بازی

وودی آلن کارگردان شناخته‌شده بازنشستگی‌اش از سینما را اعلام کرد

وودی آلن کارگردان شناخته‌شده بازنشستگی‌اش از سینما را اعلام کرد

در جدیدترین اخبار سینما متوجه شدیم وودی آلن؛ یکی از محبوب‌ترین و شناخته‌شده‌ترین کارگردانان سینما بازنشستگی خود از فیلمسازی را اعلام کرد.

مطلب پیشنهادی:حلقه‌های قدرت در کامیک کان ۲۰۲۲ | از گران‌ترین سریال تاریخ چه می‌دانیم؟یک حماسه‌ی ماتم‌زده با چاشنی ادای دین به تالکین و پیتر جکسون
حلقه‌های قدرت در کامیک کان ۲۰۲۲ | از گران‌ترین سریال تاریخ چه می‌دانیم؟

وودی آلن برای ساخت پنجاهمین فیلم بلند سینمایی کارنامه‌اش در اروپا حضور یافته و در آن‌جا با مجله اسپانیایی La Vanguardia مصاحبه‌ای داشته است. او طی این مصاحبه اذعان داشت قصد دارد از ساختن فیلم‌های سینمایی کناره‌گیری کند و در سال‌های آینده، مدت زمان بیشتری را به نویسندگی اختصاص دهد.

از طرفی می‌دانیم فیلمبرداری جدیدترین و گویا آخرین فیلم آلن تا چند هفته دیگر در پاریس کلید می‌خورد و از همین رو این کارگردان فیلم آینده‌‌اش را شبیه به «نقطه برد» توصیف و از آن با عناوینی همچون «هیجان‌انگیز، دراماتیک و بسیار شوم» یاد می‌کند.

تصویری از آلن؛ کارگردان، بازیگر و نویسنده ۸۶ ساله آمریکایی

وودی آلن یکی از هنرمندان چیره‌دست و خبره هالیوود است که علاوه بر کارگردانی دستی بر بازیگری و نویسندگی نیز دارد. او در طول فعالیتش در سینما بارها از سوی مراسم سینمایی همچون اسکار نامزد و به کرات برنده جوایز مختلفی شده است. او همچنین چندین کتاب شامل داستان‌های کوتاه و نمایشنامه‌های طنز را به رشته تحریر در آورده است.

با این حال چند سال اخیر برای آلن به خوبی رقم نخورده است. زیرا او طی چند وقت اخیر متهم به آزار رساندن به دختر‌خوانده‌اش؛ دیلن فارو شده و همین نیز باعث شد تا قراردادهایی که با کمپانی‌های مثل آمازون (برای ساخت فیلم) یا حتی ناشر کتابش داشت را از دست بدهد.

مطلب پیشنهادی:زنان به یاد ماندنی سینمای ایرانزنان سرزمین سینمای من
زنان به یاد ماندنی سینمای ایران


نقد فیلم پینوکیو

تماشا در کانال یوتیوب lastech سینما

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا