عمومی

پروژه هیجا‌ن‌انگیز: مدل غول‌پیکر کنسول قدیمی گیم بوی

پروژه هیجا‌ن‌انگیز: مدل غول‌پیکر کنسول قدیمی گیم بوی

نسخه‌ی غول‌پیکری از کنسول دستی قدیمی GameBoy XL به‌وسیله‌ی کامپیوتر تک‌برد رزبری پای ۵ ساخته شد. مدل ساخته‌شده‌ از روی کنسول گیم‌بوی XL بسیار بزرگ‌تر از دستگاه اصلی است و قابلیت‌های بیشتری نسبت به آن دارد.

رزبری پای ۵ به‌لطف تراشه‌ی BCM2712 برودکام با چهار هسته‌ی Cortex-A76 آرم، گرافیک داخلی VideoCore VII و رم هشت گیگابایتی خود، به‌راحتی می‌تواند بازی‌های گیم‌بوی را شبیه‌سازی کند و قابلیت اجرای بازی DOOM و بسیاری از بازی‌های NES و PS2 را دارد.

فردی که کنسول دستی گیم بوی با رزبری پای ۵ را در دست گرفته

دکمه‌های جلویی گیم‌بوی XL به‌خوبی کار می‌کنند و دستگاه باتری ۱۲ ولت قابل شارژ دارد تا بتوان از آن به‌عنوان یک کنسول دستی قابل حمل استفاده کرد. با این حال، سازنده‌ی هندی توضیح می‌دهد که بهتر است کنسول را روی میز قرار دهید و از کنترلر جداگانه‌ای برای اجرای بازی‌ها استفاده کنید.

مقاله‌ی مرتبط

گیم‌بوی XL صفحه‌نمایش LCD هفت اینچ و اسپیکر دارد و از پورت HDMI برای ارتباط بین برد و نمایشگر استفاده می‌کند. قاب این دستگاه توسط نرم‌افزار Fusion 360 طراحی و از طریق چاپگر سه‌بعدی تولید شده است.

سازنده تصمیم گرفت از RecalBox، سیستم‌عامل شبیه‌ساز مبتنی‌بر RetroArch، استفاده کند. این کار سریع‌تر از نصب سیستم‌عامل رزبری پای به‌صورت خام است، زیرا RecalBox تعدادی از بازی‌ها را به‌صورت پیش‌فرض به‌همراه دارد.

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا