ماهواره و فضا

پرتاب مأموریت توریستی فضایی بلواوریجین

شرکت بلواوریجین (Blue Origin) قصد دارد پنجمین پرواز فضایی انسانی خود را در این آخر هفته انجام دهد.
 
به گزارش lastech و به نقل از اسپیس، نمایندگان این شرکت روز گذشته اعلام کردند مأموریت بعدی خودروی زیرمداری آن موسوم به NS-21 نیو اوریجین نیو شپرد، اکنون برای روز شنبه ۱۴ خرداد هدف گذاری شده است. قرار است NS-21 از سایت بلو اوریجین واقع در غرب تگزاس در پنجره‌ای که در ساعت ۱۳ به وقت گرینویچ باز می‌گردد، پرتاب شود.
 
گفتنی است در ابتدا قرار بود مأموریت NS-21 در روز ۳۱ اردیبهشت پرتاب شود، اما بلواوریجین پس از کشف یک مشکل بالقوه در یکی از سامانه‌های پشتیبان نیو شپرد، این کار را به تأخیر انداخت. البته این شرکت اعلام نکرده است که این موضوع دقیقاً چه بوده است.
 
نیو شپرد (New Shepard) در واقع یک ترکیب موشک کپسول با قابل استفاده مجدد است که افراد و محموله‌ها را در سفرهای کوتاه به فضای زیرمداری می‌فرستد. در طول هر مأموریت تقریباً ۱۱ دقیقه‌ای، مسافران چند دقیقه بی‌وزنی را تجربه می‌کنند و انحنای زمین را در سیاهی فضا می‌بینند.
 
شایان ذکر است که این مأموریت، شش نفر مسافر خواهد داشت. همانطور که از عبارت NS-21 پیداست، این مأموریت بیست و یکمین پرواز فضایی نیو شپرد خواهد بود. اما این تنها پنجمین مأموریت با سرنشین این سامانه است.
 
شرکت بلواوریجین که توسط بنیانگذار آمازون یعنی جف بزوس اداره می‌شود، فاش نکرده که برای هر صندلی در نیو شپرد چقدر هزینه می‌کند. رقیب اصلی آن در تجارت گردشگری فضایی زیرمداری یعنی شرکت ویرجین گالاکتیک، در حال حاضر صندلی‌های هواپیمای فضایی VSS Unity خود را به قیمت ۴۵۰ هزار دلار به فروش می‌رساند.
 
با این حال، VSS Unity هنوز به طور کامل راه‌اندازی نشده است. ویرجین گالکتیک قصد دارد پروازهای مسافری تجاری خود را در اوایل سال ۲۰۲۳ آغاز کند.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا