بازی

پلی استیشن ۵ پرفروش‌ترین کنسول سال ۲۰۲۲ در انگلستان شد

پلی استیشن ۵ پرفروش‌ترین کنسول سال ۲۰۲۲ در انگلستان شد

سونی محموله جدیدی از پلی استیشن ۵ (PS5) را در بریتانیا موجود کرده تا با پیشی گرفتن از نینتندو سوییچ به پرفروش‌ترین کنسول این کشور در سال ۲۰۲۲ تبدیل شود. 

بنابر گزارش GamesIndustry موجودی پلی استیشن ۵ در بریتانیا ۵۶٪ افزایش پیدا کرده است. از این رو در ۸ ماه گذشته این کنسول توانسته بیشترین فروش را در کشور تجربه کند. فروش نینتندو سوییچ نیز در ماه پیش ۴٪ رشد ولی در رتبه دوم قرار دارد و جایگاه سوم نیز در اختیار ایکس باکس سری ایکس/اس است. 

در ۸ ماه گذشته تقریبا ۸۸۰ هزار کنسول خریداری شده است که نسبت به همین بازه زمانیِ سال پیش با یک افت ۳۶٪ همراه بوده است. ریبوت Saints Row نیز پرفروش‌ترین بازی ماه پیش در بریتانیا بود که نسخه ایکس باکس آن با بیشترین استقبال روبه رو شد. GTA 5 هم بالاتر از فیفا ۲۲ و Lego Star Wars: The Skywalker Saga دومین بازی پرفروش ماه است.

مطلب پیشنهادی:آیا سرویس PS Now ارزش خرید دارد؟یک بررسی منصفانه!
آیا سرویس PS Now ارزش خرید دارد؟

پلی استیشن ۵

سونی همچنین دو هفته پیش قیمت PS5 را به خاطر نرخ بالای تورم جهانی در اروپا، استرالیا، آمریکای شمالی و مناطقی از آسیا ۱۲٪ افزایش داد. البته به نظر نمی‌رسد که افزایش قیمت پلی استیشن ۵ روی فروش کنسول تاثیری داشته باشد و انتظار می‌رود که تقاضای بالا برای این کنسول همچنان ادامه داشته باشد. 

سونی همچنین مدل جدیدی از این کنسول را در استرالیا موجود کرده که طراحی داخلی آن به صورت کلی تغییر کرده است. مادربورد و هیت سینک مدل CFI-1200 از PS5 استاندارد کوچک‌تر شده که البته یک لوله در میان آن به سمت دیگر دستگاه کشیده شده است. با توجه به افزایش ضخامت پلاستیک سیاه کنسول، وزن کلی مدل جدید PS5 بیشتر شده است.

مطلب پیشنهادی:هر آن‌چه باید از فرم جدید پلی‌ استیشن پلاس بدانیداین که همونه!
هر آن‌چه باید از فرم جدید پلی‌ استیشن پلاس بدانید


معرفی ویدئویی لپ تاپ گیمینگ MSI Vector GP76

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا