چشم عموم مخفی نگه داشته می‌شود. در حقیقت، دنیا پر است از چنین مکان‌هایی که چه از لحاظ مسائل امنیتی و چه برای محافظت از راز و رمزهایشان، به شدت محافظت می‌شوند و کسی نمی‌تواند از آن‌ها بازدید کند.

در فهرست زیر، نگاهی به پنج مورد از اسرار‌آمیز‌ترین مکان‌های دنیا خواهیم داشت که هیچ‌کس اجازه‌ی ورود به آن‌ها و امکان بازدید از آن‌ها را ندارد؛ مگر در صورتی که محقق، نظامی و یا بسیار جسور باشد.

جزیره سنتینل شمالی

جزیره سنتینل شمالی، واقع در خلیج بنگال در هند، سکونتگاه منزوی‌ترین گروه از مردم جهان است. اهالی سنتینل شمالی یکی از معدود قبیله‌های هستند که بدون هیچ تماسی با دنیا باقی مانده‌اند و به دور از تمدن، به زندگی خود ادامه می‌دهند. رفتار سنتینلی‌ها با بیگانگان به‌شدت متخاصمانه است. آن‌ها با قدرتی مرگبار، از جزیره‌ی کوچک و جنگلی خود در برابر مهاجمان محافظت می‌کنند.

سنتینل شمالی که تقریباً به اندازه‌ی جزیره لاوان در هرمزگان است، شاید به عنوان مشهورترین جزیره از جزایر آندامان، بسیار شناخته‌شده باشد. این جزیره در نتیجه‌ی چندین تلاش فاجعه‌بار و نابخردانه برای بازدید از این نقطه‌ی بهشتی زمین، شهرت فراوانی کسب کرده است. آخرین تلاش، در سال ۲۰۱۸ و توسط جان چائو، مبلغی مذهبی آمریکایی رخ داد که در حین نزدیک‌شدن به جزیره، به دست سنتینلی‌ها کشته شد. او ظاهراً قصد داشت که مسیحیت را تبلیغ کند.

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا