بازی

ویگو مورتنسن فیلم وسترن The Dead Don’t Hurt را کارگردانی می‌کند

ویگو مورتنسن فیلم وسترن The Dead Don’t Hurt را کارگردانی می‌کند

طبق گزارش‌های جدید ویگو مورتنسن که تاکنون سه بار نامزد دریافت جایزه اسکار شده قرار است کارگردانی و نویسندگی فیلم وسترن عاشقانه The Dead Don’t Hurt را برعهده داشته باشد و همچنین به عنوان بازیگر نیز در آن حضور خواهد داشت.

مورتنسن در این فیلم با ویکی کریپس (ستاره فیلم Phantom Thread) همبازی می‌شود و این دو نقش یک زوج را در دهه ۶۰ آمریکا ایفا می‌کنند. گفته می‌شود فیلمبرداری قرار است این ماه در کانادا آغاز شود.

مطلب پیشنهادی:۵۰ فیلم اکشن که هیجان را به رگ‌هایتان تزریق می‌کنندتزریق آدرنالین به مخاطب تشنه هیجان
۵۰ فیلم اکشن که هیجان را به رگ‌هایتان تزریق می‌کنند

ویگو مورتنسن در فیلم The Dead Don’t Hurt نقش هولگر اولسن، یک مهاجر دانمارکی را بازی می‌کند که با یک زن فرانسوی‌ ـ کانادایی مستقل به نام ویوین لو کودی (با بازی ویکی کریپس) ملاقات می‌کند. این زوج توافق می‌کنند که با هم سفر کنند و در نهایت در یک شهر آرام ساکن می‌شوند تا زندگی مشترک را شروع کنند.

با این حال، هنگامی که جنگ داخلی آنها را از هم جدا می‌کند، ویوین خود را در محاصره مردهای فاسد و شرور شهر می‌بیند. هولگر از جنگ به خانه برمی‌گردد و متوجه می‌شود که هر دوی آنها به گونه‌ای تغییر کرده اند که هرگز تصورش را هم نمی‌کردند. این داستان به عنوان یک «داستان عاشقانه غم‌انگیز و انتقام و تصویر زنی مصمم به ایستادگی در دنیای نابخشودنی تحت سلطه مردان بی‌رحم توصیف می‌شود.

ویگو مورتنسن

نخستین تجربه کارگردانی و نویسندگی مورتنسن به فیلم درام Falling در سال ۲۰۲۰ برمی‌گردد. این فیلم زمانی که در جشنواره‌های ساندنس و کن به نمایش درآمد، مورد توجه منتقدان قرار گرفت. با این حال، مخاطبان به احتمال زیاد مورتنسن را بیشتر به‌خاطر نقش مشهور او به عنوان آراگورن در سه‌گانه ارباب حلقه‌ها اثر پیتر جکسون می‌شناسند. از دیگر نقش‌های او می‌توان به فیلم‌هایی مانند Captain Fantastic، Green Book و Eastern Promises اشاره کرد. وی اخیرا در فیلم جنایت‌های آینده (Crimes of the Future) نیز بازی کرده است. مورتنسن درباره ساخت فیلم The Dead Don’t Hurt گفت:

هدف من این است که داستان یک زن قوی و منحصربه‌فرد را با رعایت عدالت روایت کنم. زنی که در دهه ۶۰ میلادی در بخش بی‌قانون و منزوی جنوب غربی ایالات متحده زندگی می‌کند. ویوین یک زن برای تمام فصول است؛ شجاع، صادق و همدل. ایده داستان این است که صرفا یک زن نقش اصلی را در یک فیلم وسترن نداشته باشیم، بلکه به دلیل طبیعت سازش ناپذیرش، او در داستان ما پیشرو باشد. ویوین یک زن واقعی است که به دلیل رفتار اصولی، آینده‌نگر و اشتیاق به زندگی در زمان و مکان خود تنها می‌ایستد. ما بسیار خوش شانس هستیم که ویکی کریپس با استعداد این نقش را ایفا می‌کند و با کمک تیم بزرگی که به لطف استودیو Talipot گرد هم آورده‌ایم، امیدواریم بتوانیم زندگی مثال زدنی او را به درستی به تصویر بکشیم.

علاوه بر مورتنسن و کریپس، دنی هوستون، سالی مک‌لئود، گرت دیلاهانت، تام بیتمن، لانس هنریکسن و دبلیو ارل براون نیز در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

مطلب پیشنهادی:۳۰ فیلم جنگی تاریخ سینما که میخکوبتان می‌کنندنگاهی به ژانری که الهام‌بخش یک قرن سینما بوده است
۳۰ فیلم جنگی تاریخ سینما که میخکوبتان می‌کنند


نقد انیمیشن DC League Of Super Pets

تماشا از یوتیوب lastech سینما

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا