رمز ارز

پشت پرده مشکلات داخلی سلسیوس، سال‌ها قبل از ورشکستگی!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

مدیران ارشد سابق سلسیوس فاش کردند که این شرکت وام‌دهنده کریپتو، قبل از ورشکستگی، سال‌ها با مشکلات داخلی مواجه بوده و برخلاف ادعاهای این شرکت، ورشکستگی آن تنها به دلیل سقوط اخیر بازار نیست.
بررسی اسناد داخلی توسط CNBC نشان می‌دهد که این شرکت در ازای سودهای بیشتر، در پروژه‌هایی با ریسک بالا سرمایه‌گذاری می‌کرده و اوضاع داخلی آن به‌هم‌ریخته و فاقد مدیریت مناسب بوده است.
تیموتی کرادل، مدیر سابق انطباق جرائم مالی سلسیوس اخیرا در مصاحبه‌ای گفت:

بزرگ‌ترین مسئله، شکست شرکت در مدیریت ریسک بود. فکر می‌کنم، سلسیوس ایده خوبی داشت و خدماتی را ارائه می‌کرد که مردم واقعا به آن نیاز داشتند، اما ریسک را به‌خوبی مدیریت نمی‌کرد.

دریافت ۳۰,۰۰۰ شیبا رایگان

فقط با ثبت نام در صرافی ارز پلاس ۳۰,۰۰۰ شیبا هدیه بگیر!
دریافت جایزه

او همچنین فاش کرد که سلسیوس با معامله فعالانه و افزایش قیمت‌ها، ارزش توکن اصلی خود را دست‌کاری می‌کرده است.
این اتهامات با ادعاهای جیسون استون، مدیر پول سابق این شرکت، همخوانی دارد که از سلسیوس به دلیل کلاه‌برداری، عدم مدیریت صحیح ریسک و دست‌کاری بازار شکایت کرده است.
در همین حال، سندی از اولین جلسه ورشکستگی سلسیوس نشان داد که حدود ۷۷ درصد از دارایی‌های رمزارزی سپرده‌شده در این پلتفرم، در اختیار این شرکت است و نه مشتریان. در حقیقت این پلتفرم، ترکیبی از سه بخش بوده است: برنامه کسب درآمد، برنامه وام‌دهی و برنامه امانتداری دارایی‌ها.
از این میان، تنها بخش آخر است که وجوه واریزشده در آن کاملا در اختیار کاربر قرار دارد که تنها چهار درصد از کل دارایی‌های پلتفرم را شامل می‌شود و بخش اعظم سرمایه در اختیار سلسیوس بوده است. به‌ همین دلیل، این موضوع که کاربران تا چه اندازه در بازپس‌گیری دارایی‌هایشان موفق باشند، در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

منبع کریپتوپوتیتو

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا